Πώς έγινε το ατύχημα με το F-16 στην Ανδραβίδα – Τα δραματικά δευτερόλεπτα

Όταν σε πολλά από τα κείμενά μας λέμε ότι οι Έλληνες πιλότοι είναι οι καλύτεροι του ΝΑΤΟ, άριστα εκπαιδευμένοι και έτοιμοι για κάθε ενδεχόμενο, τα λόγια μας δεν έχουν την παραμικρή δόση υπερβολής.

Από: newsbomb.gr - Βασίλης Σκουλαράκος

Δεν είναι μόνο οι καθημερινές μάχες στο Αιγαίο με τους Τούρκους «εισβολείς», που κυριολεκτικά παίζουν με τα νεύρα των Ελλήνων χειριστών. Είναι η αυτοπεποίθηση, η νηφαλιότητα και η σιγουριά στο έργο που επιτελούν. Είναι η ψυχραιμία τους, το ψυχικό σθένος και τα αντανακλαστικά τους, ακόμα και όταν ορισμένες καταστάσεις τείνουν να γίνουν επικίνδυνες.

Το περιστατικό με την επιτυχή εγκατάλειψη του μαχητικού F-16 Block 52+ στην 117 Πτέρυγα Μάχης στην Ανδραβίδα επιβεβαιώνει ακριβώς όσα λέμε, με τον εκπαιδευόμενο πιλότο αλλά και τους ανωτέρους του, να αποδεικνύουν στην πράξη πως αυτό που προέχει είναι η ασφάλεια των Ικάρων μας και ο στόχος να αποκτήσουν την ικανότητα να ανταποκρίνονται γρήγορα και με τη μέγιστη ασφάλεια στις προκλήσεις που παρουσιάζονται κατά τη διάρκεια των πτήσεων.

Το μεσημέρι της Πέμπτης (18/11) ο νεαρός Ίκαρος της Πολεμικής μας Αεροπορίας εκπαιδεύονταν στο πλαίσιο του πιο απαιτητικού «σχολείου» της Πολεμικής Αεροπορίας, του Σχολείου Όπλων Τακτικής. Σύμφωνα με πληροφορίες του Newsbomb.gr και της δημοσιογράφου Φυλλένιας Γκότση που μίλησε με πηγή που είδε από πολύ κοντά το περιστατικό, ο χειριστής φέρεται να έλαβε εντολή να προσγειωθεί στην 116 Πτέρυγα Μάχης, στο αεροδρόμιο του Αράξου, ωστόσο, η εξαιρετικά χαμηλή ορατότητα εξαιτίας της χαμηλής νέφωσης και η έντονη βροχόπτωση, ανάγκασαν τον κυβερνήτη του F-16 Block 52+ να επιχειρήσει προσγείωση στο διπλανό αεροδρόμιο της Ανδραβίδας.

Οι ίδιες πηγές αναφέρουν στο Newsbomb.gr ότι ο διάδρομος στην 117 Πτέρυγα Μάχης είχε μεγάλη ποσότητα νερού τη στιγμή που το μαχητικό προσέγγιζε το διάδρομο, επισημαίνοντας πως η «υδρολίσθηση» αποτελεί μία από τις πιο επικίνδυνες καταστάσεις που μπορεί να συμβούν σε διαδικασία προσγείωσης.

Ο νεαρός πιλότος λοιπόν προσγείωσε το αεροσκάφος, ωστόσο, η κατάσταση στο έδαφος δεν του επέτρεπε την ασφαλή ακινητοποίησή του, με τον ίδιο να επιχειρεί τουλάχιστον τρεις φορές να απογειώσει ξανά το μαχητικό. Όταν το F-16 Block 52+, που εκείνη τη στιγμή είχε ταχύτητα τουλάχιστον 150 χιλιομέτρων, άρχισε να διολισθαίνει εκτός διαδρόμου, με ορατό τον κίνδυνο συντριβής, ο χειριστής έλαβε εντολή να χρησιμοποιήσει τον μοχλό εκτίναξης και να εγκαταλείψει με ασφάλεια το μαχητικό.

Ήταν η καλύτερη και η πλέον υπεύθυνη απόφαση, που απέτρεψε τον κίνδυνο για τη ζωή του χειριστή. Όχι μόνο δεν έπαθε το παραμικρό, αλλά αφού έβγαλε τον εξοπλισμό από πάνω του, έφυγε πεζός από το σημείο του ατυχήματος, ανακουφίζοντας όλους όσους παρακολουθούσαν με κομμένη την ανάσα το περιστατικό.

Το μαχητικό αεροσκάφος έχει υποστεί ζημιές, ωστόσο, κανείς στην Πολεμική Αεροπορία δεν νοιάζεται για τις… λαμαρίνες. Το τονίζουμε συνεχώς και το επισημαίνουμε και τώρα, για την ηγεσία των Ενόπλων Δυνάμεων, για το ΓΕΕΘΑ, το ΓΕΑ, το ΓΕΣ και το ΓΕΝ, ύψιστη προτεραιότητα αποτελεί η ασφάλεια του ανθρώπινου δυναμικού.

Τα αίτια του ατυχήματος θα διερευνηθούν από τις αρμόδιες υπηρεσίες της Πολεμικής Αεροπορίας, ενώ ο νεαρός Ίκαρος θα συνεχίσει τη δύσκολη και εξαιρετικά απαιτητική αποστολή του. «Πάμε γερά, συνεχίζουμε», όπως είπε χαρακτηριστικά στον κυβερνήτη και ο υπουργός Άμυνας, Νίκος Παναγιωτόπουλος που έσπευσε να του τηλεφωνήσει το βράδυ της Πέμπτης, λίγες ώρες μετά το ατύχημα.

Νεότερη Παλαιότερη
Η Freepen.gr ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρει για τα άρθρα / αναρτήσεις που δημοσιεύονται και απηχούν τις απόψεις των συντακτών τους και δε σημαίνει πως τα υιοθετεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών ή ότι υπάρχει κάποιο σφάλμα, επικοινωνήστε μέσω e-mail