Με οδηγό τις Belh@rra οι εξελίξεις που αφορούν τις κορβέτες για το ΠN: Oι “μνηστήρες” διασταυρώνουν τα ξίφη τους…

File Photo: Έχει ξεκινήσει το bra de fer των «μνηστήρων» ανάμεσα σε Γαλλία, Ολλανδία και Ιταλία, με παρατηρητή το Πολεμικό Ναυτικό που θέλει να φέρει τον τύπου της κορβέτας στα Ελληνικά νερά και συγκεκριμένα στο Αιγαίο. ΑΠΕ-ΜΠΕ, ΓΕΕΘΑ, STR
Όλοι όσοι βρέθηκαν στα ναυπηγεία της Λοριάν, νοτιοδυτικά του Παρισιού στην περιοχή της Βρετάνης, είδαν το πρώτο κομμάτι της νέας φρεγάτας Belh@rra που προορίζεται για το Γαλλικό ναυτικό, σχηματοποιημένο.


Στην διπλανή δεξαμενή των ναυπηγείων ήδη τα πρώτα ελάσματα χάλυβα της FDI 2, της Ελληνικής φρεγάτας δηλαδή, έχουν κοπεί και τοποθετούνται στα σημεία που πρέπει ώστε κομμάτι- κομμάτι οι εργαζόμενοι να ξεκινήσουν τη συναρμολόγηση της νέας φρεγάτας του Ελληνικού στόλου.

Ακόμη και εκείνη την στιγμή, τη συμβολική μεν αλλά με πολλά μηνύματα για την άμυνα της Ευρώπης, οι Γάλλοι επιμένουν στο χρονοδιάγραμμα, επαναλαμβάνοντας κάτι που είχε πει ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας Ερίκ Πομελέ στην πρεσβεία της Γαλλίας στην Αθήνα, πως «η παράδοση της FDI στην Ελλάδα έχει γραφτεί σε μάρμαρο και λέει συγκεκριμένη ημερομηνία το 2025.»

Την ίδια ώρα, 2.100 χλμ νοτιοανατολικά, στην Αθήνα οι συζητήσεις δίνουν και παίρνουν ανάμεσα στις ομάδες εργασίας Ελλάδας και Γαλλίας.

  • Ο πρώτος στόχος είναι οι διαδικασίες να επισπευστούν ακόμη περισσότερο και οι τελικές υπογραφές για τις πιο ισχυρές FDI που κατασκευάζονται και δεν είναι άλλες από αυτές της Ελλάδας, να μπουν πολύ πριν την άνοιξη.

Πρώτος ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης πριν λίγα 24ωρα σημείωσε ότι το αμέσως επόμενο διάστημα αναμένεται ότι θα ολοκληρωθεί η συμφωνία ανάμεσα στις δυο πλευρές, ενώ αυτό επιβεβαιώνεται και από την Γαλλία με τον Διευθύνων Σύμβουλο της Naval Group Ερίκ Πομελέ να σημειώνει προς τον Ελληνικό Τύπο, από τα ναυπηγεία της Λοριάν «είμαστε σε διαδικασία διαπραγμάτευσης με την υπουργείο Εθνικής Άμυνας της Ελλάδας και ελπίζουμε ότι αυτή η διαδικασία θα ολοκληρωθεί την επόμενη εβδομάδα.»

Οι Γάλλοι έδειξαν μετά τις επαφές σε επίπεδο κορυφής ότι έχουν την πρόθεση να προσδεθούν στο θαλασσινό άρμα του Πολεμικού Ναυτικού και μέσω αυτού να πετύχουν το δικό τους καλύτερο promotion για το νέο τους προϊόν. Οι Επιτελείς στο Πολεμικό Ναυτικό σημειώνουν ότι με την άφιξη της Belh@rra αλλάζουν δραματικά οι συσχετισμοί στο Αιγαίο αλλά κυρίως στην Μεσόγειο, εκεί δηλαδή που σήμερα το Πολεμικό Ναυτικό έχει ισχυρή παρουσία, με δυνατότητες όμως που οι υφιστάμενες φρεγάτες του στόλου δεν μπορούν να κλειδώσουν ένα μεγάλο εύρος περιοχής ελέγχοντάς το.

