Τουρκία: Η λίρα καταρρέει μα ο... τσαμπουκάς συνεχίζεται - Σε θέση μάχης το Πολεμικό Ναυτικό

Η Τουρκία πολύ δύσκολα θα τα βάλει με τις ΗΠΑ, ήταν η εκτίμηση του διεθνολόγου Αλέξανδρου Δεσποτόπουλου, καθώς η Αμερική έχει περάσει σαφές μήνυμα να μην δέχεται ενοχλήσεις από τον «άσωτο υιό» του ΝΑΤΟ.

Από: newpost.gr

Δεν έχουν περάσει ούτε δύο 24ωρα από τη στιγμή που η Άγκυρα εξέδωσε navtex, με το Oruc Reis να κάνει κύκλους και να μην έχει μπει προς το παρόν στην Κυπριακή ΑΟΖ.

Σύμφωνα με τον κ. Δεσποτόπουλο, υπάρχει η εκτίμηση ότι η κατάσταση θα πυροδοτηθεί όταν θα ξεκινήσουν οι έρευνες και οι γεωτρήσεις στο οικόπεδο 6 από τους Γάλλους και τους Ιταλούς, καθώς το οικόπεδο 10, στο οποίο βρίσκεται το τρυπάνι της Exxon Mobil, θεωρείται εκτός της γαλάζιας πατρίδας, δηλαδή δεν αποτελεί κομμάτι της τουρκικής υφδαλοκρηπίδας.

«Εάν η Κυπριακή Δημοκρατία αντιδράσει, για την Ελλάδα η στήριξή της είναι μονόδρομος», είπε και πρόσθεσε πως στο παρελθόν η απάντηση των Κυπρίων ήταν ψύχραιμη.
 
Προβλέπεται... πείνα - Αντιδημοφιλής ο Σουλτάνος

Μαύρη ήταν η εβδομάδα που πέρασε για την Τουρκία, με την Παρασκευή να είναι ιστορικά η χειρότερη ημέρα. Με την τουρκική οικονομία να καταρρέει τα ποσοστά του Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν πέφτουν, η τουρκική λίρα έχασε πολύ μεγάλο έδαφος και αυτό έχει αντίκτυπο σε όλους τους τομείς στη γείτονα χώρα.

Ο κ. Δεσποτόπουλος τόνισε πως υπάρχει μεγάλος κίνδυνος να ξεσπάσει ένταση στις ελληνοτουρκικές σχέσεις, καθώς υπάρχουν παραδείγματα του παρελθόντος πως η Τουρκία εξήγαγε την εκρηκτικότητα που υπήρχε στο εσωτερικό της στις σχέσεις με την Ελλάδα προκειμένου να λύσει τα εσωτερικά της προβλήματα.

Η ώρα των αποφάσεων για το Πολεμικό Ναυτικό

Αποφασισμένοι έπειτα από την συμφωνία για τις φρεγάτες Belharra να κερδίσουν και τη «ναυμαχία» για τις καινούργιες Ελληνικές κορβέτες εμφανίζονται οι Γάλλοι με τις επόμενες εβδομάδες να κρίνονται ως καθοριστικές για την εξέλιξη των διαπραγματεύσεων. Έχουν να ανταγωνιστούν την εξαιρετική πρόταση των Ολλανδών με την κορβέτα Sigma 10514 η οποία αποτελεί σύμφωνα με τους Επιτελείς του Πολεμικού Ναυτικού ένα ανάλογων δυνατοτήτων πλοίο με ερωτηματικό να παραμένει ακόμη η Ιταλική πρόταση η οποία αναμένεται το επόμενο διάστημα για την μεγαλύτερου εκτοπίσματος κορβέτα Doha η οποία παραπέμπει περισσότερο σε μια μικρή φρεγάτα.

Σύμφωνα με πληροφορίες η αρχική πρόταση των Γάλλων της Naval Group για τέσσερις κορβέτες Gowind, με πλήρη οπλισμό και με την υποστήριξη-εκπαίδευση να περιλαμβάνεται στο συνολικό πακέτο, αγγίζει το 1,7 δις ευρώ. Με τους Γάλλους όμως να εμφανίζονται ανοιχτοί στη διαπραγμάτευση όπως άλλωστε έκαναν και στην υπόθεση των φρεγατών Belharra όπου τελικά έπεσαν στα 3,050 δις ευρώ για τρεις φρεγάτες με πλήρη οπλισμό και υποστήριξη.

