Ξεκινά η κατασκευή της πρώτης Ελληνικής Belharra - Οι κορβέτες το επόμενο μεγάλο στοίχημα

Τις επόμενες ημέρες θα αρχίσουν να συναρμολογούνται τα blocks του πλοίου ώστε η πρώτη Γαλλική FDI να μετατραπεί από χάλυβα σε σκαρί.

Από:  newpost.gr / Του Κώστα Σαρικά

Αν και έχουν αρχίσει οι προπαρασκευαστικές εργασίες για τη Ελληνική φρεγάτα Belharra, η επίσημη «πρώτη» αναμένεται να πραγματοποιηθεί μέσα στον Ιανουάριο στα ναυπηγεία της Λοριάν παρουσία του υπουργού Εθνικής Άμυνας Νίκου Παναγιωτόπουλου. Αθήνα και Παρίσι επιθυμούν να δώσουν συμβολικό χαρακτήρα στην έναρξη της ναυπήγησης της πρώτης από τις τρεις φρεγάτες και να σηματοδοτήσουν με αυτόν τον τρόπο την στρατηγική συνεργασία των δύο κρατών. Με τους Γάλλους να προσβλέπουν έπειτα από τη συμφωνία για τα Rafale και τις Belharra να «κλειδώσουν» μέσα στους επόμενους μήνες ένα ακόμα μεγάλο deal το οποίο θα αφορά τις κορβέτες Gowind.

H ημερομηνία της κοπής του πρώτου ελάσματος της Ελληνικής Belharra ακόμα δεν έχει οριστικοποιηθεί. Αθήνα και Παρίσι σχεδιάζουν η τελετή να συμπέσει με την άτυπη σύνοδο των υπουργών άμυνας αλλά και εξωτερικών της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Και προγραμματίζουν εκτός από τον Νίκο Παναγιωτόπουλο και την Γαλλίδα ομόλογό του Φλοράνς Παρλί να παρευρεθούν και οι υπουργοί εξωτερικών Νίκος Δένδιας και  Ζαν Ιβ Λεντριάν. Ώστε και επίσημα να ξεκινήσει η αντίστροφη μέτρηση πριν παραδοθεί στο Πολεμικό Ναυτικό τον Μάρτιο του 2025 σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα της συμφωνίας.

Την ίδια ώρα στα ναυπηγεία της Νaval Group στη Lorient συνεχίζονται με εντατικούς ρυθμούς οι εργασίες κατασκευής της πρώτης Belharra για λογαριασμό του Marine Nationale. Τις επόμενες ημέρες θα αρχίσουν να συναρμολογούνται τα blocks του πλοίου ώστε η πρώτη Γαλλική FDI να μετατραπεί από χάλυβα σε σκαρί. Η κατασκευή του πλοίου άρχισε το 2019 όταν κόπηκε το πρώτο έλασμα και σύμφωνα με τον προγραμματισμό θα παραδοθεί στο Γαλλικό πολεμικό ναυτικό τους πρώτους μήνες του 2024 ακριβώς ένα χρόνο δηλαδή πριν ολοκληρωθεί η πρώτη Ελληνική Belharra. Το πλοίο αναμένεται να ονομαστεί Amiral Ronarc’h ενώ η δεύτερη Belharra με το όνομα Αmiral Louzeau θα παραληφθεί από το Marine Nationale περίπου δύο χρόνια αργότερα.

Και ενώ στη Lorient «χτίζεται» η πρώτη Belharra νότια στην Toulon οι Γάλλοι δοκιμάζουν το νέο πανίσχυρο ραντάρ Sea Fire το οποίο θα τοποθετηθεί στις καινούργιες φρεγάτες σε συνδυασμό με το σύστημα μάχης Setis.Οι πρώτες δοκιμές στην στεριά ολοκληρώθηκαν με επιτυχία και ξεκινούν δοκιμές και στη θάλασσα. Το Sea Fire αναμφισβήτητα αποτελεί το μεγάλο πλεονέκτημα των Belharra με εμβέλεια που αγγίζει σύμφωνα με πληροφορίες ακόμα και τα 500 χλμ και δυνατότητα να «κλειδώνει» ταυτόχρονα έως και 800 στόχους. Ο συνδυασμός μάλιστα με τους  «φονικούς» Aster 30 θα κάνουν τις FDI κυρίαρχο στην Ανατολική Μεσόγειο.

Οι πρώτες υπογραφές στο προσχέδιο της συμφωνίας(Draft) για τις φρεγάτες Belharra λύνουν πλέον τα χέρια των Επιτελών του Πολεμικού Ναυτικού οι οποίοι αναμένεται  το επόμενο διάστημα να ρίξουν το βάρος στο επόμενο μεγάλο ζητούμενο το οποίο δεν είναι άλλο από τις καινούργιες κορβέτες. Έχουν ως πλεονέκτημα το γεγονός ότι κατάφεραν και συμπίεσαν το κόστος των τριών φρεγατών στα 3,050 δις ευρώ και κατά συνέπεια έχουν μια σημαντική ‘’προίκα’’ για να διαπραγματευτούν με τους καλύτερους όρους μια συμφωνία εξίσου συμφέρουσα και για τις κορβέτες. Και αν το ζητούμενο για τις φρεγάτες ήταν η ποιότητα στο ζήτημα των κορβετών στόχος είναι να ‘’γεμίσει’’ το Πολεμικό Ναυτικό με καινούργιες Μονάδες. Οι εννιά γερασμένες φρεγάτες S πρέπει σταδιακά να αντικατασταθούν με τους Επιτελείς του ΠΝ να βλέπουν ως ιδανική λύση την απόκτηση σύγχρονων κορβετών. Με το ζήτημα εκσυγχρονισμού των τεσσάρων φρεγατών MEKO να ακολουθεί και το budget για αυτές να είναι περιορισμένο αφού ξεκάθαρος είναι ο προσανατολισμός προς τα καινούργια πλοία.
Νεότερη Παλαιότερη
--------------
Ακούστε το τελευταίο ηχητικό από τη ΜΕΣΗ ΓΡΑΜΜΗ


Η Freepen.gr ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρει για τα άρθρα / αναρτήσεις που δημοσιεύονται και απηχούν τις απόψεις των συντακτών τους και δε σημαίνει πως τα υιοθετεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών ή ότι υπάρχει κάποιο σφάλμα, επικοινωνήστε μέσω e-mail