Επέστρεψαν στη Ρωσία τα θηριώδη Il-76 και τα Mi-8: Ο τρόπος που επιχείρησαν στα μεγάλα πύρινα μέτωπα

Σχεδόν 20 μέρες μετά την άφιξή τους στην Ελλάδα, τα θηριώδη Ilyushin-76 και τα ελικόπτερα Mi-8 επέστρεψαν στη Ρωσία.

Από: sputniknews.gr - Αναστασία Σταματοπούλου

Τα ρωσικά πυροσβεστικά αεροσκάφη Ilyushin-76 αναχώρησαν σήμερα, Τρίτη 31/8 από το αεροδρόμιο «Ελευθέριος Βενιζέλος» για τη Ρωσία, αφού ολοκλήρωσαν με επιτυχία την αποστολή τους στη χώρα μας. Υπενθυμίζεται ότι ο συγκεκριμένος τύπος αεροσκαφών είναι από τα μεγαλύτερα πυροσβεστικά αεροπλάνα σε όλο τον κόσμο. Μεταφέρει έως 44 τόνους νερού στις δύο δεξαμενές του και γεμίζει νερό μέσα σε 12 με 15 λεπτά.

Τα Ilyushin-76 επιχείρησαν στο πύρινο μέτωπο της Αρκαδίας, καθώς και στα Βίλια, ενώ ρίχτηκαν στη μάχη με το που έφτασαν στην Ελλάδα λίγο πριν τα μέσα Αυγούστου.
Από το «Ελ. Βενιζέλος» αναχώρησαν επίσης και τα δύο ελικόπτερα Mi-8 που έχουν τη δυνατότητα να μεταφέρουν έως πέντε τόνους νερού. Τα δύο ελικόπτερα φορτώθηκαν σε ένα αεροσκάφος μεταφορών τύπου An-124.

Τα ρωσικά μέσα πυρόσβεσης που έφτασαν εσπευσμένα στην Ελλάδα με απόφαση του ίδιου του Πούτιν βοήθησαν στην κατάσβεση των τεράστιων πυρκαγιών που μαίνονταν στη χώρα τον Αύγουστο.

Συγκεκριμένα, τα δύο Il-76 πραγματοποίησαν τρεις ημέρες πτήσεις μένοντας συνολικά 30 ώρες στον αέρα, ενώ έκαναν 10 ρίψεις νερού, ρίχνοντας συνολικά περίπου 500 τόνους.

Από την άλλη, τα ελικόπτερα Mi-8 πραγματοποίησαν 208 ρίψεις. Συνολικά έριξαν 1.300 τόνους νερού στις επιχειρήσεις κατάσβεσης.

Πώς Ρώσοι και Έλληνες συντονίστηκαν μιλώντας τη «γλώσσα» της κατανόησης στόχων

Τον τρόπο με τον οποίο επιχείρησαν στην Ελλάδα τα ρωσικά πυροσβεστικά αεροσκάφη και ελικόπτερα εξήγησε, μιλώντας στο Sputnik, o συνταγματάρχης Ιγκορ Ματβέιεφ, επικεφαλής της ομάδας των εναέριων μέσων πυρόσβεσης των αεροπορικών και διαστημικών δυνάμεων του Υπουργείου Άμυνας της Ρωσίας.

«Μέσω του Κέντρου Συντονισμού, οργανώσαμε τη συνεργασία μας. Αρχίσαμε να μιλάμε την ίδια "γλώσσα" με την έννοια της κατανόησης των στόχων και των ζητημάτων. Τηρήθηκε και οργανώθηκε όλη η απαραίτητη υποστήριξη και αποδείχθηκε ότι τα αεροπλάνα Il-76 λειτούργησαν για 3 ημέρες πτήσης (καθώς) τις υπόλοιπες ημέρες χρησιμοποιήθηκαν ως βοηθητικές δυνάμεις» τόνισε.

«Τα ελικόπτερα Mi-8 εργάζονταν σύμφωνα με τα ζητήματα του Κέντρου Συντονισμού. Τα βασικά ζητήματα ήταν εστιακές πυρκαγιές οπότε τα Il-76 βρισκόντουσαν σε ετοιμότητα για την κατάσβεση πυρκαγιάς μεγάλης έκτασης, ενώ τα Mi-8 με σύγχρονες συσκευές εργάζονταν τελικά επί 11 ημέρες. Αυτό που θέλω να επισημάνω είναι ότι όλα έγιναν με ασφάλεια, δεν υπήρχαν προβληματικά ζητήματα στην οργάνωση και τον συντονισμό των εργασιών, οπότε δουλέψαμε ήρεμα και με ασφάλεια. Θεωρώ, ότι εκτελέσαμε τα ζητήματα με επιτυχία. Δεν υπάρχουν πυρκαγιές» πρόσθεσε.

