Ανοίγουν οι δουλειές στην Αρκτική Διαδρομή - Ακόμη δύο πανίσχυρα παγοθραυστικά εξετάζει η Rosatom

Icebreaker Yamal - Rosatom
Freepen.gr - Καθώς τα πλοία απεγκλωβίζονται με αργό ρυθμό από τα απομακρυσμένα νερά της Αρκτικής μετά από αρκετές εβδομάδες, ο κορυφαίος αξιωματούχος της Rosatom, Vyacheslav Ruksha, πέρασε στο προσκήνιο σε μια διάσκεψη για την Αρκτική.

Σύμφωνα με τον Ruksha, τον άνθρωπο που είναι επικεφαλής της Διεύθυνσης Βόρειας Θαλάσσιας Διαδρομής της Rosatom, πρέπει να κατασκευαστούν άλλα δύο παγοθραυστικά της κλάσης LK-60 (project 22220) προκειμένου να προετοιμαστεί το έδαφος για αποστολές όλο το χρόνο στην Αρκτική διαδρομή.

«Χωρίς την πρόσθετη κατασκευή δύο παγοθραυστικών του έργου 22220, οι εργασίες που προβλέπονται μέχρι το 2030, πιστεύω, δεν θα είναι δυνατές», είπε ο Ruksha.

«[…] Μπορούμε να επεκτείνουμε τη [ναυτιλία] από τους τρέχοντες οκτώ μήνες σε εννέα, ίσως σε δέκα, αλλά δε θα πετύχουμε σταθερές αποστολές όλο το χρόνο», πρόσθεσε.

Παρών στο συνέδριο της Αρκτικής στην Αγία Πετρούπολη ήταν το πρακτορείο ειδήσεων PortNews.

Εάν υλοποιηθεί η επιθυμία του Ruksha, η Ρωσία θα αποκτήσει τελικά συνολικά επτά πλοία της ισχυρής κατηγορίας παγοθραυστικών.

Η Rosatom το 2020 παρέλαβε το πρώτο της παγοθραυστικό LK-60, το Arktika, και άλλα τέσσερα σκάφη της κατηγορίας βρίσκονται υπό κατασκευή στο Baltiysky Zavod.

Το Arktika ήταν την πρώτη εβδομάδα του Δεκεμβρίου στο δρόμο του προς την Αρκτική μετά από τεχνικές αναβαθμίσεις στην Αγία Πετρούπολη.

Το δεύτερο από τα νέα παγοθραυστικά, το Sibir απέπλευσε από τα ναυπηγεία της Βαλτικής στις 16 Νοεμβρίου ξεκινώντας ένα πρόγραμμα εργοστασιακών θαλάσσιων δοκιμών. Το ναυπηγείο λέει ότι το πλοίο θα βρίσκεται στη θάλασσα για τρεις εβδομάδες, ελέγχοντας τη λειτουργία των μηχανισμών και του εξοπλισμού.

Εάν δεν υπάρξουν απρόβλεπτες καθυστερήσεις, το Yakutia θα τεθεί σε λειτουργία μέχρι το τέλος του 2024.

Η κατασκευή του τελευταίου παγοθραυστικού του Project 22220, του Chukotka ξεκίνησε το Δεκέμβριο του περασμένου έτους και έχει προγραμματισμένο σχέδιο παράδοσης μέχρι το τέλος του 2026.

Τα πλοία μήκους 173 μέτρων είναι τα πιο ισχυρά παγοθραυστικά στον κόσμο ικανά να διαπεράσουν θαλάσσιο πάγο πάχους άνω των 2 μέτρων και να συνοδεύσουν πλοία στην απομακρυσμένη ναυτιλιακή διαδρομή της Αρκτικής.

Εκτός από το LK-60, η Ρωσία αναπτύσσει επίσης το Lider, ένα ακόμη πιο ισχυρό σκάφος που θα είναι σε θέση να ανοίγει μεγάλες ακτοπλοϊκές λωρίδες μέσω του πάγου για μεγάλες συνοδείες.

* πληροφορίες thebarentsobserver.com

Νεότερη Παλαιότερη
Η Freepen.gr ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρει για τα άρθρα / αναρτήσεις που δημοσιεύονται και απηχούν τις απόψεις των συντακτών τους και δε σημαίνει πως τα υιοθετεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών ή ότι υπάρχει κάποιο σφάλμα, επικοινωνήστε μέσω e-mail