Φρεγάτες: Τελική ευθεία! «Χτυπιούνται» Γάλλοι, Ολλανδοί - Πιέζουν οι ΗΠΑ, περιμένει στη γωνία η Ιταλία

Φρεγάτα FREMM του ιταλικού Πολεμικού Ναυτικού-Wikipedia

Ποιος θα λύσει το γόρδιο δεσμό των φρεγατών; Ο χρόνος πάντως φαίνεται πως μετράει αντίστροφα για να βγει «λευκός καπνός» από το ελληνικό Πεντάγωνο, για το ζήτημα των πλοίων που θα αποτελέσουν τη βασική μονάδα κρούσης του ελληνικού Στόλου τα επόμενα χρόνια.

Από: newsbomb.gr - Βασίλης Σκουλαράκος

Μετά τη «μάχη» στην DEFEA 2021, όπου οι «μνηστήρες» παρουσίασαν και πάλι στην πολιτική και στρατιωτική ηγεσία τις προτάσεις τους και εξήγησαν στο κοινό τις δυνατότητες που έχουν τα πλοία τους, η «ναυμαχία» μεταφέρεται και πάλι στη λεωφόρο Μεσογείων για την τελική αναμέτρηση.

Ποιοι είναι στο Final 4; Οι Γάλλοι με τις πανίσχυρες σε οπλισμό και προηγμένης τεχνολογικά Belh@rra, οι Ολλανδοί με τις εξαιρετικών δυνατοτήτων και φθηνές Sigma 11515, οι Ιταλοί με τις πάντα αξιόπιστες Fremm και οι Αμερικανοί με τις MMSC ή HF 2 όπως ονόμασαν στη Lockheed Martin το πλοίο που διαμορφώθηκε για το ελληνικό Πολεμικό Ναυτικό.

Οι Αμερικανοί ωστόσο «χρωστάνε» την τελική απάντηση στο LOR που έχει αποστείλει η Ελλάδα για τις MMSC, με το Πολεμικό Ναυτικό να περιμένει κάτι διαφορετικό στο ζήτημα της ενδιάμεσης λύσης, κάτι που θα μπορεί να ανταγωνιστεί τις ευρωπαϊκές προτάσεις και όχι παροπλισμένα πλοία 30ετίας.

Τα... χασομέρια των Αμερικανών προσπαθούν να εκμεταλλευτούν με κάθε τρόπο οι υπόλοιποι μνηστήρες οι οποίοι επιδίδονται σε μία σκληρή «πολιορκία» του Γενικού Επιτελείου Ναυτικού και του υπουργείου Εθνικής Άμυνας, αναλύοντας συνεχώς τις δυνατότητες των φρεγατών τους, τις βελτιώσεις και μετατροπές που μπορούν να κάνουν για να προσαρμοστούν πλήρως στις ανάγκες του ελληνικού Στόλου και φυσικά για τις οικονομικές υποχωρήσεις και διευκολύνσεις στην αποπληρωμή τους.

Οι Γάλλοι, για παράδειγμα, φαίνεται πως έχουν ανοίξει όλα τους τα χαρτιά. Από την αρχή της «ναυμαχίας», η Naval Group με τις Belh@rra βρίσκεται στην κορυφή των προτιμήσεων του Πολεμικού Ναυτικού, προτείνοντας ένα πλοίο προηγμένης τεχνολογίας, με πανίσχυρο οπλισμό που υπερισχύει του ανταγωνισμού. Παράλληλα έχουν μειώσει αρκετά το κόστος των πλοίων ενώ έχουν ρίξει νερό στο κρασί τους και στον τρόπο αποπληρωμής. Άρα, τι έχει να προσφέρει περισσότερο το Παρίσι στην τελική ευθεία; Μόνο βελτίωση στην ενδιάμεση λύση. O κρυφός «άσσος» των Γάλλων λέγεται κορβέτες Gowind! Η Naval υπόσχεται να παραδώσει το πρώτο πλοίο μέσα σε δύο χρόνια ενώ μέσα στο 2025 δεσμεύεται να φτάσει στην Ελλάδα και η πρώτη Belh@rra. Έτσι «χτυπούν» και την πρόταση των Ολλανδών, που έχουν προτείνει εκτός από τις φρεγάτες Μ ως ενδιάμεση λύση, και τις κορβέτες 10514.

Η ολλανδική Demen μάλιστα, φέρεται να έχει προσφέρει το πιο δελαστικό πακέτο, το οποίο περιλαμβάνει τις εξαιρετικές φρεγάτες Sigma 11515 σε πολύ καλή τιμή, ενώ η παραχώρηση των μεταχειρισμένων φρεγατών Μ σε πιο σύντομο χρόνο και με μειωμένη τιμή φαίνεται πως αποτελεί το μεγάλο «όπλο» του Άμστερνταμ. Βέβαια, η Ολλανδία «παίζει βρώμικα» καθώς αφήνει να εννοηθεί πως αν η Ελλάδα δεν πάρει τις φρεγάτες Sigma αλλά επιλέξει τις M ως ενδιάμεση λύση, αυτές θα τις παραδώσει πολύ αργότερα σε σχέση με το χρόνο που θα τις έστελνε Ελλάδα, αν επιλέγαμε τις Sigma. Τέλος, φέρονται διατεθειμένοι να μειώσουν το κόστος των πλοίων στα 50 εκατ. ευρώ για κάθε μεταχειρισμένη φρεγάτα M, από τα 70 που ήταν αρχικά, δίνοντας και δύο ακόμα βελγικές Μ στην ίδια τιμή.

Όσο για τους Ιταλούς, μπορεί να κάνουν και την έκπληξη με πηγές του Πολεμικού Ναυτικού να επισημαίνουν πρως πρόκειται για ένα πολύ αξιόπιστο πλοίο, δοκιμασμένο από πολλές ναυτικές δυνάμεις και με χαρακτηριστικά και οπλισμό που ικανοποιεί το ΓΕΝ. Επίσης, η εγγύτητα της χώρας μας με την Ιταλία προσφέρει πολλά πλεονεκτήματα κατά τη διάρκεια κατασκευής των πλοίων, με τους Ιταλούς να είναι έτοιμοι να μεταφέρουν τεχνογνωσία στους Έλληνες συναδέλφους τους, αφού πρώτα φτιάξουν την πρώτη FREMM σε ιταλικά ναυπηγεία.

Το Πολεμικό Ναυτικό πάντως, αν και φέρεται να έχει ξεκαθαρίσει ποια πλοία προκρίνει, επισημαίνει συνεχώς πως δεν γίνεται η διαδικασία να καθυστερήσει περισσότερο. Πρέπει η χώρα μας να αποφασίσει ποια φρεγάτα θέλει και μάλιστα άμεσα, μιας και οι γεωπολιτικές εξελίξεις δεν επιτρέπουν οποιαδήποτε αδράνεια.
Νεότερη Παλαιότερη
Η Freepen.gr ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρει για τα άρθρα / αναρτήσεις που δημοσιεύονται και απηχούν τις απόψεις των συντακτών τους και δε σημαίνει πως τα υιοθετεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών ή ότι υπάρχει κάποιο σφάλμα, επικοινωνήστε μέσω e-mail