Οι superbusiness μίνι σουίτες είναι το μέλλον για τα πολυτελή αεροπορικά ταξίδια

Photo: Recaro
Tα τελευταία χρόνια, ούτως ή άλλως, ήταν ένα είδος υπό διωγμό. Η απόσυρση παλαιότερων αεροσκαφών που προκάλεσε η πανδημία σημαίνει πως όταν τα αεροπορικά ταξίδια επιστρέψουν σε μία κανονικότητα, το πολυτελές ταξίδι πρώτης θέσης θα ανήκει οριστικά στο παρελθόν. Αναμένεται να αντικατασταθεί από μία γενιά από superbusiness μίνι σουίτες

Από: travel.gr

Αυτές θα είναι πιο ευρύχωρες από τη συνηθισμένη business θέση και θα έχουν τη δική τους πόρτα, ώστε οι επιβάτες να έχουν τον προσωπικό τους χώρο αλλά χωρίς την υπερβολική πολυτέλεια της πρώτης θέσης. Λιγότερα μπουκάλια σαμπάνιας των πολλών εκατοντάδων ευρώ αλλά ίδιες τιμές με τις θέσεις business. Τα καθίσματά τους μπορούν να γίνουν τελείως οριζόντια, σαν κρεβάτι, όσοι κάθονται εκεί δεν θα ενοχλούνται από άλλους επιβάτες, κυρίως όμως υπάρχει μία πόρτα που δίνει την ευκαιρία για ιδιωτικότητα και δίνει την αίσθηση της μίνι σουίτας.

«Η ραγδαία ανάπτυξη της μίνι σουίτας δείχνει πόσο σοβαρά βλέπουν οι αεροπορικές εταιρείες την ανάγκη να παρέχουν καλύτερες συνθήκες για ύπνο, θέσεις που θα εξασφαλίζουν ιδιωτικότητα, καλύτερες συνθήκες για όσους θέλουν να εργαστούν κατά τη διάρκεια της πτήσης και πιο εργονομικούς αποθηκευτικούς χώρους» εξηγεί ο Daniel Baron, εκτελεστικός διευθυντής, της Lift Aero Design, μιας εταιρείας με έδρα το Τόκιο η οποία συνεργάζεται με αεροπορικές εταιρίες και κατασκευαστές αεροπορικών καθισμάτων για να δημιουργήσει αεροπορικές καμπίνες.

«Οι εταιρείες επενδύουν σε αυτό τον τομέα»

Ο Baron τονίζει πως αυτές οι superbusiness μίνι σουίτες αναμένεται να αποτελέσουν σημαντικό πλεονέκτημα για τις εταιρείες. «To να ανεβάζεις τον πήχη των υπηρεσιών συνδέεται συνήθως με αύξηση κερδών, αύξηση της εμπιστοσύνης των πελατών ή και τα δύο. Ακόμα και αν οι ανταγωνιστές προχωρήσουν σε μία αντίστοιχη κίνηση με ένα παρόμοιο προϊόν αυτός που θα κινηθεί πρώτος μπορεί να εξασφαλίσει ανταγωνιστικό πλεονέκτημα έως και δύο χρόνια, ακριβώς επειδή κινήθηκε πρώτος».

Η πολυτέλεια της ιδιωτικότητας στον αέρα, η δυνατότητα να απομονωθεί κανείς μακριά από τους υπόλοιπους επιβάτες, πίνοντας σαμπάνια, δόθηκε για πρώτη φορά στους επιβάτες της πρώτης θέσης μόλις το 2007. Αυτό συνέβη με τα πρώτα Airbus 380s της Singapore Airlines, τα οποία ήταν για πολλά χρόνια συνώνυμα της πολυτέλειας. Αρκετές εταιρείες, λίγο αργότερα, όπως η Emirates, η Swiss, η Etihad και άλλες, προσέφεραν θέσεις με ιδιωτικό χώρο και πόρτες. Αυτό ήταν ένα προνόμιο μόνο της πρώτης θέσης και όχι της business μέχρι το 2017, όταν η Qatar παρουσίασε την Qsuite για την business θέση.

H Qsuite είναι μία καινοτομία της Qatar, ωστόσο, όλο και μεγαλύτερος αριθμός αεροπορικών εταιριών προγραμματίζει να προσφέρει ή ήδη προσφέρει θέσεις superbusiness. Ανάμεσα τους η Jet Blue, η Delta, η British Airways. «Μια αεροπορική θέση αποτελεί ένα πολύπλοκο παζλ στο οποίο εμπλέκονται η μηχανική, η εργονομία, η αισθητική, ο έλεγχος του βάρους, ο έλεγχος του κόστους, οι δυνατότητες της εφοδιαστικής αλυσίδας και άλλα πολλά» λέει ο Μπάρον. Δεν είναι εύκολο να καταφέρεις να λειτουργεί με αρμονία, με λιγότερο βάρος χωρίς να θυσιάζει αντοχή ή εμφάνιση και την ίδια στιγμή να φαίνεται πάντα μοντέρνα.

