Εξελίξεις στο πρόγραμμα απόκτησης πλοίων του Π.Ν: Δεν αφορά πλέον μόνο τις τέσσερις νέες φρεγάτες

Δεν είναι μόνο οι φρεγάτες του Ελληνικού στόλου που χρήζουν ανανέωσης. Πυραυλάκατοι, Κανονιοφόροι και τα υποβρύχια τύπου 209 περιμένουν να πάρουν σειρά στην προσπάθεια ανανέωσης του στόλου. Πηγή εικόνας: Πολεμικό Ναυτικό
Η έκθεση αμυντικού υλικού DEFEA είναι μιας πρώτης τάξεως ευκαιρία και για πολλά «πηγαδάκια» όπου εκεί οι ειδήσεις κυκλοφορούν από στόμα σε στόμα μιας και στον ίδιο χώρο γίνονται πολλές συναντήσεις.

Από: hellasjournal.com

Με βάση τις δυνατότητες που έχουν αναπτυχθεί, παρά την οικονομική δυσπραγία της δεκαετούς οικονομικής κρίσης, δεν είναι λίγοι οι ιδιώτες που επένδυσαν στην Ελληνική αμυντική βιομηχανία κι αυτοί τώρα εκθέτουν τις προσπάθειες ετών.

Από την άλλη πλευρά δεν είναι παράλογο ότι τα βλέμματα όλων είναι στραμμένα στις έξι εταιρείες οι οποίες διεκδικούν το «χρίσμα» του Πολεμικού Ναυτικού για τη ναυπήγηση τεσσάρων νέων φρεγατών.

Αλλά στην DEFEA έμπειρα στελέχη ομιλούν με τον πλέον ξεκάθαρο τρόπο, τονίζοντας ότι τα τέσσερα πολεμικά πλοία, αν δεν συνεχιστεί ένα πρόγραμμα πλήρους ανανέωσης του πολεμικού στόλου, δεν θα μπορέσουν μόνο αυτά ν’ ανταπεξέλθουν στις νέες προκλήσεις που αναδύονται στην περιοχή και απέναντι από αυτές στέκεται η Ελλάδα.

Το δεδομένο αυτό μέσα από τις παρουσιάσεις που έχει κάνει το Πολεμικό Ναυτικό, το έχει κατανοήσει πλήρως η κυβέρνηση, η οποία είδε την αξία και τον πρωταγωνιστικό ρόλο που διαδραμάτισε το ναυτικό κατά την Ελληνοτουρκική κρίση του περασμένου καλοκαιριού.

  • Ο Νίκος Παναγιωτόπουλος το διήμερο της έκθεσης κατά την περιήγησή του έχει βρεθεί σε όλα τα περίπτερα των «μνηστήρων». Πλην όμως ο υπουργός Εθνικής Άμυνας έχει φανεί ότι διατηρεί ίσες αποστάσεις με όλους. Εκτός όμως από την κατανόηση της κυβέρνησης, την κατάσταση την έχουν αντιληφθεί και οι εταιρείες- κολοσσοί στη ναυπήγηση πολεμικών πλοίων.

Ήδη μέσα από τις συζητήσεις που γίνονται στο πλαίσιο της έκθεσης, εκείνο που προκύπτει είναι πως η λύση- πακέτο που αναζητείται, μπορεί να θεωρηθεί ένα «ασθενικό» πρόγραμμα με πολλές αγκυλώσεις.

Ειδικά το θέμα της λεγόμενης ενδιάμεσης λύσης έως τώρα είναι εκείνο που εμπεριέχει μονάδες επιφανείας που για διαφορετικούς λόγους η κάθε μια δεν προσφέρει την ανάσα που χρειάζεται το Πολεμικό Ναυτικό και ο πιο βασικός λόγος είναι ότι τα μεταχειρισμένα πολεμικά πλοία, έχουν στην δική τους πλάτη τον δικό τους επιχειρησιακό κύκλο ζωής ο οποίος βαίνει προς την ολοκλήρωσή του. Κατά συνέπεια αυτό σημαίνει ότι το Πολεμικό Ναυτικό θα πάρει δυο νέα προβλήματα, την ώρα που προσπαθεί να κλείσει αυτά που ήδη έχει.

Η μόνη περίπτωση που δεν πηγαίνει μπροστά το ΠΝ αλλά το διατηρεί ως έχει, είναι οι δυο φρεγάτες του Ολλανδικού Ναυτικού τύπου Μ, για τις οποίες ακόμη το ναυτικό Επιτελείο δεν έχει πάρει απάντηση στην επίσημη επιστολή που έχει στείλει.

Και στην DEFEA οι εταιρείες που είναι ευέλικτες και απαντούν σε πολλές ερωτήσεις που γίνονται από τους Έλληνες Επιτελείς, δηλώνουν ετοιμότητα να κάτσουν στο ίδιο τραπέζι και να συνομιλήσουν με την Ελληνική πλευρά όχι μόνο για την τετράδα των νέων φρεγατών αλλά για ένα μεγαλύτερο πλάνο στο οποίο περιλαμβάνονται και μικρότερες μονάδες.

Το δέλεαρ των 5 δις ευρώ που αγγίζει το πρόγραμμα των τεσσάρων φρεγατών είναι τελικά μόνο η αρχή κι όλοι αντιλαμβάνονται ότι σ’ αυτή τη «ναυμαχία» οι ενδιαφερόμενοι θα χρησιμοποιήσουν κάθε όπλο που διαθέτουν ώστε να προηγηθούν των ανταγωνιστών τους.

Το γεγονός πως υπάρχει πλέον ιδιοκτήτης στα Ναυπηγεία του Σκαραμαγκά λύνει έναν από τους γρίφους του πακέτου που αναζητά η κυβέρνηση. Όμως το θέμα των πλοίων ενδιάμεσης λύσης παραμένει ένας σημαντικός γόρδιος δεσμός ιδίως όταν αυτή η λύση δεν είναι από εκείνες που θεωρούνται «ασυναγώνιστες».

Νεότερη Παλαιότερη
--------------
Ακούστε το τελευταίο ηχητικό από τη ΜΕΣΗ ΓΡΑΜΜΗ


Η Freepen.gr ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρει για τα άρθρα / αναρτήσεις που δημοσιεύονται και απηχούν τις απόψεις των συντακτών τους και δε σημαίνει πως τα υιοθετεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών ή ότι υπάρχει κάποιο σφάλμα, επικοινωνήστε μέσω e-mail