Στα όρια του «knock out» η Τουρκική αεροπορία

Η "φαρέτρα" διαθέτει πλην των υπολοίπων όπλων και σημαντικό αριθμό των "φονικών" Meteor. Των πυραύλων "one shot one kill", του νέου εφιάλτη δηλαδή της Τουρκικής αεροπορίας.

Από: newpost.gr - Του Κώστα Σαρικά

Εν αναμονή της παραλαβής και του έκτου "game changer" Γαλλικού μαχητικού Rafale βρίσκεται η Πολεμική Αεροπορία προκειμένου να αρχίσει να μετρά αντίστροφα ο χρόνος μέχρι να προσγειωθεί το πρώτο Σμήνος των "Δελταπτέρυγων" στην 114 Πτέρυγα Μάχης έως τα τέλη Ιανουαρίου.

Στην Τανάγρα όμως εκτός από τις πυρετώδεις προετοιμασίες για την υποδοχή των πρώτων "ριπών" οι τεχνικοί της Βάσης πραγματοποιούν έναν αγώνα δρόμου προκειμένου να ανεβάσουν τις διαθεσιμότητες των 24 Mirage 2000-5, των Dash 5 όπως αποκαλούνται τα μαχητικά της 331 Πολεμικής Μοίρας "ΘΗΣΕΑΣ". Με χρονικό ορόσημο την άνοιξη και το καλοκαίρι του 2022 όταν σύμφωνα με τον σχεδιασμό η ένταση των εργασιών θα χτυπήσει "κόκκινο" αφού στην Τανάγρα θα έχουν φτάσει και τα τελευταία απαραίτητα ανταλλακτικά ώστε πλέον σχεδόν το σύνολο των αεροσκαφών να μπορεί να περάσει σε πτήσιμη κατάσταση.

Τότε που ήδη θα αρχίσουν να φτάνουν από τη Γαλλία και την Dassault στη "φωλιά" των "Δελταπτέρυγων" τα πρώτα Rafale της επόμενης παρτίδας παράδοσης. Και ενώ ήδη τα πρώτα έξι θα έχουν "γράψει" τις πρώτες εκατοντάδες ώρες εκπαιδευτικών πτήσεων πάνω από το Αιγαίο. Αεροσκάφη τα οποία από την πρώτη στιγμή που θα τροχοδρομήσουν στον διάδρομο της 114 Πτέρυγας Μάχης θα έχουν διαθέσιμο τον οπλισμό τους. Με τη "φαρέτρα" να διαθέτει πλην των υπολοίπων όπλων και σημαντικό αριθμό των "φονικών" Meteor. Των πυραύλων "one shot one kill", του νέου εφιάλτη δηλαδή της Τουρκικής αεροπορίας. Και η αεροπορική υπεροχή της HAF δεν σταματά εδώ. Αφού σύμφωνα με τον σχεδιασμό θα αρχίσει να παραλαμβάνει και τις πρώτες "οχιές" τα αναβαθμισμένα F-16 σε διαμόρφωση "Viper" τα οποία θα αρχίσουν να παραδίδονται από της ΕΑΒ σε πέντε Πολεμικές Μοίρες.

Την ίδια ώρα έως τότε αλλά και μέσα στα επόμενα χρόνια η Τουρκική πολεμική αεροπορία όχι απλά δεν έχει να περιμένει κάτι με τα μέχρι τώρα δεδομένα αλλά αντίθετα αντιμετωπίζει πλέον τον κίνδυνο να βρεθεί με καθηλωμένο στο έδαφος μεγάλο αριθμό μαχητικών F-16 όπως ήδη αρχίζει να διαφαίνεται. Συμπέρασμα που προκύπτει όχι μόνο από φήμες και διαρροές αλλά από την καθημερινή εικόνα της Τουρκικής αεροπορίας στο Αιγαίο αλλά και σε συμμαχικές ασκήσεις και συνεκπαιδεύσεις. Με τον ίδιο τον Τούρκο υπουργό άμυνας Χουλουσί Ακάρ να κρούει πλέον δημόσια τον κώδωνα του κινδύνου καθήλωσης αεροσκαφών.

Παρά το γεγονός ότι οι γείτονες κρατούν με κάθε τρόπο μακριά από τη δημοσιότητα την κατάσταση στην αεροπορία τους πλέον δεν μπορούν να αποκρύψουν ότι οι κλειστές "στρόφιγγες" ανταλλακτικών και υποστήριξης από τους Αμερικανούς, το άτυπο εμπάργκο έπειτα από την απόκτηση των Ρωσικών S-400 έχει τις πρώτες σοβαρές συνέπειες στις διαθεσιμότητες του αεροπορικού τους στόλου. Εικόνα που επιβεβαιώνουν και τα Ελληνικά ‘’γεράκια΄’ αφού ο αριθμός των μαχητικών που απογειώνει καθημερινά η Τουρκία από τις μεγάλες τις αεροπορικές βάσεις δείχνει να έχει φθίνουσα πορεία.

Έπειτα από την απόκτηση των Rafale, την αναβάθμιση των F-16 σε διαμόρφωση "VIPER", την αύξηση στις διαθεσιμότητες των Dash 5 για την Πολεμική Αεροπορία τα επόμενα μεγάλα βήματα είναι η αναβάθμιση των 38 F-16 block 50 και η απόκτηση καινούργιων όπλων όπως οι Ισραηλινοί "Rampage". Όμως το άλμα, το καθοριστικό χτύπημα που θα βγάλει την TuAF "knock out" για πολλά χρόνια θα είναι χωρίς αμφιβολία μια συμφωνία για απόκτηση των stealth F-35. Των μαχητικών 5ης γενιάς που είχαν και έχασαν κυριολεκτικά μέσα από τα χέρια τους οι γείτονες και τώρα βλέπουν την Ελλάδα να μπαίνει "ζεστά" στην απόκτησή τους. Με τους Αμερικανούς που "τρέχουν" το πρόγραμμα των F-35 να φτάνουν την επόμενη εβδομάδα στην Αθήνα.

Νεότερη Παλαιότερη
--------------
Ακούστε το τελευταίο ηχητικό από τη ΜΕΣΗ ΓΡΑΜΜΗ


Η Freepen.gr ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρει για τα άρθρα / αναρτήσεις που δημοσιεύονται και απηχούν τις απόψεις των συντακτών τους και δε σημαίνει πως τα υιοθετεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών ή ότι υπάρχει κάποιο σφάλμα, επικοινωνήστε μέσω e-mail