Σύντομα κοντά σας: Το ναυτικό της Κίνας περιπολεί από τη Νέα Υόρκη

chinamil.com.cn
Η Κίνα αναζητά μια ναυτική βάση στη δυτική ακτή της Αφρικής. Στο εγγύς μέλλον, επομένως, τα κινεζικά πλοία θα μπορούσαν να περιπολούν τακτικά στην Ανατολική Ακτή της Αμερικής.

gatestoneinstitute.org - Gordon G. Chang / Παρουσίαση Freepen.gr

Σε πρόσφατη ομιλία ενώπιον των επιτροπών ένοπλων υπηρεσιών της Βουλής και της Γερουσίας, ο στρατηγός Stephen Townsend, διοικητής της αμερικανικής διοίκησης της Αφρικής, προειδοποίησε σχετικά.

Προς το παρόν, η μόνη υπεράκτια στρατιωτική βάση της Κίνας βρίσκεται στο Τζιμπουτί, στο Κέρας της Αφρικής. Η εγκατάσταση βρίσκεται κοντά σε μερικές από τις πιο πολυσύχναστες ναυτιλιακές διαδρομές στον κόσμο, συμπεριλαμβανομένων εκείνων που διέρχονται από το κανάλι του Σουέζ.

Ο Townsend πιστεύει ότι το Ναυτικό του Απελευθερωτικού Στρατού ανιχνεύει τοποθεσίες στη δυτική ακτή της Αφρικής, από τη Μαυριτανία στα βόρεια μέχρι τη Ναμίμπια στο νότο. "Τώρα στρέφουν το βλέμμα τους στις ακτές του Ατλαντικού και θέλουν να δημιουργήσουν μια τέτοια βάση εκεί", δήλωσε ο στρατηγός στο Associated Press.

Η Αφρική είναι από μόνη της σημαντική. "Βρίσκεται στο σταυροδρόμι του κόσμου, η Αφρική παρακολουθεί στρατηγικά σημεία, όπως το Στενό του Γιβραλτάρ, το Στενό της Σικελίας, η Ερυθρά Θάλασσα, το Bab al Mandeb και το κανάλι της Μοζαμβίκης", επεσήμανε ο στρατηγός Townsend στο 2021 Posture Statement for Congress. "Η χερσαία μάζα της Αφρικής είναι μεγαλύτερη από τις Ηνωμένες Πολιτείες, την Κίνα, την Ινδία, την Ιαπωνία και το μεγαλύτερο μέρος της Ευρώπης σε συνδυασμό".

Η αφρικανική ήπειρος φιλοξενεί 11 από τις 25 ταχέως αναπτυσσόμενες οικονομίες και είναι η πιο ζωτική δημογραφικά περιοχή στον κόσμο.

Οι Κινέζοι σχεδιαστές δεν σκέφτονται μόνο την ήπειρο, αλλά βλέπουν επίσης νησιά στον Ατλαντικό, συγκεκριμένα την Terceira, μία από τις Αζόρες.

Σε αυτό το νησί, τμήμα της Πορτογαλίας, υπάρχει ένα λιμάνι και, ακόμη μεγαλύτερο ενδιαφέρον, η αεροπορική βάση αριθ. 4. πιο γνωστή ως Lajes Field, που λειτουργεί από κοινού από την Πολεμική Αεροπορία των ΗΠΑ και την Πορτογαλική.

Εάν η Κίνα ελέγχει τη βάση, ο Ατλαντικός δεν θα είναι πλέον ασφαλής. Από τον διάδρομο των 10.865 ποδιών εκεί, τα κινέζικα αεροπλάνα μπορούσαν να περιπολούν το βόρειο και το κεντρικό τμήμα του Ατλαντικού και έτσι να μειώσουν την εναέρια και θαλάσσια κίνηση μεταξύ των ΗΠΑ και της Ευρώπης. Το Πεκίνο θα μπορούσε επίσης να αρνηθεί την πρόσβαση στην κοντινή Μεσόγειο Θάλασσα.