Η πίεση ήδη είναι μεγάλη από τους Ολλανδούς ενώ άγνωστη προς το παρόν παραμένει η Ιταλική πρόταση της Fincantieri με την Doha αν και θεωρείται δεδομένο ότι το κόστος για τέσσερα πλοία αναμένεται να είναι αρκετά υψηλότερο αφού πρόκειται για σαφώς μεγαλύτερη Μονάδα η οποία ξεπερνά σε εκτόπισμα τους 3200 τόνους. Το Πολεμικό Ναυτικό έχει ως στόχο να πιέσει ώστε το συνολικό κόστος να πέσει ακόμα και κάτω από το 1,5 δις προκειμένου να εξοικονομήσει χρήματα για την αναβάθμιση των ΜΕΚΟ.

Η Γαλλική πρόταση αφορά την Gowing με εκτόπισμα τους 2800 τόνους δηλαδή το πλοίο που κατασκευάζεται ήδη για λογαριασμό του Αιγυπτιακού πολεμικού ναυτικού. Η διαμόρφωση την οποία προτείνει η κατασκευάστρια Naval Group περιλαμβάνει 16 αντιαεροπορικούς πυραύλους MICA, όπως άλλωστε επιθυμεί το Πολεμικό Ναυτικό, το ραντάρ NS-100, σύστημα εγγύς προστασίας(CIWS) RAM, πυροβόλο Οto Melara 76mm, σόναρ τρόπιδας(Ηull Mounted) και συρόμενο σόναρ Captas-2 και σύστημα πρόωσης CODLOD(Combined Diesel -Electric orDiesel).

To Πολεμικό Ναυτικό φαίνεται ότι επιλέγει ως αντιαεροπορικούς πυραύλους τους Mica έναντι άλλων προτάσεων αφού τους ίδιους πυραύλους χρησιμοποιεί ήδη και η Πολεμική Αεροπορία τόσο στα Mirage όσο και στα Rafale. Ο κοινός με την ΠΑ πύραυλος εξυπηρετεί το ΠΝ για λόγους κόστους, συντήρησης και αναβάθμισης και αυτός φαίνεται ότι είναι ο λόγος που οι Επιτελείς καταλήγουν σε αυτή την επιλογή.

Η προτεινόμενη από τους Γάλλους Gowind έχει μήκος 102 μέτρα, μπορεί να αναπτύξει ταχύτητα έως 25 κόμβους και με την οικονομική ταχύτητα των 15 κόμβων θα έχει αυτονομία 4.500 μίλια με 95 άτομα πλήρωμα και ομάδες Ειδικών Επιχειρήσεων συνολικά. Θα έχει τη δυνατότητα να φιλοξενεί οργανικό ελικόπτερο έως και 11 τόνων αλλά και UAV κλάσης S-100 ενώ θα διαθέτει και δύο ταχύπλοα RHIB μήκους 7 μέτρων.

Οι Γάλλοι-όπως και οι Ολλανδοί-αφήνουν ανοιχτό το ενδεχόμενο ναυπήγησης των κορβετών σε Ελληνικά ναυπηγεία όπως ακριβώς έκαναν και για τις Aιγυπτιακές Gowind με την πρώτη να κατασκευάζεται στη Lorient και τις υπόλοιπες τρεις στα ναυπηγεία της Αλεξάνδρειας. Προϋπόθεση φυσικά είναι να βρεθεί λύση στο εξαιρετικά «θολό» τοπίο των Ελληνικών ναυπηγείων. Το γεγονός ότι ήδη στα ναυπηγεία της Lorient υπάρχουν παραγγελίες έως και το 2026 σύμφωνα με τις διαβεβαιώσεις των Γάλλων της Naval Group δεν αποτελεί πρόβλημα. Και σε περίπτωση που η Ελλάδα και το Πολεμικό Ναυτικό συμφωνήσουν τελικά για τις Gowind εμφανίζονται έτοιμοι να αλλάξουν τη σειρά κατασκευής και να δώσουν προτεραιότητα στις Ελληνικές κορβέτες.

Σύμφωνα με την Γαλλική πρόταση ο χρόνος κατασκευής κάθε Gowind υπολογίζεται στους 30-32 μήνες.
Νεότερη Παλαιότερη
Η Freepen.gr ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρει για τα άρθρα / αναρτήσεις που δημοσιεύονται και απηχούν τις απόψεις των συντακτών τους και δε σημαίνει πως τα υιοθετεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών ή ότι υπάρχει κάποιο σφάλμα, επικοινωνήστε μέσω e-mail