Γιατί ένα κατεστραμμένο υποβρύχιο του US Navy ταξίδεψε 6.000 μίλια στην επιφάνεια

Το κατεστραμμένο υποβρύχιο USS Connecticut κλάσης Seawolf πραγματοποιεί συναρπαστικό ταξίδι στο Σαν Ντιέγκο: Το κατεστραμμένο υποβρύχιο USS Connecticut κατηγορίας Seawolf του Ναυτικού των ΗΠΑ είχε μια κακή τύχη και στη συνέχεια μια περίοδο καλύτερης τύχης καθώς επέστρεψε στο Σαν Ντιέγκο από το Γκουάμ στις 12 Δεκεμβρίου - ένα επιτυχημένο αλλά αγχωτικό ταξίδι τουλάχιστον 6.000 μιλίων. Αυτό το υποβρύχιο ταχείας επίθεσης δεν ήταν τόσο γρήγορο όσο έπλεε με 10 κόμβους κατά μήκος της επιφάνειας της θάλασσας για 20 ημέρες. Ένα τέτοιο ταξίδι αποτελούσε κίνδυνο για το πλήρωμά του, αφού τα υποβρύχια δεν προορίζονται να μείνουν πάνω από το νερό για τόσο πολύ.

Brent M. Eastwood - 19fortyfive.com / Παρουσίαση Freepen.gr

Ξεκίνησε με ένα δαπανηρό ατύχημα

Η ιστορία ξεκίνησε στις αρχές Οκτωβρίου όταν το Κονέκτικατ των 3 δισεκατομμυρίων δολαρίων έπεσε κατά λάθος σε ένα αχαρτογράφητο υποθαλάσσιο βουνό στη Θάλασσα της Νότιας Κίνας. Από τη συντριβή τραυματίστηκαν ελαφρά 11 ναυτικοί. Η σύγκρουση κατέστρεψε την πλώρη, τον θόλο του σόναρ και τις δεξαμενές έρματος.

Η ηγεσία απολύθηκε

Το Πολεμικό Ναυτικό απέλυσε τον κυβερνήτη, τον εκτελεστικό αξιωματικό και τον ανώτερο υπαξιωματικό του σκάφους. Τα ανώτερα κλιμάκια είπαν ότι η ηγεσία του Κονέκτικατ επέδειξε κακή κρίση και λήψη αποφάσεων συν τη μη τήρηση των διαδικασιών πλοήγησης.

Πρώτα, το Κονέκτικατ έπρεπε να φτάσει στο Γκουάμ

Το υπερσύγχρονο υποβρύχιο κλάσης Seawolf με πυρηνική ενέργεια έπρεπε πρώτα να διανύσει 1.800 μίλια μέχρι το Γκουάμ. Στο Γκουάμ, έλαβαν χώρα προσωρινές επιδιορθώσεις, αλλά το νησί δε διαθέτει εγκαταστάσεις αποβάθρας. Αυτό κατέστησε αναγκαία την αποστολή να φτάσει στο Σαν Ντιέγκο για μια μακρά περίοδο επισκευής.

Επαγγελματίες υποβρυχίων λένε ότι το ταξίδι στο Σαν Ντιέγκο ήταν δύσκολο

Ο ειδικός υποβρυχίων Aaron Amick είπε πρόσφατα στο The Drive πως το Κονέκτικατ θα έπρεπε να πλέει δίπλα στο ρυμουλκό κατά τη διάρκεια του ταξιδιού. Αυτό θα δυσκόλευε τους ναυτικούς να κοιμηθούν και πιθανότατα θα προκαλούσε ναυτία στο πλήρωμα. Ένα εξαντλημένο και άρρωστο πλήρωμα υποβρυχίου θα καθιστούσε επικίνδυνη την εκτέλεση καθηκόντων παρακολούθησης κατά τον πλου του υποβρυχίου. Θα χρειάζονταν επιπλέον φύλακες για να βεβαιωθούν ότι δεν υπήρχαν διαρροές στο κύτος ή συγκρούσεις με άλλα σκάφη. Συνολικά, ο Amick πιστεύει ότι το πλήρωμα μπορεί να δυσκολεύτηκε, αλλά έκανε εξαιρετική δουλειά για να επιστρέψει το υποβρύχιο στο Σαν Ντιέγκο.

Θα υποφέρουν οι δυνατότητες υποθαλάσσιου πολέμου;

Η ιστορία του Κονέκτικατ είναι μια προειδοποιητική ιστορία και εγείρει ορισμένα ξεκάθαρα και σοβαρά ερωτήματα. Το Πολεμικό Ναυτικό των ΗΠΑ πιέζει πολύ τα υποβρύχια; Ή μήπως αποθαρρύνει άλλα πληρώματα μετά την απόλυση της ηγετικής ομάδας του Κονέκτικατ μετά από ένα ατύχημα; Η υπηρεσία υποβρυχίων απαιτεί την τελειότητα ανά πάσα στιγμή. Ακόμα και το πιο απλό έργο είναι δύσκολο. Το προσωπικό ξεπερνά τα όρια επανειλημμένα. Τα υποβρύχια που περιπολούν στην Ανατολική Ασία είναι ουσιαστικά σε κατάσταση μάχης ανά πάσα στιγμή. Αυτό αυξάνει το επίπεδο πίεσης στα πληρώματα και καθιστά πιθανά τα ατυχήματα.

Το USS Connecticut θα είναι αναποτελεσματικό για τουλάχιστον 12 μήνες. Υπάρχουν συνολικά μόνο 68 υποβρύχια στο Πολεμικό Ναυτικό, επομένως η απώλεια οποιουδήποτε σκάφους για ένα χρονικό διάστημα μειώνει το επίπεδο ετοιμότητας για τον στόλο του Ινδο-Ειρηνικού. Θα πρέπει επίσης να σημειωθεί πως υπάρχουν μόνο τρία ελίτ υποβρύχια κλάσης Seawolf στο Πολεμικό Ναυτικό των ΗΠΑ. Η απώλεια μόνο ενός για μεγάλο χρονικό διάστημα είναι μια πρόκληση για το Πολεμικό Ναυτικό των ΗΠΑ.

Αυτό εγείρει επίσης το ερώτημα εάν το Γκουάμ χρειάζεται τη δική του εγκατάσταση δεξαμενής ξηράς. Οι Κινέζοι μάλλον έχουν παρακολουθήσει προσεκτικά αυτό το επεισόδιο με το USS Connecticut. Εάν καταφέρουν να καταστρέψουν ένα αμερικανικό υποβρύχιο σε πόλεμο, αυτό το υποβρύχιο θα πρέπει να επιστρέψει στο Σαν Ντιέγκο για επισκευή. Αυτό μπορεί να θεωρηθεί αδυναμία του δόγματος και της τακτικής του ναυτικού υποθαλάσσιου πολέμου των ΗΠΑ που δεν προμηνύεται καλό για το μέλλον.

Νεότερη Παλαιότερη
Η Freepen.gr ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρει για τα άρθρα / αναρτήσεις που δημοσιεύονται και απηχούν τις απόψεις των συντακτών τους και δε σημαίνει πως τα υιοθετεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών ή ότι υπάρχει κάποιο σφάλμα, επικοινωνήστε μέσω e-mail