Το τελικό ταξίδι για το πρώτο πυρηνικό υποβρύχιο της Σοβιετικής Ενωσης

The K-3 was in late July released from the pier at Nerpa shipyard on the Kola Peninsula and will soon be taken into a floating dock for transportation. Photo: Aleksandr Merkushev
Ο ιστοχώρος του ναυπηγείου Zvezdockha που ενημερώνει για τη συνεχιζόμενη προετοιμασία του υποβρυχίου K-3 Leninsky Komsomol για το ειδικό ταξίδι. Το ναυπηγείο Nerpa, όπου το K-3 βρίσκεται από το 2005, είναι ένα υποκατάστημα της Zvezdockha.

Το ιστορικό υποβρύχιο θα τοποθετηθεί στο εγγύς μέλλον στην πλωτή αποβάθρα «Sviyaga», η οποία λειτουργεί από την Κεντρική Διεύθυνση Έρευνας για τη Βαθιά Θάλασσα (GUGI) του Υπουργείου Άμυνας, η οποία θα πλεύσει από την ακτή της Θάλασσας του Μπάρεντς μέσω της Λευκής Θάλασσας και των εσωτερικών πλωτών οδών προς την Κροστάνδης έξω από την Αγία Πετρούπολη. Η πλωτή αποβάθρα, που τέθηκε σε λειτουργία στο ναυπηγείο Zeleodolsk δίπλα στον ποταμό Βόλγα το 2015, είναι ειδικά σχεδιασμένη για να πλέει τις εσωτερικές πλωτές οδούς της Ρωσίας, συμπεριλαμβανομένης της Λευκής Θάλασσας της Θάλασσας που χτίστηκε από κρατούμενους του Στάλιν στην Καρελία, γράφει ο Τόμας Νίλσεν για το thebarentsobserver.com.

Στο Μουσείο Ναυτικής Δόξας στην Κροστάνδη, το K-3 θα ξαναεξοπλιστεί, τα εσωτερικά διαμερίσματα θα αποκατασταθούν και θα κατασκευαστεί μια γυάλινη θωράκιση πριν ανοίξει το υποβρύχιο στους επισκέπτες.

Το K-3 "Leninsky Komsomol" ήταν το πρώτο υποβρύχιο με πυρηνική ενέργεια.

Με έδρα τη Zapadanya Litsa και πλέοντας για τον Βόρειο Στόλο, το υποβρύχιο έγινε το πρώτο σοβιετικό πλοίο που έφτασε στον Βόρειο Πόλο υποβρύχια. Αυτό συνέβη τον Ιούνιο του 1962, τέσσερα χρόνια μετά που το αμερικανικό ναυτικό υποβρύχιο Ναυτίλος πέτυχε το πρώτο ταξίδι κάτω από τον πάγο στον Βόρειο Πόλο.

Με την υποστήριξη δύο υδρόψυκτων αντιδραστήρων, το K-3 έγινε ένα διάσημο σύμβολο για τις σοβιετικές υποβρύχιες πολεμικές ικανότητες, αλλά το υποβρύχιο έγραψε επίσης στην ιστορία για αρκετές δυσλειτουργίες και μια τρομερή θανατηφόρα φωτιά όταν 39 από το πλήρωμα πέθαναν στη φωτιά που ξεκίνησε στις 8 Σεπτεμβρίου 1967, ενώ διέρχονταν από τη Νορβηγική Θάλασσα.

Παρά τη σοβαρή ζημιά στο εσωτερικό που προκλήθηκε από την πυρκαγιά, το υποβρύχιο επισκευάστηκε και τέθηκε ξανά σε λειτουργία. 

Το υποβρύχιο τέθηκε εκτός λειτουργίας το 1988 και παροπλίστηκε εν αναμονή της διάλυσής του. Μεταφέρθηκε στο ναυπηγείο Nerpa το 2005, και μερικά χρόνια αργότερα, άρχισαν οι εργασίες για την κοπή του διαμερίσματος του αντιδραστήρα. Σήμερα, το κύτος συγκολλάται πάλι μαζί, αν και είναι μικρότερο από τα αρχικά 107 μέτρα αφού αφαιρέθηκε το διαμέρισμα του αντιδραστήρα. Τον Οκτώβριο του περασμένου έτους αποφασίστηκε η αποστολή του υποβρυχίου στην Κροστάνδη για να γίνει μέρος του ναυτικού μουσείου. Προηγουμένως, υπήρχε ένα σχέδιο πρόσδεσης του K-3 στην προβλήτα δίπλα στο παγοθραυστικό "Lenin" στο κεντρικό λιμάνι του Μούρμανσκ.

Νεότερη Παλαιότερη
Η Freepen.gr ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρει για τα άρθρα / αναρτήσεις που δημοσιεύονται και απηχούν τις απόψεις των συντακτών τους και δε σημαίνει πως τα υιοθετεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών ή ότι υπάρχει κάποιο σφάλμα, επικοινωνήστε μέσω e-mail