Σκληρό μάθημα στο Αιγαίο: Τα ελληνικά Mirage 2000-5 και F-16 εξευτέλισαν τους 22 Τούρκους εισβολείς

“Σταθερά στα guns” είχαν πει οι αεροπόροι της 331 Μοίρας “Θησέας” με τα Mirage 2000-5 που κυνηγούσαν τα τουρκικά F-16 στο βορειοανατολικό Αιγαίο πριν καιρό. Αυτό έλεγαν και σήμερα καθώς τα Mirage ήταν από τα πρώτα μαχητικά που απογειώθηκαν για την αναχαίτιση των τουρκικών αεροσκαφών. Πηγή εικόνας: Hellasjournal
Ένα σκληρό «man to man» επιφύλασσαν τα Ελληνικά γεράκια στους Τούρκους ιπταμένους οι οποίοι μετά από μεγάλο χρονικό διάστημα επανήλθαν σε μεγάλη παρουσία στον ουρανό του Αρχιπελάγους.

Από: hellasjournal.com

  •     Η εντολή προς τα readiness αλλά και τις πολεμικές μοίρες στις αεροπορικές βάσεις ήταν ν’ απογειωθούν άμεσα ισάριθμα αεροσκάφη με εκείνα της Τουρκίας και να διώξουν από τον Ελληνικό ουρανό τους παραβάτες.

Οι επτά αερομαχίες μαρτυρούν μια ημέρα «ζεστή» στον Ελληνικό ουρανό, με Mirage 2000-5 και F-16 να κυνηγούν τους σχηματισμούς των τουρκικών αεροσκαφών. Η κλιμάκωση αυτή στον Ελληνικό ουρανό, με τις έκνομες ενέργειες της Άγκυρας έρχεται σχεδόν ταυτόχρονα με την έμμεση πρόταση του Ταγίπ Ερντογάν να συναντήσει τον πρωθυπουργό, Κυριάκο Μητσοτάκη στο περιθώριο της Γενικής Συνέλευσης του ΟΗΕ. Μια πρόταση στον απόηχο των «ήρεμων νερών» του καλοκαιριού αλλά και της νέας έναρξης μιας κλιμακούμενης έντασης που καλλιεργείτε από την Άγκυρα καθημερινά.

Το Αρχηγείο Τακτικής Αεροπορίας που έχει τον επιχειρησιακό έλεγχο, από νωρίς είχε ετοιμάσει μηχανικούς και αεροπόρους για μια «καυτή» μέρα και δεν διαψεύστηκε.

Το γεγονός πως η Τουρκία είχε προαναγγείλει μια σειρά από ασκήσεις έως και την Τρίτη 21 Σεπτεμβρίου στο βορειοανατολικό Αιγαίο ήταν η ευκαιρία για την τουρκική πολεμική αεροπορία να πραγματοποιήσει τις δικές της παραβατικές συνεργασίες με τα πλοία του τουρκικού ναυτικού που είναι στην περιοχή. Από τα παράλια ανάμεσα από Λήμνο και Λέσβο έγιναν οι περισσότερες παράνομες είσοδοι των τουρκικών αεροσκαφών, αλλά και από το ύψος της Χίου, ενώ ο τελευταίος σχηματισμός έξι τουρκικών F-16 εισέβαλε από την Σαμοθράκη.

Τα «scramble» απογειώθηκαν σε λιγότερο από τέσσερα λεπτά από τη Λήμνο και την Σκύρος, ενώ στον σχεδιασμό μπήκαν και οι Πτέρυγες Μάχης της Ν. Αγχιάλου και της Τανάγρας. Η ανάληψη δράσης σήμανε το κλείδωμα στην «ώρα έξι» των συνολικά 22 τουρκικών F-16.
 
Η λεπτομέρεια στους αριθμούς…

Το γεγονός πάντως των έξι οπλισμένων αεροσκαφών της TuAF δείχνει στο αεροπορικό Επιτελείο την απόλυτη αλήθεια που είχε μαρτυρήσει άλλωστε και ο Χουλουσί Ακάρ, ότι δηλαδή η τουρκική πολεμική αεροπορία δρα μετά το αποτυχημένο πραξικόπημα με μόλις το 20% του δυναμικού της.

  •     Τα 16 τουρκικά F-16 από τα συνολικά 22 ήταν άοπλα, λαμβάνοντας μέρος στην τουρκική άσκηση του πολεμικού ναυτικού. Άρα τα έξι που εισήλθαν στο Ελληνικό FIR οπλισμένα ήταν εκεί για την προστασία των άοπλων, ενώ τα «μπλε φτερά» ασχολήθηκαν πολύ περισσότερο με την οπλισμένη 6άδα.

Αλλά και ο αριθμός των παραβιάσεων που έφτασε τις δέκα επτά μαρτυρά το σύντομο «φευγιό» των τουρκικών αεροσκαφών, μόλις έφτασαν μέσα στα επόμενα λεπτά τα μαχητικά της Πολεμικής Αεροπορίας.

Από τον Μάιο είχε να καταγραφεί διψήφιος αριθμός τουρκικών αεροσκαφών όπου τότε είχαν γίνει τέσσερις αερομαχίες. Ακολούθησαν τα «ήρεμα νερά» ενώ τις τελευταίες ημέρες παρατηρείται από το Επιτελείο μια σταδιακή κλιμάκωση των προκλητικών ενεργειών, είτε αυτές είναι στον αέρα είτε αφορά την θάλασσα με αποκορύφωση της παρενόχληση του ερευνητικού σκάφους σημαίας Μάλτας που πραγματοποιεί έρευνες για λογαριασμό Ελλάδας, Κύπρου και Ισραήλ από την τουρκική φρεγάτα Oruc Reis.

Παράλληλα το δεύτερο διάβημα του υπουργείου εξωτερικών για τα τουρκικά αλιευτικά δεν είναι καθόλου τυχαίο καθώς από τα συγκεντρωτικά στοιχεία που αναρτά το Γενικό Επιτελείο Εθνικής Άμυνας και μέσα σε αυτά περιλαμβάνονται και οι παραβιάσεις των Εθνικών Χωρικών Υδάτων από αλιευτικά που δεν έχουν πάρει άδεια για αλιεία, φτάνουν τις 1567.
Νεότερη Παλαιότερη
Η Freepen.gr ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρει για τα άρθρα / αναρτήσεις που δημοσιεύονται και απηχούν τις απόψεις των συντακτών τους και δε σημαίνει πως τα υιοθετεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών ή ότι υπάρχει κάποιο σφάλμα, επικοινωνήστε μέσω e-mail