Οι αποστολές πετρελαίου μέσω της Θάλασσας του Μπάρεντς μπορούν να εκτοξευθούν με το νέο αρκτικό πεδίο της Rosneft

Αρκτική δεξαμενόπλοιο σε παγωμένα νερά . Φωτογραφία: Sovcomflot
Η ρωσική κρατική εταιρεία σκοπεύει να παράγει 30 εκατομμύρια τόνους στο έργο Vostok Oil το 2024. Το μεγαλύτερο μέρος τους θα αποσταλεί στο Μούρμανσκ και από εκεί κατά μήκος της νορβηγικής ακτής στην παγκόσμια αγορά.

Το Vostok Oil θα είναι ένα από τα μεγαλύτερα πετρελαϊκά έργα της Ρωσίας. Στις τεράστιες εκτάσεις της μακρινής βόρειας περιοχής Taymyr, η Rosneft σκοπεύει να παράγει ετησίως 115 εκατομμύρια τόνους πετρελαίου μέχρι το έτος 2033.

Atle Staalesen - thebarentsobserver.com - Παρουσίαση Freepen.gr

Ήδη μέχρι το 2024, η παραγωγή πρόκειται να φτάσει τους 30 εκατομμύρια τόνους. Έπειτα τα 50 εκατομμύρια τόνοι μέχρι το 2027.

Σύμφωνα με τον επικεφαλής της εταιρείας, Igor Sechin, το Vostok Oil είναι ένα από τα έργα παραγωγής πετρελαίου στον κόσμο με 52 περιοχές αδειών και βάση πόρων άνω των 6 δισεκατομμυρίων τόνων με τη μεγαλύτερη προοπτική. Το έργο περιλαμβάνει την κατασκευή πολλών εκατοντάδων χιλιομέτρων αγωγών κατά μήκος της ερημικής τούνδρας σε έναν νέο τερματικό σταθμό στην ακτή της Θάλασσας Καρά.

Οι ασιατικές χώρες είναι η κύρια αγορά για το Vostok Oil. Ωστόσο, η Rosneft δε θα είναι σε θέση να κατασκευάσει τους μεταφορείς που απαιτούνται για τις αποστολές κατά μήκος των ανατολικών τμημάτων της Βόρειας Θαλάσσιας Διαδρομής έως το 2024.

Κατά συνέπεια, η μερίδα του λέοντος του πετρελαίου είναι πιθανό να σταλεί προς τα δυτικά προς το Μούρμανσκ και τις δυτικές αγορές για αρκετά χρόνια.

Η Ρωσία βρίσκεται στη διαδικασία κατασκευής μιας σειράς νέων υπερισχυρών παγοθραυστικών της κλάσης LK-60, καθώς και της κατηγορίας Lider. Ωστόσο, το πρώτο πλοίο της τελευταίας κατηγορίας θα είναι έτοιμο για απόπλου όχι νωρίτερα από το 2027.

Ομοίως, η Rosneft εξαρτάται από έναν μεγάλο στόλο δεξαμενόπλοιων ice-class που μπορούν να μεταφέρουν το πετρέλαιο από τα παγωμένα νερά του κόλπου Yenisey και μέσω της Βόρειας Θαλάσσιας Διαδρομής.

Σύμφωνα με την Kommersant, η εταιρεία πραγματοποιεί τώρα παραγγελία 1,7 δισεκατομμυρίων δολαρίων για ναυπηγικό εξοπλισμό στη νοτιοκορεατική Hyundai Heavy Industries. Τα εξαρτήματα είναι πιθανό να χρησιμοποιηθούν από την Zvezda Yard για την κατασκευή δέκα δεξαμενόπλοιων για το Vostok Oil, αναφέρει η εφημερίδα.

Σύντομα αναμένεται να υπογραφεί συμβόλαιο μεταξύ της Rosneft και της Zvezda Yard. Τα πλοία θα έχουν κλάση πάγου Arc7 και εκτόπισμα 120.000 τόνων. 

Τα δέκα δεξαμενόπλοια θα είναι τα πρώτα σε έναν στόλο που θα μπορούσε τελικά να αριθμεί έως και 30 πλοία. Καθώς το Vostok Oil ξεκινά την παραγωγή, τα πλοία θα μεταβούν μέσω της Βόρειας Θαλάσσιας Διαδρομής στον τερματικό σταθμό του έργου στον κόλπο Yenisey.

Ωστόσο, μέχρι να κατασκευαστούν αυτά τα πλοία, η Rosneft θα πρέπει να χρησιμοποιήσει τα υπάρχοντα δεξαμενόπλοια, πράγμα που πιθανότατα σημαίνει πως το μεγαλύτερο μέρος του έτους θα πρέπει να επιλέξει το λιγότερο παγωμένο μονοπάτι προς το Μούρμανσκ αντί για την πιο δύσκολη ανατολική διαδρομή μέσω της Θάλασσας Laptev και τη Θάλασσα της Ανατολικής Σιβηρίας.

Στο Μούρμανσκ, η εταιρεία μπορεί να χρειαστεί να κατασκευάσει δύο νέα σημεία επαναφόρτωσης πετρελαίου, δήλωσε στην Kommersant ο ενεργειακός αναλυτής Μιχαήλ Γκριγκόριεφ. Μετά την επαναφόρτωση στον κόλπο Kola, το πετρέλαιο θα αποσταλεί κατά μήκος των ακτών της Νορβηγίας σε αγοραστές στην παγκόσμια αγορά.

Οι αποστολές από το Vostok Oil θα οδηγήσουν κατά συνέπεια σε ώθηση στις μεταφορές πετρελαίου μέσω της Θάλασσας του Μπάρεντς και κατά μήκος των νορβηγικών ακτών. Οι αποστολές πετρελαίου έχουν αυξηθεί σημαντικά εδώ και αρκετά χρόνια στη διαδρομή μετά το άνοιγμα νέων κοιτασμάτων από τη Lukoil και την Gazprom Neft.

Περισσότεροι από 20 εκατομμύρια τόνοι πετρελαίου παραδίδονται σήμερα ετησίως από το Novy Port της Gazprom Neft και το Prirazlomnoye και το Varandey της Lukoil. Το πετρέλαιο αποστέλλεται στον κόλπο Kola, όπου δύο τερματικοί σταθμοί επαναφόρτωσης από πλοίο σε πλοίο χειρίζονται το πετρέλαιο πριν την εξαγωγή του.

Αυτός ο αριθμός θα μπορούσε γρήγορα να διπλασιαστεί.

Νεότερη Παλαιότερη
--------------
Ακούστε το τελευταίο ηχητικό από τη ΜΕΣΗ ΓΡΑΜΜΗ


Η Freepen.gr ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρει για τα άρθρα / αναρτήσεις που δημοσιεύονται και απηχούν τις απόψεις των συντακτών τους και δε σημαίνει πως τα υιοθετεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών ή ότι υπάρχει κάποιο σφάλμα, επικοινωνήστε μέσω e-mail