Δημιούργησαν ένα «φράγμα σταγόνων του ύδατος»

Ερωτηθείς σχετικά με το «φράγμα σταγόνων του ύδατος» (δηλαδή ένα φράγμα νερού) που δημιούργησαν τα ρωσικά πυροσβεστικά μέσα, όπως είχαν γράψει και τοπικά ΜΜΕ, ο Ρώσος αξιωματούχος εξήγησε ότι στην Πελοπόννησο «όταν εντοπίστηκαν μεγάλες πυρκαγιές στην περιοχή -ας πούμε ότι ήταν ήδη το δεύτερο μέρος της φωτιάς- υπήρχε έντονος καπνός» κι επομένως χρησιμοποίησαν τη «μέθοδο του φράγματος».
Όσο για το εάν είναι αποτελεσματικό αυτό, ο ίδιος απάντησε πως «σε τέτοιες συνθήκες, είναι».

Η συνεργασία με το ρωσικό «θηρίο» Beriev-200

Στο αρχικό στάδιο, όπως πληροφορούμαστε, το ρωσικό «θηρίο» Beriev-200 λειτουργούσε ως συντονιστής. «Αποδείχθηκε ότι ήταν σαν ένας αναμεταδότης: Μέσω αυτού λάβαμε ενημερωμένα δεδομένα από τις υπηρεσίες εδάφους σχετικά με την τοποθεσία των πυρκαγιών. Το Beriev-200 λειτούργησε ως βασική πηγή των ρίψεων νερού και εμείς το τελειώσαμε αργότερα» σημειώνει.

Στη συνέχεια, μιλώντας για το αν τους δυσκόλεψαν τα βουνά και το ανάγλυφο, τόνισε ότι «όλοι έπρεπε να προετοιμαζόμαστε και το κάναμε για κάθε πτήση. Το μέγιστο ύψος που δουλέψαμε ήταν 2.400 με 2.500 μέτρα. Εργαζόμασταν στα όρια της αποτελεσματικότητας και της ασφάλειας. Παρεμπιπτόντως, φυσικά δουλέψαμε τόσο προς τα νότια όσο και προς τα δυτικά και προς τα ανατολικά και τα βορειοανατολικά σε όλη την περιοχή».

Ο Ρώσος συνταγματάρχης καταλήγει λέγοντας ότι «χρησιμοποιούσαμε τέτοια τακτική, όταν πραγματοποιούσαμε την αναγνώριση από ελικόπτερα και μόνο τότε δίναμε οδηγίες και αποφασίζαμε σχετικά με τη σκοπιμότητα της απογείωσης των Il-76. Καθορίσαμε την κλίμακα, παίρναμε τις αποφάσεις σχετικά με τη σκοπιμότητα και την ασφάλεια των Il-76. Στη συνέχεια, τα Il-76 εργάζονταν στο επίκεντρο και τα ελικόπτερα σε αυτές τις εστίες. Θεωρώ ότι όλη η συνεργασία ήταν άψογη. Η ομάδα των Ρωσικών Αεροδιαστημικών Δυνάμεων, τα ελικόπτερα και τα Il-76 ολοκλήρωσαν τα καθήκοντά τους».

Το «ευχαριστώ» του αρχηγού της Πυροσβεστικής

Αξίζει να σημειωθεί ότι πριν την αποχώρηση των ρωσικών μέσων πυρόσβεσης, οι πιλότοι έλαβαν αναμνηστικά και ευχαριστήρια δώρα από την Ελληνική Πυροσβεστική και ο αρχηγός του Πυροσβεστικού Σώματος, αντιστράτηγος Στέφανος Κολοκούρης τούς ευχαρίστησε προσωπικά από τα βάθη της καρδιάς του τονίζοντας ότι ήταν πολύ σημαντική η βοήθειά τους.

«Η χώρα μας πέρασε μια δύσκολη κατάσταση, σχεδόν ένα εικοσαήμερο με πεντ' έξι μεγάλες πυρκαγιές. Η ελληνική κυβέρνηση ζήτησε βοήθεια από τη ρωσική κυβέρνηση και αμέσως το κράτος της Ρωσίας ανταπεξήλθε και έστειλε αεροσκάφη και ελικόπτερα. Ήταν πολύ σημαντική βοήθεια, απέτρεψαν μεγάλους κινδύνους. Πραγματικά σαν αρχηγός του Πυροσβεστικού Σώματος θέλω να εκφράσω τον βαθύτατο σεβασμό μου. Ήταν τιμή μου που συνεργάστηκα μαζί τους και θέλω να πω ένα πολύ μεγάλο ευχαριστώ από τα βάθη της καρδιάς μου» δήλωσε ο κ. Κολοκούρης στην κάμερα του Sputnik.

Νεότερη Παλαιότερη
Η Freepen.gr ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρει για τα άρθρα / αναρτήσεις που δημοσιεύονται και απηχούν τις απόψεις των συντακτών τους και δε σημαίνει πως τα υιοθετεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών ή ότι υπάρχει κάποιο σφάλμα, επικοινωνήστε μέσω e-mail