Οι μεγάλοι κίνδυνοι που κρύβει η αναγόμωση των ελαστικών

Η επιδιόρθωση των ελαστικών με αναγόμωση στα επιβατικά αυτοκίνητα δεν είναι τόσο συνηθισμένη πρακτική όσο στα φορτηγά ή στα αγροτικά μηχανήματα, αλλά το χαμηλό κόστος αυτής της λύσης μπορεί να γίνει ελκυστικό για τους οδηγούς.

Από: carandmotor.gr

Η αναγόμωση είναι μια πρακτική που γίνεται σε μεταχειρισμένα ελαστικά, με τοποθέτηση νέου πέλματος. Όμως, ο ελβετικός οργανισμός TCS, που επικεντρώνεται σε εξειδικευμένες δοκιμές ελαστικών, προειδοποιεί για τους κινδύνους που κρύβουν τα αναγομωμένα ελαστικά - ειδικά σε ολισθηρούς δρόμους,στη βροχή και στο χιόνι.

Σύμφωνα με την έκθεση της TCS, σε βρεγμένη άσφαλτο «η απόσταση ακινητοποίησης [με αναγομωμένα ελαστικά] σε περιπτώσεις φρεναρίσματος έκτακτης ανάγκης με ταχύτητα 80 km/h είναι μεγαλύτερη σε σχέση με τα ελαστικά της υψηλότερης βαθμολογίας σε μήκος που αντιστοιχεί σε τρεις διαβάσεις πεζών». Πρόκειται για μια τεράστια διαφορά της απόστασης ακινητοποίησης.

Στον υγρό δρόμο, επίσης, τα αναγομωμένα ελαστικά εμφανίζουν ταχύτερα το φαινόμενο της υδρολίσθησης, ενώ σε στεγνή άσφαλτο η συμπεριφορά τους δεν είναι ακριβής «και αυτό μπορεί να έχει σοβαρές συνέπειες στις περιπτώσεις ενός ελιγμού έκτακτης ανάγκης».

Ένας από τους λόγους που παραθέτει η TCS για αυτά τα αποτελέσματα είναι η διαφορά που έχουν οι σκελετοί των ελαστικών από κατασκευαστή σε κατασκευαστή. Αυτό σημαίνει πως υπάρχει ο κίνδυνος ένα αυτοκίνητο να βρεθεί με τέσσερα ελαστικά που το καθένα έχει διαφορετικό σκελετό, και αυτό θα είναι καταστροφικό ακόμη κι αν τα πέλματά τους με την αναγόμωση είναι κοινά.

Επιπλέον, συνεχίζει ο ελβετικός οργανισμός, η ποιότητα των νέων πελμάτων -τόσο στο σχεδιασμό όσο και στα υλικά τους- με τα οποία γίνεται η αναγόμωση δεν είναι σε όλες τις περιπτώσεις υψηλή, ή εγγυημένη.

Το συμπέρασμα στο οποίο καταλήγει η TCS είναι ότι τα αναγομωμένα ελαστικά δεν είναι ενδεδειγμένα. Παρά τη μειωμένη τιμή, ή τα περιβαλλοντικά οφέλη με την ανακύκλωση των ελαστικών, τα ελαστικά του αυτοκινήτου είναι η σημαντικότερη πτυχή της οδικής ασφάλειας - δεδομένου ότι αν έχουν φτωχή πρόσφυση, ακυρώνουν οποιαδήποτε ηλεκτρονική λειτουργία ελέγχου της συμπεριφοράς που διαθέτει ακόμα και ένα σύγχρονο και ακριβό αυτοκίνητο.

Νεότερη Παλαιότερη
--------------
Ακούστε το τελευταίο ηχητικό από τη ΜΕΣΗ ΓΡΑΜΜΗ


Η Freepen.gr ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρει για τα άρθρα / αναρτήσεις που δημοσιεύονται και απηχούν τις απόψεις των συντακτών τους και δε σημαίνει πως τα υιοθετεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών ή ότι υπάρχει κάποιο σφάλμα, επικοινωνήστε μέσω e-mail