Πηγές των ΗΠΑ: Η Κίνα μπορεί να έχει πάνω από 150 J-20 Stealth μαχητικά σε υπηρεσία!

Freepen.gr - Από τότε που τέθηκε σε υπηρεσία το Μάρτιο του 2017, όταν έγινε το πρώτο μη αμερικανικό μαχητικό πέμπτης γενιάς που επιχειρούσε οπουδήποτε στον κόσμο, το κινεζικό βαρέων βαρών stealth αεροσκάφος J-20 περιβάλλεται από διάφορες θεωρίες στην Ιαπωνία και τον δυτικό κόσμο ειδικότερα. Οι εκτιμήσεις για τον αριθμό των J-20 που βρίσκονται σε υπηρεσία έχουν ποικίλει σε μεγάλο βαθμό και ενώ μόνο στα 30 από τα μαχητικά που έχουν φανεί με βάση τους σειριακούς αριθμούς τους η πιθανότητα να υπηρετούν πάνω από 100, πολλά εξ αυτών σε μονάδες εκπαίδευσης για να εξοικειωθούν οι πιλότοι με πολύπλοκες νέες τεχνολογίες πέμπτης γενιάς, έχει αναπτυχθεί εδώ και αρκετό καιρό., σημειώνει το militarywatchmagazine.com.

Πιο πρόσφατα μια έκθεση από το περιοδικό Air Force Magazine υπέθεσε όχι μόνο ότι η Κίνα αυξάνει την κλίμακα παραγωγής του J-20, αλλά επίσης ότι πάνω από 150 μαχητικά θα μπορούσαν τώρα να βρίσκονται σε υπηρεσία. Το περιοδικό εκδίδεται από την Air Force Association στη Βιρτζίνια, επαγγελματική στρατιωτική και αεροδιαστημική εκπαίδευση, η οποία συνδέεται στενά με την Πολεμική Αεροπορία των ΗΠΑ και έχει πρόγραμμα υποτροφιών για μέλη της υπηρεσίας, καθώς και για την Εθνική Αεροπορία και την Πολεμική Αεροπορία.

Νέες εκτιμήσεις για τον αριθμό των επιχειρήσεων J-20 ακολούθησαν μια πτήση 15 αεροσκαφών που σχηματίστηκαν στο Zhuhai Airshow (Airshow China 2021) που πραγματοποιήθηκε από το Σεπτέμβριο έως τον Οκτώβριο, με μια επιπλέον ομάδα αεροσκαφών σταθμευμένη στο διάδρομο. Η δυνατότητα να χρησιμοποιηθούν τα περιουσιακά στοιχεία υψηλής αξίας σε μια αεροπορική έκθεση σε τέτοιους αριθμούς, που ακόμη και με περίπου 100 σε υπηρεσία θα αντιπροσωπεύουν σχεδόν το ένα πέμπτο του στόλου, ήταν ένας δείκτης ότι σημαντικός αριθμός των J-20 βρίσκεται σε υπηρεσία.

Η κρατική εφημερίδα Global Times επικαλέστηκε τον αναπληρωτή σχεδιαστή του J-20, Wang Hitao, λέγοντας ότι η βιομηχανία "θα μπορούσε να ικανοποιήσει οποιοδήποτε επίπεδο ζήτησης από την Πολεμική Αεροπορία του Λαϊκού Απελευθερωτικού Στρατού (PLA) για το J-20" και ότι αφορά την ανάπτυξη "ιδίως για εξοπλισμό όπως το J-20, πρέπει να το κάνουμε πιο γρήγορα σε όλες τις πτυχές, συμπεριλαμβανομένου του σχεδιασμού, της παραγωγής, των δοκιμών και της χειροτεχνίας». Το Zhuhai Airshow είδε την παραλλαγή J-20A να παρουσιάζεται με γηγενείς νέους κινητήρες WS-10C και πολλές αναβαθμίσεις αεροσκαφών και ακολουθεί την είσοδο της πιο ικανής παραλλαγής J-20B στην παραγωγή 15 μήνες πριν τον Ιούλιο του 2020. 

