Η τελευταία διαμετακομιστική αποστολή για φέτος στη Βόρεια Θάλασσα είναι σε εξέλιξη

Λίγες μέρες μετά τον απεγκλωβισμό πολλών πλοίων από το θαλάσσιο πάγο, το πυρηνικό παγοθραυστικό Yamal προετοιμάζεται για τη συνοδεία του βαρέως φορτηγού Pugnax στα απομακρυσμένα νερά της Αρκτικής

thebarentsobserver.com - Atle Staalesen / Παρουσίαση Freepen.gr

Το ισχυρό παγοθραυστικό την Τρίτη προσέγγισε το στενό μεταξύ του νησιού Wrangel και της ηπειρωτικής Ρωσίας ενώ αναμένεται να ξεκινήσει σύντομα τη συνοδεία του μήκους 206 μέτρων heavy lift φορτηγού πλοίου.

Το Pugnax περίμενε τη βοήθεια του παγοθραυστικού στη Θάλασσα Chukchi, βόρεια του Βερίγγειου Στενού. Οι συνθήκες πάγου στην περιοχή γίνονται όλο και πιο δύσκολες. Υπάρχει ένα στρώμα θαλάσσιου πάγου πολλών ετών νότια του νησιού Wrangel και η συνοδεία δε θα δει νερά χωρίς πάγο πριν βγει από τη Βόρεια Θαλάσσια Διαδρομή δυτικά του αρχιπελάγους Novaya Zemlya.

Το πλοίο μεταφοράς βαρέων φορτίων με σημαία Λιβερίας που ξεκίνησε από το Μπουσάν της Κορέας στις 28 Νοεμβρίου, έχει ως προορισμό το Μούρμανσκ. Πρόκειται να φτάσει στο λιμάνι της βόρειας Ρωσίας στις 27 Δεκεμβρίου.

Είναι πιθανό να είναι η τελευταία διαμετακομιστική αποστολή στη ρωσική αρκτική διαδρομή το 2021. Οι διαμετακομιστικές αποστολές από τον Βερίγγειο Πορθμό στα ανατολικά προς τη Θάλασσα Μπάρεντς στα δυτικά έχουν αυξηθεί σημαντικά κατά τη διάρκεια του έτους. Μέχρι τα μέσα Οκτωβρίου, περισσότερα από 1,5 εκατομμύρια τόνους εμπορευμάτων απεστάλησαν μέσω της βόρειας διέλευσης, μια αύξηση άνω του 80 τοις εκατό από την ίδια περίοδο του 2020, ενημερώνει η Υπηρεσία Μεταφορών των Ρωσικών Θαλασσών και Ποταμών..

Η αύξηση των αποστολών έρχεται παρά τις ενοχλητικές συνθήκες θαλάσσιου πάγου στην περιοχή. Μεγάλα τμήματα των απομακρυσμένων νερών της Αρκτικής καλύφθηκαν από ένα ταχέως αναπτυσσόμενο λευκό στρώμα ήδη από τα τέλη Οκτωβρίου, ενώ στις αρχές Νοεμβρίου η θαλάσσια διαδρομή ήταν ελάχιστα πλωτή για πλοία χωρίς την υψηλότερη κατηγορία πάγου.

Περισσότερα από 20 σκάφη ήταν στα μέσα Νοεμβρίου είτε κολλημένα είτε προσπαθούσαν να ξεφύγουν από τα παγωμένα νερά της Θάλασσας της Ανατολικής Σιβηρίας και της Θάλασσας Laptev.

Το Pugnax έχει κατηγορία πάγου Arc 7 και υπό κανονικές συνθήκες θα μπορούσε να πλεύσει ανεξάρτητα σε όλη την Βόρεια Θαλάσσια Διαδρομή - NSR. Πληροφορίες από τη διοίκηση της Βόρειας Θαλάσσιας Διαδρομής αναφέρουν ότι το πλοίο υποχρεούται να ζητήσει βοήθεια παγοθραυστικού μόνο υπό τις πιο σκληρές συνθήκες θαλάσσιου πάγου.

Αυτή η βοήθεια μέσω των ανατολικών τμημάτων της διαδρομής παρέχεται τώρα από το Yamal .

Πέρα από το Yamal και το Pugnax, υπάρχει τώρα μόνο ένα πλοίο στη Βόρεια θαλάσσια διαδρομή. Το Lev Yashin, που έφτασε στο λιμάνι του Pevek στις αρχές Δεκεμβρίου και είναι απίθανο να βγει από την περιοχή χωρίς τη συνοδεία παγοθραυστικού. Αυτό θα μπορούσε να προβλεφθεί όταν το Arktika φέρεται ότι θα αποπλεύσει στην πόλη της Άπω Ανατολής της Αρκτικής με μια συνοδεία φορτηγών πλοίων στα τέλη Δεκεμβρίου ή στις αρχές Ιανουαρίου. Τα φορτηγά πλοία επρόκειτο αρχικά να φτάσουν στο Pevek το Νοέμβριο, αλλά έπρεπε να επιστρέψουν στο Αρχάγγελσκ λόγω του σοβαρού θαλάσσιου πάγου ανατολικά του στενού Vilkitsky.
Νεότερη Παλαιότερη
Η Freepen.gr ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρει για τα άρθρα / αναρτήσεις που δημοσιεύονται και απηχούν τις απόψεις των συντακτών τους και δε σημαίνει πως τα υιοθετεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών ή ότι υπάρχει κάποιο σφάλμα, επικοινωνήστε μέσω e-mail