Η Ρωσία επιλέγει τη Βόρεια Θάλασσα Διαδρομή για φορτίο στο Μπαγκλαντές και 3.200 ν.μ. έξτρα αντί του Σουέζ

 Sevmorput - Place of Photo Northern Sea Route, Kara sea, Gulf of Ob Date Taken 2020-04-06
Η διαδρομή από την Αγία Πετρούπολη στο Μπαγκλαντές μέσω του Μούρμανσκ και του Βλαδιβοστόκ είναι περίπου 3.200 ναυτικά μίλια μεγαλύτερη από την πλεύση του φορτίου μέσω της Διώρυγας του Σουέζ. Ακόμη και η διαδρομή γύρω από την Αφρική θα ήταν πιο γρήγορη.

Ο Πούτιν στοχεύει να ενισχύσει τις μεταφορές φορτίων στα ύδατα της Αρκτικής και η Ρωσία προωθεί εδώ και χρόνια τη διαδρομή της Βόρειας Θάλασσας, κατά μήκος της ακτής της Σιβηρίας, ως «τη συντόμευση μεταξύ Ευρώπης και Ασίας».

Thomas Nilsen - The Barrents Observer / Παρουσίαση Freepen.gr

Ένα ειδικό ταξίδι που βρίσκεται τώρα σε εξέλιξη, ωστόσο, δεν ταιριάζει με αυτήν την εικόνα.

Το πυρηνοκίνητο φορτηγό πλοίο «Sevmorput» αναχώρησε από την Αγία Πετρούπολη την Τρίτη 2 Νοεμβρίου, φορτωμένο με εξοπλισμό και μεταλλικές κατασκευές προς ένα πυρηνικό εργοστάσιο υπό κατασκευή στο Μπαγκλαντές.

Ο χειριστής του πλοίου, η ρωσική κρατική πυρηνική επιχείρηση Rosatomflot, λέει πως ο προορισμός είναι το Βλαδιβοστόκ, από όπου το φορτίο θα μεταφορτωθεί σε άλλο σκάφος για περαιτέρω μεταφορά στον πυρηνικό σταθμό Rooppur δυτικά της Ντάκα, της πρωτεύουσας του Μπαγκλαντές.

Το ταξίδι από την Αγία Πετρούπολη, γύρω από τη Σκανδιναβία, και περαιτέρω κατά μήκος της παγωμένης διαδρομής της Βόρειας Θάλασσας προς το Βλαδιβοστόκ θα διαρκέσει περίπου 25 ημέρες.

«Προς το παρόν, τα νερά παγώνουν σε πάγο κατά μήκος της Βόρειας Θαλάσσιας Διαδρομής, αλλά τα τεχνικά χαρακτηριστικά του σκάφους θα του επιτρέψουν να περάσει ολόκληρη τη διαδρομή χωρίς τη βοήθεια παγοθραυστικού», λέει ο Mustafa Kashka, Διευθυντής της FSUE Atomflot.

Προσθέτει πως «το πλήρωμα είναι έτοιμο για το έργο»… και…» αυτή είναι μια υπεύθυνη αποστολή».

Το μήκους 260 μέτρων «Sevmorput» είναι ice class με πολυετή εμπειρία από ιστιοπλοΐα σε προορισμούς στη ρωσική Αρκτική. Ο σχηματισμός πάγου βρίσκεται ήδη σε εξέλιξη από το βόρειο άκρο της Novaya Zemlya προς τα ανατολικά του νησιού Wrangel, σύμφωνα με το διαδικτυακό χάρτη της Διοίκησης της Βόρειας Θαλάσσιας Διαδρομής. Τα ταξίδια αυτή την εποχή του χρόνου χρειάζονται περισσότερο χρόνο σε σύγκριση με την ναυσιπλοΐα σε ανοιχτά νερά.

Όχι μόνο είναι πιο δύσκολη η ναυσιπλοΐα βόρεια αλλά αυτή η διαδρομή προσθέτει επίσης σημαντικό χρόνο και απόσταση σε σύγκριση με το ταξίδι με το ίδιο φορτίο μέσω της Διώρυγας του Σουέζ, που είναι κατά 3.200 nm μικρότερη.

Η Αγία Πετρούπολη προς το Μπαγκλαντές μέσω της Αρκτικής διαδρομής και το Βλαδιβοστόκ είναι 12.400 ναυτικά μίλια. Εάν πλέετε νότια, μέσω της διώρυγας του Σουέζ, η απόσταση είναι 9.200 ν.μ. .

Ακόμη και το να πλέουμε νότια προς το Ακρωτήριο της Καλής Ελπίδας, γύρω από την Αφρική θα ήταν πιθανότατα ταχύτερο. Αυτή η απόσταση είναι 12.900 nm, αλλά χωρίς παγωμένα νερά και χωρίς ανάγκη επαναφόρτωσης του φορτίου, ο χρόνος πλεύσης θα ήταν ταχύτερος από την τωρινή διαδρομή του «Sevmorput».

Η Αρχή της Διώρυγας του Σουέζ αποθαρρύνει τα πυρηνικά πλοία να διασχίσουν το κανάλι, αλλά επιτρέπει τη διέλευση των ρυμουλκούμενων σκαφών. Νωρίτερα φέτος, για παράδειγμα, το αεροπλανοφόρο «USS Dwight D. Eisenhower», που τροφοδοτείται από δύο αντιδραστήρες, πέρασε από το Σουέζ.

Το ρωσικό «Sevmorput» τροφοδοτείται από έναν μικρότερο αντιδραστήρα KLT-40, παρόμοιο με εκείνους στα παγοθραυστικά «Taymyr» και «Vaygash» που εδρεύουν στο Μούρμανσκ.

Σύμφωνα με τη Rosatomflot, ο εξοπλισμός και τα υλικά επί του σκάφους του πυρηνικού σταθμού στο Μπαγκλαντές ανέρχονται σε 1.400 τόνους. Με συνολική χωρητικότητα 36.000 τόνων, το «Sevmorput» απέχει πολύ από το να γεμίσει και ένα πολύ μικρότερο πλοίο θα μπορούσε να έχει αποπλεύσει.

Rosatom, Rosatom και Rosatom…

Πιθανότατα, η μεταφορά του φορτίου στον πυρηνικό σταθμό Rooppur μέσω του Βλαδιβοστόκ με το πλοίο της Rosatom που πληρώνεται από το ρωσικό κράτος είναι λογική από οικονομική άποψη.

Οι δύο αντιδραστήρες VVER-1200 και οι κρίσιμες υποδομές σε αυτό που θα είναι ο πρώτος πυρηνικός σταθμός του Μπαγκλαντές κατασκευάζονται από την ίδια Rosatom.

Είναι επίσης η Rosatom που είναι υπεύθυνη για την ανάπτυξη της Βόρειας Θαλάσσιας Διαδρομής και τελικά θα είναι αυτή που θα απαντήσει για την ανάπτυξη της κυκλοφορίας σύμφωνα με την παραγγελία.

Νεότερη Παλαιότερη
Η Freepen.gr ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρει για τα άρθρα / αναρτήσεις που δημοσιεύονται και απηχούν τις απόψεις των συντακτών τους και δε σημαίνει πως τα υιοθετεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών ή ότι υπάρχει κάποιο σφάλμα, επικοινωνήστε μέσω e-mail