H ναυμαχία για τις κορβέτες: Η δελεαστική πρόταση της Oλλανδικής Damen και η ρελάνς της Νaval Group

Η πραγματική «ναυμαχία» τώρα αρχίζει, τονίζουν με νόημα τα στελέχη του Πολεμικού Ναυτικού τα οποία ακολουθούν την ίδια τακτική με αυτή της διαπραγμάτευσης των φρεγατών που έφερε στο Στόλο το απόλυτα επιθυμητό αποτέλεσμα.

Από: newpost.gr - του Κώστα Σαρικά

Σε μια σκληρή «ναυμαχία» μεταξύ των Γαλλικών Gowind και των Ολλανδικών Sigma φαίνεται ότι μετατρέπεται η διεκδίκηση του Ελληνικού προγράμματος για τις καινούργιες κορβέτες του Στόλου. Από τη μία η Naval Group δείχνει αποφασισμένη να ολοκληρώσει την «θαλάσσια» κυριαρχία της έπειτα από την επικράτηση στο πρόγραμμα των φρεγατών με την ψηφιακή Belhara και από την άλλη η Damen αποδεικνύεται πολύ σκληρή για να υποκύψει για δεύτερη φορά, επιδιώκοντας μια ηχηρή ρεβάνς. Άλλωστε οι Ολλανδοί έφτασαν σχεδόν μια «ανάσα» πριν «βουλιάξουν» τις Belharra με την εξαιρετική πρόταση που είχαν κάνει για την Sigma 11515.

Η φημισμένη Ολλανδική εταιρεία με τη μακρά ναυπηγική παράδοση την εβδομάδα που πέρασε προχώρησε σε μια εξαιρετικά δελεαστική πρόταση προς το Πολεμικό Ναυτικό μέσω της Γενικής Διεύθυνσης Αμυντικών Εξοπλισμών και επενδύσεων. Mε την κορβέτα 10514, ένα πανίσχυρο πλοίο προσαρμοσμένο στις ανάγκες του Ελληνικού Στόλου το οποίο ουσιαστικά θα αποτελεί μια μικρογραφία της φρεγάτας Sigma 11515. Σύμφωνα με πληροφορίες η κορβέτα η οποία προτείνεται στο Πολεμικό μας Ναυτικό θα είναι τελικά μεγαλύτερη από την Sigma10514 η οποία κατασκευάζεται για το Ναυτικό της Ινδονησίας με μήκος περίπου 105 μέτρα και εκτόπισμα 2.365. Θα ξεπεράσει τα 110 μέτρα και τους  2600 τόνους. Το Ολλανδικό σκαρί θα είναι εξοπλισμένο με 8 αντιπλοικούς Exocet, έως και 16 αντιαεροπορικούς Mica, πυροβόλο Oto Melara 76mm, δύο τριπλούς τορπιλοσωλήνες, sonar Kingklip και αντίμετρα. Θα διαθέτει το ραντάρ LIROD MK2 της Thales ενώ η αυτονομία της με οικονομική ταχύτητα 14 κόμβων θα αγγίζει τα 5000 ναυτικά μίλια. 

Η Ολλανδική κορβέτα αποτελεί ουσιαστικά ένα παρόμοιο με την Γαλλική Gowind πλοίο τόσο σε οπλισμό όσο και στα υπόλοιπα τεχνικά χαρακτηριστικά του όμως η Damen φέρεται ότι το πρότεινε στο Πολεμικό μας Ναυτικό σε τιμή χαμηλότερη κατά περίπου 50 εκ σε σχέση με την πρώτη προσφορά των Γάλλων. Και με το συνολικό κόστος για κάθε κορβέτα με πλήρη οπλισμό, εκπαίδευση και υποστήριξη να βρίσκεται κάτω από τα 400 εκ. Μια πρόταση ιδιαίτερα δελεαστική με τους Ολλανδούς να κάνουν λόγο για παράδοση των πλοίων σε ανάλογο χρόνο με την Γαλλική πρόταση.

Το «χτύπημα» όμως των Ολλανδών φαίνεται ότι έγινε άμεσα γνωστό στην Γαλλική Naval Group η οποία επανήλθε δριμύτερη και προχώρησε σε εντυπωσιακή ρελάνς με προσφορά ανάλογη της Ολλανδικής. Η πραγματική «ναυμαχία» τώρα αρχίζει τονίζουν με νόημα τα στελέχη του Πολεμικού Ναυτικού τα οποία ακολουθούν την ίδια τακτική με αυτή της διαπραγμάτευσης των φρεγατών που έφερε στο Στόλο το απόλυτα επιθυμητό αποτέλεσμα. Μόνο που αυτή τη φορά όπως φαίνεται οι εξελίξεις θα είναι πολύ πιο σύντομες.

Και ναι μεν την διαπραγμάτευση την κάνει το Πολεμικό Ναυτικό σε συνεργασία με τα στελέχη της ΓΔΑΕΕ όμως όπως και στην περίπτωση των Belharra έτσι και με τις κορβέτες η κυβέρνηση και ο ίδιος ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης με στοχευμένες παρεμβάσεις θα επιδιώξει να εξασφαλιστεί η πλέον συμφέρουσα συμφωνία. Άλλωστε κάθε τέτοια απόφαση έχει και γεωστρατηγικό στίγμα. Έτσι είναι πιθανό στην αυριανή συνάντηση του πρωθυπουργού με τον Ολλανδό ομόλογό του Μαρκ Ρούτε να τεθεί και το ζήτημα των κορβετών. Την ώρα μάλιστα που το Πολεμικό Ναυτικό έχει απευθύνει και εγγράφως το ενδιαφέρον του μέσω Letter Of Interest για τις Ολλανδικές μεταχειρισμένες φρεγάτες Μ αλλά και για τα ναρκοθηρευτικά Alkmaar

Πόντους στην «ναυμαχία» φαίνεται πάντως ότι χάνει η Ιταλική πρόταση της Fincantieri με την πολύ μεγαλύτερη κορβέτα-στα όρια της φρεγάτας-Doha. Τόσο εξαιτίας του υψηλού κόστους όσο και της μη γραπτής συγκεκριμένης πρότασης την οποία επιθυμεί να έχει στα χέρια του το Πολεμικό Ναυτικό προκειμένου να διαπραγματευτεί με ξεκάθαρα δεδομένα. Ωστόσο τα Στελέχη του Στόλου σε κάθε περίπτωση ξεκαθαρίζουν ότι ακόμα τίποτα δεν έχει κριθεί.

Νεότερη Παλαιότερη
Η Freepen.gr ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρει για τα άρθρα / αναρτήσεις που δημοσιεύονται και απηχούν τις απόψεις των συντακτών τους και δε σημαίνει πως τα υιοθετεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών ή ότι υπάρχει κάποιο σφάλμα, επικοινωνήστε μέσω e-mail