Ένας αριθμός 150 J-20 stealth μαχητικών σε υπηρεσία, αν και υψηλότερος από τους περισσότερους υπολογισμούς, είναι πολύ πιθανός για διάφορους λόγους. Συγκρίνοντάς το με το μόνο μαχητικό πέμπτης γενιάς βαρέων βαρών που μπήκε σε παραγωγή μεγάλης κλίμακας, το αμερικανικό F-22 Raptor, η παραγωγή J-20 μετά την έναρξη της λειτουργίας του πλησιάζει τα πέντε χρόνια.

Το F-22 παρουσίασε παραγωγή 187 αεροσκαφών χωρίς τα πρωτότυπα, παρά το γεγονός ότι η παραγωγή τερματίστηκε μόλις έξι χρόνια μετά την έναρξη λειτουργίας του αεροσκάφους.

Υποθέτοντας παρόμοιο ρυθμό παραγωγής, ένας αριθμός περίπου 150 J-20 που έχουν εγκαταλείψει τις γραμμές παραγωγής είναι πολύ πιθανός. Μια αξιοσημείωτη διαφορά μεταξύ των προγραμμάτων J-20 και F-22 είναι πως η Κίνα εδώ και πολύ καιρό έχει δώσει πολύ μεγαλύτερη έμφαση στα μαχητικά διπλού κινητήρα βαρέων βαρών και τα πεδία αυτά είναι σημαντικά περισσότερα από ό,τι κάνει η Πολεμική Αεροπορία των ΗΠΑ, ενώ ο αμερικανικός στόλος υπερτερεί των Κινέζων στα χαμηλού κόστους μονού κινητήρα μαχητικά.

Η πιθανότητα ότι η Κίνα παράγει ή σκοπεύει να παράγει το J-20 με πολύ υψηλότερο ρυθμό από ό,τι οι ΗΠΑ παράγουν το F-22 είναι πολύ πιθανή, με τις ΗΠΑ να βασίζονται στο φθηνότερο μονού κινητήρα F-35 για να αποτελεί το μεγαλύτερο μέρος του 5ης γενιάς στόλου, ενώ η Κίνα πιθανότατα θα βασίζεται περισσότερο σε βαρέων βαρών διπλών κινητήρων αεροσκάφη. Είναι επίσης σημαντική η πιθανότητα η Κίνα να επεκτείνει την επέκταση της παραγωγής J-20 μέχρι να είναι διαθέσιμη μια πιο ικανή απόκλιση των πτήσεων, πιθανώς το νέο J-20B ή μια μελλοντική παραλλαγή με τον επαναστατικό κινητήρα WS-15. 

Η Κίνα ξεπέρασε σημαντικά τις Ηνωμένες Πολιτείες το 2020 στον προϋπολογισμό που διατέθηκε για τις στρατιωτικές εξαγορές, το οποίο σε συνδυασμό με τα σημαντικά πλεονεκτήματα στον τομέα της άμυνας στην αποτελεσματικότητα, που καθιστούν τα μαχητικά της σημαντικά πιο οικονομικά αποδοτικά, σημαίνει ότι η παραγωγή J-20 είναι αρκετή μεγαλύτερη από αυτήν του F-22 και πιθανότατα το να ξεπερνά άνετα τα 500 μαχητικά να είναι πολύ πιθανό. Σε αντίθεση με το F-22, το οποίο είχε ακυρώσει όλες τις παραλλαγές εκτός του αρχικού F-22A, το J-20 αναμένεται να τεθεί σε υπηρεσία σε ένα ευρύ φάσμα παραλλαγών, συμπεριλαμβανομένων πιθανώς κρούσεων, ηλεκτρονικού πολέμου και ακόμη και παραλλαγών διοίκησης και ελέγχου, καθώς απολαμβάνει πολύ μεγαλύτερη διάρκεια παραγωγής και διάρκεια ζωής και λαμβάνει αυξανόμενες επενδύσεις με την πάροδο του χρόνου.

Νεότερη Παλαιότερη
--------------
Ακούστε το τελευταίο ηχητικό από τη ΜΕΣΗ ΓΡΑΜΜΗ


Η Freepen.gr ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρει για τα άρθρα / αναρτήσεις που δημοσιεύονται και απηχούν τις απόψεις των συντακτών τους και δε σημαίνει πως τα υιοθετεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών ή ότι υπάρχει κάποιο σφάλμα, επικοινωνήστε μέσω e-mail