Δύο παγοθραυστικά καθ' οδόν για να διασώσουν πλοία που εγκλωβίστηκαν στον πάγο της Αρκτικής

Rosatom
Freepen.gr - Ωστόσο, ορισμένα από τα πλοία θα πρέπει να περιμένουν για τουλάχιστον μία εβδομάδα πριν απελευθερωθούν στον απομακρυσμένο θαλάσσιο πάγο της Αρκτικής.

Οι περιφερειακές αρχές της ρωσικής Άπω Ανατολής αποφάσισαν να αναθέσουν σε δύο παγοθραυστικά να βοηθήσουν τα πλοία που είναι παγωμένα στην Ανατολική Σιβηρία, σημειώνει ο Atle Staalesen για το thebarentsobserver.com.

Το πυρηνοκίνητο Yamal πρόκειται να φτάσει στην περιοχή έως τις 20 Νοεμβρίου, ενώ το πετρελαιοκίνητο Novorossiisk θα φτάσει στις 15 Νοεμβρίου, σύμφωνα με τις περιφερειακές αρχές στην Chukotka.

Επιπλέον, θα σταλεί το σκάφος διάσωσης Spasatel Zaborshchikov.

Η απόφαση λήφθηκε αυτή την εβδομάδα από τον Γιούρι Τρούνεφ, βοηθό του προέδρου στη ρωσική Άπω Ανατολή.

Η θέση σε λειτουργία των ισχυρών παγοθραυστικών πλοίων έρχεται καθώς οι σοβαρές συνθήκες πάγου στη θάλασσα έχουν αιφνιδιάσει τους φορτωτές. Υπάρχουν τώρα περίπου 20 σκάφη που είτε έχουν κολλήσει είτε παλεύουν να περάσουν τα παγωμένα νερά. Ανάμεσά τους είναι το UHL Vision που τις τελευταίες μέρες έχει απομονωθεί στα νερά βόρεια των Νήσων της Νέας Σιβηρίας και τα  φορτηγά ξηρού φορτίου Golden Suek, Golden Pearl, Nordic Quinngua και Nordic Nuluujaak που βρίσκονται ανατολικά του ίδιου αρχιπελάγους.

Στην περιοχή βρίσκεται επίσης το πετρελαιοφόρο Vladimir Rusanov, καθώς και τα φορτηγά πλοία Selenga και το φινλανδικό πλοίο Kumpula, τα οποία βρίσκονται όλα σε δυτική συνοδεία από το πυρηνικό παγοθραυστικό Vaigach.

Εν τω μεταξύ, στο λιμάνι του Pevek βρίσκονται έξι πλοία που επίσης είναι πιθανό να χρειαστούν βοήθεια για να βγουν από την περιοχή.

Τα τελευταία χρόνια, οι συνθήκες πάγου στα τέλη Οκτωβρίου και στις αρχές Νοεμβρίου επέτρεψαν την εκτεταμένη ναυσιπλοΐα κατά μήκος της τεράστιας ρωσικής αρκτικής ακτής. Φέτος, ωστόσο, μεγάλα τμήματα των απομακρυσμένων υδάτων της Αρκτικής ήταν ήδη στα τέλη Οκτωβρίου καλυμμένα από θαλάσσιο πάγο. Και το λευκό φύλλο γίνεται γρήγορα παχύτερο και πιο δύσκολο στην πλοήγηση. Κρίνοντας από χάρτες πάγου που παρέχονται από το Ρωσικό Ινστιτούτο Έρευνας Αρκτικής και Ανταρκτικής, υπάρχει τώρα ένα στρώμα πάγου στο μεγαλύτερο μέρος της Θάλασσας Laptev και της Θάλασσας της Ανατολικής Σιβηρίας που έχει πάχος έως και 30 cm. Και στο στενό που χωρίζει την ηπειρωτική χώρα με το νησί Wrangle βρίσκεται μια περιοχή με πάχος άνω του ενός μέτρου πάγου πολλών ετών.

Σύμφωνα με τον περιφερειακό κυβερνήτη Roman Kopin, υπάρχει τώρα στενή επαφή με τη Rosatomflot, την κρατική εταιρεία που διαχειρίζεται τον ρωσικό στόλο πυρηνικών παγοθραυστικών.

Ωστόσο, η πρόσθετη βοήθεια παγοθραυστικού δεν αναμένεται στην περιοχή σύντομα. Κρίνοντας από τις υπηρεσίες παρακολούθησης πλοίων, το Yamal ήταν στις 9 Νοεμβρίου ακόμα αγκυροβολημένο στο Murmansk, ενώ το Novorossiisk βρισκόταν στα ανοιχτά της Καμτσάτκα.

Τα δύο πιο σύγχρονα πυρηνικά παγοθραυστικά της Ρωσίας, το 50 Let Pobedy και το Arktika, βρίσκονται επί του παρόντος δεμένα στο Μούρμανσκ και στην Αγία Πετρούπολη αντίστοιχα. Το τελευταίο βρίσκεται υπό τεχνική αναβάθμιση σε έναν από τους τρεις ηλεκτροκινητήρες. Το πλοίο είναι το πρώτο στην κατηγορία LK-60 και είχε τον πρώτο χειμώνα στην Αρκτική το 2021.

Ολόκληρη η περιοχή της Chukotka εξαρτάται σε μεγάλο βαθμό από τις προμήθειες που παραδίδονται από πλοία. Σύμφωνα με τον κυβερνήτη Κόπιν, τα περισσότερα εμπορεύματα έχουν ήδη παραδοθεί, αλλά απομένουν να σταλούν άλλοι 5.000 τόνοι τροφίμων, ενημερώνει στο Instagram του.

Νεότερη Παλαιότερη
Η Freepen.gr ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρει για τα άρθρα / αναρτήσεις που δημοσιεύονται και απηχούν τις απόψεις των συντακτών τους και δε σημαίνει πως τα υιοθετεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών ή ότι υπάρχει κάποιο σφάλμα, επικοινωνήστε μέσω e-mail