Πωλητήριο στη χώρα βάζει ο Μητσοτάκης

Λιμάνια, μαρίνες, πακέτα της ΔΕΗ, δρόμοι και ΔΕΠΑ στο σφυρί

-Στα χέρια ιδιωτών «φιλέτα» της Υγείας και η επικουρική ασφάλιση

Στην εκποίηση της… χώρας προχωράει η κυβέρνηση. Σταθερά και μεθοδικά, εκχωρεί σε ιδιώτες (εγχώριους ή και ξένους επιχειρηματικούς ομίλους) κρίσιμους τομείς της οικονομίας και δραστηριότητες υψίστης σημασίας.

Από: Το Παρόν

Και αυτό είτε με την πώληση μέρους των μετοχών τους είτε με τη μορφή παραχώρησης για μακροχρόνια εκμετάλλευση και με πενιχρά –κατά κανόνα– ο­φέλη για τα κρατικά ταμεία.

Οι αποφάσεις δεν αφορούν μόνο υποδομές, μεγάλα έργα κ.ά. αλλά και φορείς, οργανισμούς που άπτονται κοινωνικών παροχών και υπηρεσιών. Κινούνται δε στα όρια της ιδεολογίας του (νεο)φιλελευθερισμού, από την οποία εμφορούνται τόσο ο Κυρ. Μητσοτάκης όσο και μια σειρά υπουργοί που έχουν αναλάβει το έργο της εκποίησης της δημόσιας περιουσίας. Με πρώτους και… καλύτερους τον αναπληρωτή υπουργό Οικονομικών Θ. Σκυλακάκη, τον υπουργό Εργασίας Κ. Χατζηδάκη και τον υπουργό Ανάπτυξης Άδ. Γεωργιάδη, ενώ στην ίδια λογική κινούνται μια σειρά τεχνοκράτες και σύμβουλοι που περιστοιχίζουν τον πρωθυπουργό.

Πιο αναλυτικά: Μετά τα αεροδρόμια, η κυβέρνηση, με διαδοχικούς διαγωνισμούς (ορισμένοι βρίσκονται σε εξέλιξη), σκοπεύει να παραχωρήσει σε ιδιώτες όλα σχεδόν τα μεγάλα λιμάνια της χώρας, Θεσσαλονίκης, Αλεξανδρούπολης, Ηγουμενίτσας, Καβάλας, Ηρακλείου, Βόλου κ.ά. Με την ίδια πρακτική προτίθεται να βγάλει σε… δημοπρασία και μια σειρά μαρίνες, με πρώτες αυτές της Καλαμάτας και της Πύλου, ενώ θα ακολουθήσουν αρκετές ακόμη την επόμενη διετία.

Στα σκαριά βρίσκεται η πώληση ενός ακόμη πακέτου μετοχών της ΔΕΔΗΕ (ΔΕΗ) αλλά και του αεροδρομίου «Ελευθέριος Βενιζέλος». Μάλιστα, αν δεν είχε ενσκήψει η πανδημία οι διαδικασίες θα είχαν προχωρήσει, ίσως και να είχαν ήδη ολοκληρωθεί. Επίσης εκκρεμεί η παραχώρηση σε ιδιώτες της εκμετάλλευσης (για μια 35ετία) της Εγνατίας Οδού και τριών κάθετων αξόνων της. Η εταιρεία που θα πάρει τη δουλειά θα εισπράττει εκατ. ευρώ σε ετήσια βάση από τα διόδια. Υπό παραχώρηση είναι ακόμη η ΔΕΠΑ Υποδομών και η ΔΕΠΑ Εμπορίου.

Από το… παράθυρο σχεδιάζει να βάλει τους ιδιώτες η κυβέρνηση τόσο στη δημόσια υγεία όσο και στο ασφαλιστικό / συνταξιοδοτικό. Η συνεργασία με τους ιδιωτικούς Ομίλους Υγείας την περίοδο της πανδημίας ήταν μια πρόβα τζενεράλε για όσα θα επακολουθήσουν. Άλλωστε σε δημόσια ομιλία του ο Κυρ. Μητσοτάκης μίλησε ευθέως για Συνεργασία Δημόσιου και Ιδιωτικού Τομέα στην υγεία, προς όφελος –υποτίθεται– των πολιτών. Πρώ­τα απ’ όλα όμως προς όφελος των επιχειρηματικών Ομίλων που δραστηριοποιούνται στη χώρα.

Πόδι θα βάλουν οι ιδιώτες και στο ασφαλιστικό με το νομοσχέδιο που θα φέρει η κυβέρνηση τον άλλο μήνα στη Βουλή. Σε πρώτη φάση στον τομέα της επικουρικής ασφάλισης των νεοεισερχόμενων στην εργασία, ενώ θα έχει και συνέχεια τα επόμενα χρόνια.

Στρώνουν το χαλί στους ιδιώτες!
Την ίδια στιγμή, η κυβέρνηση προωθεί νομοθετικές και άλλου είδους ρυθμίσεις (αλλαγές) που βασικό σκοπό έχουν να διευκολύνουν τους ιδιώτες επιχειρηματίες που δραστηριοποιούνται στη χώρα μας. Προκειμένου και το κόστος λειτουργίας των επιχειρήσεών τους να μειωθεί και τα κέρδη να αυξηθούν. Ακόμη και σε βάρος των εργαζομένων. Τον στόχο αυτό υπηρετεί το νομοσχέδιο με τις αλλαγές στα εργασιακά που συζητείται στη Βουλή και αναμένεται να κυρωθεί εντός της εβδομάδας.

Οι διατάξεις που περιλαμβάνει υποβαθμίζουν και ψαλιδίζουν τα δικαιώματα των εργαζομένων –ορισμένα από αυτά κατακτημένα μετά από αγώνες δεκαετιών–, ενώ ταυτόχρονα καθίσταται πιο ισχυρή η θέση των εργοδοτών, που πλέον θα μπορούν να θέτουν τους δικούς τους όρους και να επιβάλλουν τις συνθήκες εργασίας που βολεύουν τις επιχειρήσεις.

Post a Comment

Νεότερη Παλαιότερη
Η Freepen.gr ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρει για τα άρθρα / αναρτήσεις που δημοσιεύονται και απηχούν τις απόψεις των συντακτών τους και δε σημαίνει πως τα υιοθετεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών ή ότι υπάρχει κάποιο σφάλμα, επικοινωνήστε μέσω e-mail