Και μπορεί οι Γάλλοι να βολιδοσκοπούν κατά τις συζητήσεις, την Ελληνική πρόθεση της προαίρεσης για συν μια ακόμη Belh@rra, οι Επιτελείς όμως από την Γενική Διεύθυνση Εξοπλισμών και Επενδύσεων και το Πολεμικό Ναυτικό παραμένουν προσηλωμένοι στην παρούσα συζήτηση των τριών πλοίων αλλά και στον επόμενο στόχο που είναι οι κορβέτες.

Οι ώρες της Τρίτης που θ’ αναλυθούν τα δεδομένα για τις Belh@rra στην αρμόδια επιτροπή της Βουλής θα έχουν ιδιαίτερο ενδιαφέρον καθώς ο Νίκος Παναγιωτόπουλος θ’ αναλύσει όλα εκείνα τα δεδομένα που εμπεριέχονται στο «προσύμφωνο» που έχουν μονογράψει οι δυο ομάδες εργασίας.

Η «ανακαίνιση» ξεκίνησε με Belh@rra και οδεύει στις κορβέτες

Πάντως το bra de fer των «μνηστήρων» ανάμεσα σε Γαλλία, Ολλανδία, Ιταλία συνεχίζεται, με παρατηρητή το Πολεμικό Ναυτικό που θέλει να φέρει τον τύπου της κορβέτας στα Ελληνικά νερά και συγκεκριμένα στο Αιγαίο.

Οι Γάλλοι δείχνουν αποφασισμένοι να πουν την τελευταία τους λέξη κι αυτό το έχουν ήδη αναδείξει κατά τις αναθεωρημένες προτάσεις που έχουν κάνει οι έτεροι «μνηστήρες».

  •     Οι πληροφορίες που φτάνουν από το Παρίσι ομιλούν για «καλή» πρόταση εκ μέρους της Γαλλίας στο θέμα των κορβετών που δίνουν την πλατφόρμα, όπλα, υποστήριξη και εκπαίδευση μ’ ένα κόστος λίγο παραπάνω από τα 400 εκ. ευρώ ανά μονάδα, ενώ οι Ολλανδοί ακολουθούν κατά πόδας. Σ’ ότι αφορά τους Ιταλούς ακόμη και σήμερα υπάρχει αναμονή για την επίσημη κατάθεση της προσφοράς τους που αφορά την δική τους κορβέτα Doha.

Στο Πολεμικό Ναυτικό θεωρούν βέβαιο ότι όλοι οι «μνηστήρες» μπορούν να ρίξουν κι άλλο το κόστος των κορβετών, διατηρώντας τις ίδιες προτάσεις και γι’ αυτό ως «παρατηρητές» αναμένουν να δουν που θα φτάσει αυτός ο ανταγωνισμός.

Οι Επιτελείς πάντως σημειώνουν πως με τρεις FDI σαν «αστακούς», τέσσερις ή πέντε κορβέτες γι’ αρχή, δυο μεταχειρισμένες φρεγάτες Μ από την Ολλανδία κι έναν απαραίτητο εκσυγχρονισμό σε κάποιες από τις ΜΕΚΟ, δημιουργείται το «νέο αίμα» στις κύριες μονάδες επιφανείας του στόλου.
Νεότερη Παλαιότερη
Η Freepen.gr ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρει για τα άρθρα / αναρτήσεις που δημοσιεύονται και απηχούν τις απόψεις των συντακτών τους και δε σημαίνει πως τα υιοθετεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών ή ότι υπάρχει κάποιο σφάλμα, επικοινωνήστε μέσω e-mail