Βήμα-βήμα «χτίζεται» η πανίσχυρη Ελληνική Belharra – «Ακτινογραφία» στο κορυφαίο ραντάρ SEA FIRE και το σύστημα μάχης SETIS

Το ραντάρ τοποθετήθηκε στην ακτή σε σταθερή βάση στην περιοχή δοκιμών (Shore Integration Facility) του Γαλλικού Ναυτικού.

Από: newpost.gr / Του Κώστα Σαρικά

Την ώρα που η πρώτη Ελληνική Belharra έχει αρχίζει να «χτίζεται» στα ναυπηγεία της Lorient στις ακτές του Ατλαντικού, στην άλλη πλευρά της Γαλλίας στη Μεσόγειο θάλασσα δίπλα στην Toulon ολοκληρώθηκαν οι πρώτες δοκιμές των πιο κρίσιμων ηλεκτρονικών συστημάτων που θα φέρουν τα «Game Changer» καινούργια πλοία του Πολεμικού μας Ναυτικού. Πρόκειται για το πανίσχυρο και ίσως το πιο σύγχρονο ναυτικό ραντάρ στον κόσμο, το SEA FIRE της κορυφαίας στα ηλεκτρονικά οπλικών συστημάτων Thales αλλά και το Σύστημα Μάχης SETIS το οποίο έχει αναπτύξει η Naval Group προκειμένου να εξοπλίσει τόσο τις Γαλλικές FDI όσο και τις Hellenic FDI Belharra.

Oι εντατικές και επίπονες δοκιμές του SEA FIRE άρχισαν πριν από δύο χρόνια-τον Σεπτέμβριο του 2019-από την κατασκευάστρια εταιρεία Thales σε συνεργασία με τη Naval Group, τη Marine Nationals αλλά και την αρμόδια για τα εξοπλιστικά αρχή του Γαλλικού υπουργείου άμυνας DGA(Direction Generale de L’Armament). Το ραντάρ τοποθετήθηκε στην ακτή σε σταθερή βάση στην περιοχή δοκιμών (Shore Integration Facility) του Γαλλικού Ναυτικού. Οι έλεγχοι αφορούσαν την λειτουργία ηλεκτρονικών, αισθητήρων και software του ραντάρ υπό όλες τις συνθήκες. Και μόλις πριν από λίγες ημέρες ολοκληρώθηκαν με απόλυτη επιτυχία γεγονός που μεταφράζεται σε πιστοποίηση του συστήματος. Με το επόμενο βήμα να γίνεται τον ερχόμενο Δεκέμβριο με την πλήρη ενεργοποίηση του ραντάρ.

Το τεχνολογίας AESA ραντάρ πολλαπλών ρόλων μπορεί σύμφωνα με τους κατασκευαστές να αποκαλύπτει ακόμα και στόχους με μικρό ‘’ίχνος’’ όπως τα ‘’stealth’’ μαχητικά F-35. Με εμβέμεια 500 χλμ στον αέρα και 80 στην επιφάνεια της θάλασσας μπορεί να εντοπίζει και να παρακολουθεί ταυτόχρονα έως και 800 στόχους.

Κι αν το ραντάρ SEA FIRE χαρακτηρίζεται ως τα «μάτια» του πλοίου, το Σύστημα Μάχης SETIS αποτελεί την «καρδιά» της καινούργιας φρεγάτας. Γιατί εκεί καταλήγουν όλες οι πληροφορίες οι οποίες φτάνουν όχι μόνο από το SEA FIRE αλλά από το σύνολο των αισθητήρων της Belharra μεταξύ των οποίων και τα ανθυποβρυχιακά sonar. Αλλά και κάθε στοιχείο που αφορά τις απειλές όπως και όλα τα απαραίτητα δεδομένα προκειμένου το εξειδικευμένο πλήρωμα να έχει πλήρη και άμεση εικόνα της τακτικής κατάστασης σε επιφάνεια, αέρα αλλά και στο βυθό. Έτσι ώστε να προχωρήσει σε εκτίμηση και προτεραιοποίηση των απειλών και να ενεργοποιήσει τα αντίστοιχα οπλικά συστήματα της φρεγάτας.

Πάνω στις Ελληνικές Belharra το SEA FIRE θα «σαρώνει» ολόκληρο το Αιγαίο και θα στοχοποιεί κάθε Τουρκικό μαχητικό σε πολύ μεγάλες αποστάσεις. Θα έχει δυνατότητα να μεταδίδει στο SETIS όλα τα στοιχεία ώστε οι 32 ‘’φονικοί’’ αντιαεροπορικοί Aster να μπορούν να εκτοξεύονται ακόμα και ταυτόχρονα έως 16 βλήματα. Ουσιαστικά SEA FIRE, SETIS και Αster θα σχηματίζουν μια ‘’ομπρέλλα’’ άμυνας στο Αρχιπέλαγος αλλά και γενικότερα στη Νοτιο-Ανατολική Μεσόγειο. Μετατρέποντας κάθε Belharra στην απόλυτη φρεγάτα αντιαεροπορικής άμυνας περιοχής. Τρεις ή τέσσερις Belharra-αν η Ελλάδα ενεργοποιήσει την option και για τέταρτη φρεγάτα-όχι απλά «κλειδώνουν» όλες τις θαλάσσιες και εναέριες περιοχές Εθνικών συμφερόντων και εν δυνάμει απειλών αλλά και σχηματίζουν ένα απροσπέλαστο «τείχος», πόσο μάλλον με την συνδρομή της Πολεμικής Αεροπορίας αλλά και των υπόλοιπων Μονάδων επιφανείας του Πολεμικού Ναυτικού.

Την ίδια ώρα με «πάση δυνάμει» ταχύτητες τα Στελέχη του Πολεμικού Ναυτικού και της Γενικής Διεύθυνσης Αμυντικών Εξοπλισμών και Επενδύσεων συνεχίζουν τη συνεργασία με τους Γάλλους της Naval Group προκειμένου έως τα τέλη του 2021 να πέσουν οι πρώτες υπογραφές για την απόκτηση των τριών φρεγατών Belharra. Σύμφωνα με πληροφορίες αρχικά θα υπογραφεί ένα προσύμφωνο(Draft) και μέσα στους πρώτους μήνες του 2022 θα υπογραφεί το πλήρες κείμενο της σύμβασης.
Νεότερη Παλαιότερη
--------------
Ακούστε το τελευταίο ηχητικό από τη ΜΕΣΗ ΓΡΑΜΜΗ


Η Freepen.gr ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρει για τα άρθρα / αναρτήσεις που δημοσιεύονται και απηχούν τις απόψεις των συντακτών τους και δε σημαίνει πως τα υιοθετεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών ή ότι υπάρχει κάποιο σφάλμα, επικοινωνήστε μέσω e-mail