Το πιο ισχυρό παγοθραυστικό του κόσμου κάνει το παρθενικό ταξίδι στην Αρκτική διαδρομή

Το «Arktika» για πρώτη φορά στο δρόμο για το Πέβεκ. Φωτογραφία: Rosatom
Το πανίσχυρο παγοθραυστικό έφτασε στην απομακρυσμένη ρωσική πόλη Pevek της ανατολικής Αρκτικής την 1η Ιανουαρίου μαζί με τα φορτηγά σκάφη Inzhener Trubin και Yuri Arshenevsky. Επίσης, το παγοθραυστικό Kapitan Dranitsyn με κινητήρα ντίζελ ήταν μέρος της συνοδείας. Είναι η πρώτη φορά που το ολοκαίνουργιο Arktika διασχίζει το ανατολικό τμήμα της Βόρειας Θαλάσσιας Διαδρομής. Αλλά δεν ήταν ένα εύκολο ταξίδι για το ισχυρό σκάφος.

Atle Staalesen - thebarentsobserver.com / Παρουσίαση Freepen.gr

Όταν το παγοθραυστικό πριν από δύο εβδομάδες έπλεε μέσω του στενού Vilkitsky και στη Θάλασσα Laptev, υπήρχαν τρία φορτηγά πλοία στο πέρασμά του. Όταν έφτασε στο Πέβεκ, έμειναν μόνο δύο.

Το Polar King εγκαταλείφθηκε καθ' οδόν και τώρα παρασύρεται σε μια περιοχή βόρεια των Νήσων της Νέας Σιβηρίας, δείχνουν ναυτιλιακά στοιχεία.

Σύμφωνα με τη Rosatomflot, την εταιρεία διαχείρισης παγοθραυστικών, το Arktika είναι τώρα καθ' οδόν προς το Polar King και στη συνέχεια θα το συνοδεύσει στο Pevek.

Τα τρία φορτηγά πλοία μεταφέρουν όλα κατασκευαστικά αγαθά για το μεγάλο έργο εξόρυξης χαλκού Baimskaya στη χερσόνησο Chukotka. Τα πλοία επρόκειτο αρχικά να φτάσουν στο Πέβεκ το Νοέμβριο, αλλά ένα πρόωρο πάγωμα στα βόρεια ύδατα τα εμπόδισε να φτάσουν στον προορισμό τους. Για αρκετές ημέρες, οι μεταφορείς έμειναν σε αδράνεια ανατολικά του στενού Vilkitsky περιμένοντας βοήθεια από παγοθραυστικό. Αυτό δεν ήρθε ποτέ και τα πλοία έπρεπε τελικά να επιστρέψουν στο Αρχάγγελσκ.

Η πρόωρη άφιξη του χειμώνα προκάλεσε μια εξαιρετικά περίπλοκη κατάσταση στη Βόρεια Θαλάσσια Διαδρομή και στις αρχές Νοεμβρίου περισσότερα από 20 σκάφη είχαν κολλήσει στο θαλάσσιο πάγο.

Οι επιπλοκές με τον θαλάσσιο πάγο επεκτάθηκαν μέχρι τις τελευταίες μέρες του χρόνου. Το τελευταίο εμπορικό πλοίο που διέσχισε τη διαδρομή, το Pugnax , πέρασε σχεδόν δύο εβδομάδες περισσότερο χρόνο στο ταξίδι από το αναμενόμενο. Σύμφωνα με στοιχεία του MarineTraffic, το πλοίο επρόκειτο να φτάσει στο Μούρμανσκ ήδη στις 27 Δεκεμβρίου, αλλά στις 3 Ιανουαρίου έπλεε ακόμα στο βόρειο τμήμα της Θάλασσας Καρά. Το πλοίο βαρέων φορτίων συνοδεύεται από το πυρηνικό παγοθραυστικό Yamal.

Τα προβλήματα στη διαδρομή θα ξεπεραστούν καθώς κατασκευάζονται περισσότερα παγοθραυστικά, υποστηρίζει η Rosatom. Το Arktika είναι το πρώτο της σειράς των παγοθραυστικών του Project 22220 και τα επόμενα χρόνια θα ακολουθήσουν τουλάχιστον τέσσερα αδελφά πλοία.

Σύμφωνα με την κρατική εταιρεία, το Arktika ανταποκρίνεται στις προσδοκίες.

«Είμαστε ικανοποιημένοι με τα αποτελέσματα του περάσματος με κατεύθυνση ανατολικά», λέει ο Mustafa Kashka, Γενικός Διευθυντής της βάσης παγοθραυστικών Atomflot.

«Η ικανότητα θραύσης πάγου του σκάφους είναι σύμφωνη με τα χαρακτηριστικά του έργου», προσθέτει σε ένα σχόλιο.

Η Rosatom θα μελετήσει τώρα προσεκτικά τα αποτελέσματα του ταξιδιού καθώς σχεδιάζει περαιτέρω επιχειρήσεις. Δεν είναι ξεκάθαρο αν το Arktika θα είναι το παγοθραυστικό που θα συνοδεύει τα τρία πλοία πίσω στο Αρχάγγελσκ.

Οι συνθήκες θαλάσσιου πάγου στο Pevek μπορεί να είναι ακραίες και τον χειμώνα του 2017 τρία πλοία παρέμειναν παγωμένα στον τοπικό κόλπο για πέντε μήνες. Μεταξύ αυτών των σκαφών ήταν το παγοθραυστικό Kapitan Dranitsyn.

Το παγοθραυστικό με κινητήρα ντίζελ θα έχει πιθανώς μεγάλα προβλήματα με το να ξεφύγει από την περιοχή και φέτος, εκτός εάν έρθει σε βοήθεια ένα πιο ισχυρό πυρηνικό παγοθραυστικό. Στο λιμάνι του Pevek είναι αγκυροβολημένο και το φορτηγό πλοίο Lev Yashin. Αυτό το τελευταίο πλοίο έχει ήδη παγώσει στην περιοχή εδώ και αρκετές εβδομάδες.

Αναμένεται ότι οι λιμενικοί του Πέβεκ θα χρειαστούν περίπου δέκα ημέρες για να ξεφορτώσουν τα νεοαφιχθέντα φορτηγά πλοία.
Νεότερη Παλαιότερη
Η Freepen.gr ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρει για τα άρθρα / αναρτήσεις που δημοσιεύονται και απηχούν τις απόψεις των συντακτών τους και δε σημαίνει πως τα υιοθετεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών ή ότι υπάρχει κάποιο σφάλμα, επικοινωνήστε μέσω e-mail