Χαρακτηριστικό του πόσο έχει γίνει προτεραιότητα ο συγκεκριμένος τομέας για τις αεροπορικές εταιρείες είναι πως η κινεζική εταιρεία Air China προμηθεύτηκε την τελευταία της μίνι σουίτα από την Recaro, μία εταιρεία που φτιάχνει καθίσματα για αγωνιστικά αυτοκίνητα. Η αεροπορική καρέκλα μετατρέπεται σε κρεβάτι ενώ κάθε επιβάτης έχει πρόσβαση στον διάδρομο χάρη στην εναλλασσόμενη διάταξη των καθισμάτων. Υπάρχει δυνατότητα για wireless φόρτιση των ηλεκτρονικών συσκευών, χώρος για μεγάλες οθόνες, καθώς και πολλοί αποθηκευτικοί χώροι, αλλά και αρκετός χώρος για να δουλέψει και να γευματίσει κανείς. Αυτό όμως που κάνει πραγματικά τη διαφορά είναι η πόρτα, που δίνει τη δυνατότητα να αποκοπεί κανείς από την υπόλοιπη καμπίνα και να νιώσει «σαν στο σπίτι του».

H άνεση και η εργονομία είναι κομβική στις superbusiness μίνι σουίτες/ Photo: Recaro

Oι πόρτες δεν καλύπτουν όλο το ύψος της καμπίνας. Η μόνη θέση όπου ο επιβάτης της σουίτας αποκόπτεται απολύτως από την υπόλοιπη καμπίνα είναι η τελευταία έκδοση της πρώτης θέσης στην Εmirates. Εκεί έπρεπε να εγκατασταθούν κάμερες προκειμένου να τηρούν οι θέσεις τις προϋποθέσεις ασφαλείας, καθώς οι κανονισμοί ορίζουν πως οι αεροσυνοδοί πρέπει να μπορούν να βλέπουν όλους τους επιβάτες κατά τη διάρκεια της προσγείωσης και της απογείωσης. Όμως οι πόρτες στις superbusiness μίνι σουίτες φτάνουν μέχρι το ύψος του ώμου ενός καθήμενου επιβάτη. Επίσης πρέπει να είναι ανοιχτές κατά τη διάρκεια της προσγείωσης και απογείωσης σε περίπτωση που υπάρξει κάποια έκτακτη κατάσταση. Όμως, όταν ο επιβάτης κατεβάσει την καρέκλα του, είτε σε θέση πολυθρόνας, είτε σε θέση κρεβατιού, το κεφάλι του είναι αρκετά χαμηλότερα από το ύψος της πόρτας. Έτσι η πόρτα φαίνεται ψηλότερη από ότι είναι στην πραγματικότητα, χωρίς να δημιουργεί αίσθηση κλειστοφοβίας. «Στην εποχή της συνύπαρξης με τον Covid, η ιδιωτικότητα που παρέχεται από αυτές τις πόρτες εξελίσσεται από «μία καλή επιλογή αν έχετε την οικονομική δυνατότητα σε μίνιμουμ στάνταρ. Και καθώς οι μίνι σουίτες θα γίνονται όλο και πιο πολυτελείς ο γρίφος για τις εταιρείες θα είναι αν αυτές οι επενδύσεις αξίζουν τον κόπο», λέει ο Baron.

H άνεση είναι πια ο «βασιλιάς»

Το βέβαιο είναι πως η πανδημία επηρεάζει πολύ τον τρόπο που ταξιδεύουμε και θα αφήσει τα σημάδια της και στα ακριβά αεροπορικά ταξίδια. «Είδαμε δραματική μείωση στα επαγγελματικά ταξίδια και την ίδια στιγμή μια ανυπομονησία και επιθυμία για ταξίδια για αναψυχή, για να δει κανείς φίλους και την οικογένειά του» λέει η Elina Copola από την εταιρεία TrendWorks η οποία εξειδικεύεται στις καταναλωτικές αεροπορικές συνήθειες. «H περιττή πολυτέλεια της πρώτης θέσης είναι πια παρελθόν και αντικαθίσταται από μία πιο “σιωπηλή” επιθυμία. Οι υπερβολές δεν υπάρχουν πια. Η ιδιωτικότητα και η δυνατότητα να διαμορφώνουμε τον δικό μας χώρο είναι πια ο κυρίαρχος στόχος».

Νεότερη Παλαιότερη
Η Freepen.gr ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρει για τα άρθρα / αναρτήσεις που δημοσιεύονται και απηχούν τις απόψεις των συντακτών τους και δε σημαίνει πως τα υιοθετεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών ή ότι υπάρχει κάποιο σφάλμα, επικοινωνήστε μέσω e-mail