Το πρώτο πλήρες εργοστάσιο μπαταριών στην Ευρώπη ξεκινά την παραγωγή του στη βόρεια Σουηδία

Το gigafactory έξω από το Skellefteå, στη βόρεια Σουηδία. Φωτογραφία: Northvolt
«Σήμερα είναι ένα μεγάλο ορόσημο για τη Northvolt, για το οποίο η ομάδα έχει εργαστεί πολύ σκληρά για να το επιτύχει», δηλώνει ο Διευθύνων Σύμβουλος της Northvolt, Peter Carlsson.

Thomas Nilsen - thebarentsobserver.com / Παρουσίαση Freepen.gr

«Φυσικά, αυτό το πρώτο κελί είναι μόνο η αρχή. Κατά τη διάρκεια των επόμενων ετών, προσβλέπουμε στη Northvolt Ett να επεκτείνει σημαντικά την παραγωγική της ικανότητα για να επιτρέψει την ευρωπαϊκή μετάβαση στην καθαρή ενέργεια», δήλωσε ο Carlsson.

Ήταν το 2017 όταν η νεοσύστατη σουηδική εταιρεία ανακοίνωσε πως θα κατασκευάσει το πρώτο της γιγα-εργοστάσιο μπαταριών στη βόρεια Σουηδία, υποστηρίζοντας ότι η περιοχή είχε μεγάλη πρόσβαση σε καθαρή ενέργεια με υδροηλεκτρικά και ανεμόμυλους χωρίς αρνητικά αποτυπώματα άνθρακα.

Τώρα, τέσσερα χρόνια αργότερα, το πρώτο κελί που παρήχθη είναι πρισματικής μορφής και βγήκε από τη γραμμή συναρμολόγησης κυψελών στις 28 Δεκεμβρίου. Η θέση σε λειτουργία και η αναβάθμιση του εργοστασίου θα συνεχιστεί μέχρι το 2022, όταν θα πραγματοποιηθούν οι πρώτες παραδόσεις εμπορικών πελατών.

Όταν η παραγωγή φτάσει στην προγραμματισμένη χωρητικότητα στα 60 GWh ετησίως, περίπου 6.000 εργαζόμενοι θα παρέχουν στην ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία κυψέλες μπαταριών ιόντων λιθίου, από τη Northvolt που χαρακτηρίζεται ως «η πιο πράσινη στον κόσμο» με ελάχιστο αποτύπωμα CO2.

Για το Skellefteå, έναν δήμο με 73.000 κατοίκους, έξι χιλιάδες νέες θέσεις εργασίας είναι μεγάλη υπόθεση. Η κύλιση της διαδικτυακής πύλης των τοπικών αρχών εμφανίζει τη μακρά λίστα των νέων εργοταξίων κατασκευής κατοικιών, των περιοχών που πρόκειται να αναπτυχθούν, των εμπορικών κέντρων, των κτιρίων γραφείων, των δρόμων, των σχολείων και των νηπιαγωγείων.

Η Northvolt λέει ότι έχει ήδη συμβάσεις αξίας άνω των 30 δισεκατομμυρίων δολαρίων από κατασκευαστές αυτοκινήτων και φορτηγών όπως η BMW, η Volvo, η Polestar, η VW, η Fluence και η Scania.

Η ηλεκτροδότηση του τομέα των μεταφορών επισημαίνεται ως κλειδί για την επίλυση της κλιματικής κρίσης. Οι αυτοκινητοβιομηχανίες αλλάζουν γρήγορα την παραγωγή από ορυκτά καύσιμα σε οχήματα που κινούνται με μπαταρίες.

Λίγες βιομηχανίες αναπτύσσονται πιο γρήγορα παγκοσμίως από την παραγωγή ηλεκτρικών οχημάτων. Από το Model S της Tesla που παρουσιάστηκε στην αγορά ως το πρώτο αυτοκίνητο μεγάλης εμβέλειας πλήρους μεγέθους με μπαταρία το 2012, η ​​τελευταία δεκαετία γνώρισε ταχεία ανάπτυξη. Το 2020, η παγκόσμια αγορά EV έφτασε τα 10 εκατομμύρια, σημειώνοντας αύξηση 43% σε σχέση με το 2019.

Αν και η Κίνα έχει τα περισσότερα με 4,5 εκατομμύρια ηλεκτρικά αυτοκίνητα στους δρόμους, η ευρωπαϊκή αγορά που στοχεύει η Northvolt πέρυσι σημείωσε τη μεγαλύτερη ετήσια αύξηση, φτάνοντας τα 3,2 εκατομμύρια οχήματα, σύμφωνα με την έκθεση Global EV Outlook 2021 του Διεθνούς Οργανισμού Ενέργειας.

Πέρυσι, η Γερμανία κατέγραψε 395.000 νέα ηλεκτρικά αυτοκίνητα και η Γαλλία 185.000. Στη Νορβηγία, τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα έφτασαν σε υψηλό μερίδιο πωλήσεων 75% το 2020 και φέτος, η χώρα με 5,2 εκατομμύρια κατοίκους απέκτησε 126.000 νέα EV, σύμφωνα με το elbilstatistikk.no. Οι σωρευτικές πωλήσεις στη Νορβηγία έφτασαν σύντομα το μισό εκατομμύριο αυτοκίνητα με μπαταρία.

Τα μερίδια πωλήσεων ηλεκτρικών αυτοκινήτων ξεπέρασαν το 50% στην Ισλανδία, το 30% στη Σουηδία και έφτασαν το 25% στην Ολλανδία, σύμφωνα με την έκθεση της IEA.

Οι εκτιμώμενες σωρευτικές πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων παγκοσμίως θα φτάσουν τα 55-72 εκατομμύρια έως το 2025.

Η Northvolt είναι μία από τις πολλές νέες βιομηχανίες που παράγουν μπαταρίες στην Ευρώπη. Πέρα από τα σύνορα από τη βόρεια Σουηδία, μέχρι την πόλη Mo i Rana στη Νορβηγία, η FREYR βρίσκεται στη διαδικασία κατασκευής ενός εργοστασίου μπαταριών 43 GWh που θα τεθεί σε λειτουργία έως το 2025.

Αρκετές άλλες νεοφυείς επιχειρήσεις στη Νορβηγία βρίσκονται ήδη σε εξέλιξη με παρόμοιες φιλοδοξίες. Η παραγωγή μπαταριών στη Σκανδιναβία έχει μεγάλο πλεονέκτημα καθώς η απόσταση παράδοσης στις κύριες αγορές της ευρωπαϊκής αυτοκινητοβιομηχανίας είναι μικρότερη σε σύγκριση με τους ανταγωνιστές στην Ασία.

Νεότερη Παλαιότερη
Η Freepen.gr ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρει για τα άρθρα / αναρτήσεις που δημοσιεύονται και απηχούν τις απόψεις των συντακτών τους και δε σημαίνει πως τα υιοθετεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών ή ότι υπάρχει κάποιο σφάλμα, επικοινωνήστε μέσω e-mail