Ένα τρομερό φινάλε κι ένας πανάξιος πρωταθλητής που είχε ανάγκη το σπορ

φωτο formula1.com
2008, Ιντερλάγκος. Ο Φελίπε Μάσα παίρνει την καρό σημαία πρώτος. Οι Βραζιλιάνοι ζητωκραυγάζουν. Είναι παγκόσμιος πρωταθλητής. Η Ferrari για δεύτερη χρονιά επικρατεί στους οδηγούς. Και ξαφνικά στις τελευταίες στροφές ο Λούις Χάμιλτον με τη McLaren προσπερνά τον πέμπτο Τίμο Γκλοκ που οδηγούσε για την Toyota. Το πρωτάθλημα αλλάζει χέρια, ο Βρετανός κατακτά τον πρώτο του τίτλο.

Του Στρατή Μαζίδη

Στα χρόνια που ακολούθησαν ο Χάμιλτον επιβεβαίωνε το πόσο καλός οδηγός είναι. Όπως και άλλοι στο grid. Με τη McLaren δεν ξαναπήρε τίτλο και στα τέλη του 2012 την εγκαταλείπει για τη Mercedes διαδεχόμενος τον Michael Schumacher. 

Από το 2014 έως και το 2021 κατακτά όλους τους τίτλους πλην εκείνου του 2017 που έξυπνα και με στρατηγική κατέκτησε ο Νίκο Ρόσμπεργκ. Με εξαίρεση το 2014 απέναντι στον Ρόζμπεργκ και το 2019 στον Φέτελ, δεν είδαμε καμία μάχη για τον τίτλο. Η μόνη ομάδα που κατάφερνε να σταθεί ήταν η Red Bull μετά την τετραετή κυριαρχία με τον Φέτελ. Πότε ο Ρικιάρντο και πότε ο Φερστάπεν όταν ήρθε στην ομάδα έδειχναν η Red Bull, η οποία που το 2005 αγόρασε την ομάδα της Jaguar η οποία με τη σειρά της το 2000 είχε αποκτήσει εκείνη του θρυλικού Τζάκι Στιούαρτ, παραμένει μια υψηλού επιπέδου ομάδα.

Φέτος η κατάσταση άλλαξε. Η Red Bull ήταν αυτοκαταστροφική αλλά και άτυχη. Αυτοκαταστροφική διότι στους πρώτους τρεις αγώνες της χρονιάς πήρε μόνο τον ένα λόγω κακής στρατηγικής στα pit-stops αλλά και επειδή στον κρίσιμο αγώνα της Μόντσα τα έκανε θάλασσα με την είσοδο του Φερστάπεν στα pits καθυστερώντας τόσο πολύ ώστε βγήκε πίσω από τον Χάμιλτον. Άτυχη διότι στο Μπακού ο Ολλανδός έτρεχε μόνος του και εγκατέλειψε από ατυχία.

Ο Χάμιλτον όλα αυτά τα χρόνια απέκτησε μαζί με την εμπειρία και το ταλέντο κι ένα ύφος. Το 2016 προσπαθούσε με διάφορους τρόπους στους τελευταίους αγώνες να ρίξει τον Ρόσμπεργκ από τη δεύτερη θέση στους αγώνες που ήταν αρκετή καθώς είχε κτίσει σημαντική διαφορά.

Όταν κατακτάς είτε ως οδηγός είτε ως ομάδα πολλά πρωταθλήματα σερί, γίνεσαι καθεστώς. 

Ο Φερστάπεν ήξερε πως για να νικήσει τον Χάμιλτον θα έπρεπε ο τελευταίος να τον φοβηθεί. Κινούμενος στα όρια του αποδεκτού και πέρα από αυτό, ο Χάμιλτον έπρεπε να προσέχει διπλά και τρίδιπλα κάθε φορά που απειλούσε ή τον απειλούσε ο Ολλανδός, μέσα στη χρονιά και ιδίως από το καλοκαίρι και μετά.

Το στιλ τους Φερστάπεν μπορεί να μην αρέσει σε κάποιους, όμως η καρό σημαία της Σαουδικής Αραβίας τον έβγαλε πρώτο ως άνθρωπο του αγώνα στην ψηφοφορία. Ποιος ξεχνά άλλωστε τα φινάλε στη Σουζούκα με Προστ και Σένα το 1989 και το 1990;

Αναμφισβήτητα ο Χάμιλτον φέτος έδειξε ότι ούτε κορεσμένος ούτε κουρασμένος είναι. Τον τιμά. Για αυτό έφτασε εκεί που βρίσκεται σήμερα. Κι έχει ακόμη μπροστά του. Όμως το σπορ για να αντέξει, θέλει κι άλλους ήρωες. Ο Φερστάπεν είναι τέτοιος. Όπως είναι κι ο Νόρις, κι ο Πέρεζ, κι ο Γκασλί, κι ο Σάινθ, ο Ράσελ κι ο Λεκλέρκ.

Τα αυτοκίνητα ασφαλείας έχουν αυτό το πλεονέκτημα ή μειονέκτημα. Ανατρέπουν τα δεδομένα. Η Red Bull πήρε το ρίσκο. Της βγήκε. Δεν είχε άλλες επιλογές. Η Mercedes δεν είχε λόγο να το πάρει. Αν ο Λατίφι δεν είχε το ατύχημα, ο Φερστάπεν δε θα ροκάνιζε τη διαφορά. Κι αν ο Χάμιλτον είχε αντέξει, η Mercedes δε θα έκανε ένσταση, αφού άλλα έλεγε πριν 2-3 αγώνες. Ο Μάσεϊ απήντησε κατάλληλα στον Βολφ. "Εδώ τρέχουμε".

Από την άλλη ο Ολλανδός και η ομάδα του δεν τα παράτησαν ούτε στιγμή. Ούτε χθες, ούτε σήμερα. Έσπαγαν το κεφάλι τους να βρουν τρόπο. Το πέτυχαν χθες στα δοκιμαστικά, το κατάφεραν και σήμερα μαζί με τη βοήθεια του Λατίφι.

Η καλύτερη στιγμή νομίζω ήταν οι δύο μεγάλοι πρωταγωνιστές με τους πατεράδες τους, οι οποίοι έσπευσαν να συγχαρούν έκαστος τον αντίπαλο του γιου του.

* Το τι θα πετύχει η Mercedes με τις ενστάσεις απέναντι στη FIA που όρισε τους κανόνες των τελευταίων δραματικών γύρων, δεν το γνωρίζω. Η FIA τις απέρριψε κι η γερμανική ομάδα ετοιμάζεται για παραπέρα. Το κοινό όμως θέλει τα πράγματα να κρίνονται στις πίστες κι όχι στα δικαστήρια. Κι αυτά φέτος κρίθηκαν. Κι ο Χάμιλτον συνεχάρη τον αντίπαλό του.

Νεότερη Παλαιότερη
Η Freepen.gr ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρει για τα άρθρα / αναρτήσεις που δημοσιεύονται και απηχούν τις απόψεις των συντακτών τους και δε σημαίνει πως τα υιοθετεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών ή ότι υπάρχει κάποιο σφάλμα, επικοινωνήστε μέσω e-mail