Οι περικοπές προϋπολογισμού του Πενταγώνου περιορίζουν τις δραστηριότητες στο Lajes, καθιστώντας το "βάση φάντασμα". Ως αποτέλεσμα, το Lajes είναι ώριμο για την Κίνα να το αναλάβει.

Είτε η Κίνα αναλάβει το Lajes είτε όχι, τα σχέδια της Κίνας για την Αφρική είναι σαφή. Όπως είπε ο Bradley Bowman του  Foundation for Defense of Democracies στους Washington Times αυτό το μήνα, "Είναι θέμα χρόνου προτού να έχετε τακτικά επιφανειακά και υποβρύχια κινεζικά ναυτικά σκάφη στον Ατλαντικό".

Μια βάση του Ατλαντικού "θα άφηνε την Κίνα να κάνει κακό για τις Ηνωμένες Πολιτείες στο δικό της ημισφαίριο", δήλωσε ο Τζέιμς Χολμς στο Αμερικανικό Ναυτικό Πολεμικό Κολλέγιο. "Θα μπορούσε να μεταφέρει μερικές δυνάμεις των ΗΠΑ από τον Δυτικό Ειρηνικό στον Ατλαντικό, μειώνοντας την πίεση στην Κίνα στη Θάλασσα της Ανατολικής Κίνας, στα στενά της Ταϊβάν και στη Θάλασσα της Νότιας Κίνας. Θα μας αποσπάσει την προσοχή και θα μας τεντώσει προς όφελος του Πεκίνου".

Ακόμη χειρότερα, η Κίνα θα μπορούσε τότε να στοχεύσει την αμερικανική πατρίδα. Το Lajes, για παράδειγμα, απέχει λιγότερο από 2.300 μίλια από τη Νέα Υόρκη, μικρότερο από την απόσταση μεταξύ Περλ Χάρμπορ και Λος Άντζελες.

Η Κίνα θα μπορούσε να πάρει μια βάση ακόμη πιο κοντά από αυτό. Περίπου 90 μίλια ανατολικά του Palm Beach, στο νησί Grand Bahama, μια επιχείρηση με έδρα το Χονγκ Κονγκ ξοδεύει περίπου 3 δισεκατομμύρια δολάρια σε μια εγκατάσταση εμπορευματοκιβωτίων βαθέων υδάτων, το λιμάνι εμπορευματοκιβωτίων Freeport.

Αυτό το λιμάνι έχει σχεδιαστεί για να εκμεταλλευτεί την κίνηση από το κανάλι του Παναμά που επεκτάθηκε πρόσφατα, αλλά η ανησυχία είναι ότι το λιμάνι θα γίνει άλλο ένα Hambantota. Η Κίνα τον Δεκέμβριο του 2017 ανέλαβε τον έλεγχο του λιμανιού Hambantota στη Σρι Λάνκα, αρπάζοντας το 70% των ιδίων κεφαλαίων και υπογράφοντας μια 99ετή μίσθωση αφού το έργο δεν μπόρεσε να αποπληρώσει δάνεια υψηλού επιτοκίου που επέφερε η Κίνα. Η εξαγορά της Κίνας ήταν αναπόφευκτη επειδή, από την οικονομική άποψη, η Hambantota ήταν λάθος από την αρχή.

Τώρα υπάρχουν ανησυχίες ότι το Hambantota θα γίνει τελικά κινεζική ναυτική βάση. Οι θαυμαστές της Κίνας έχουν μακρά ματιά στη Σρι Λάνκα. Τόσο το Σεπτέμβριο όσο και τον Οκτώβριο του 2014, η κυβέρνηση της Σρι Λάνκα επέτρεψε σε ένα κινεζικό υποβρύχιο και τη συνοδεία του να αγκυροβολήσουν στον κινεζικό χρηματοδοτούμενο τερματικό σταθμό εμπορευματοκιβωτίων Colombo.

Η Σρι Λάνκα είναι ίσως το μοντέλο στρατιωτικοποίησης των Μπαχάμων από την Κίνα. Εκτός από την υπερβολικά μεγάλη εγκατάσταση στο Freeport, υπάρχει ένα λιμάνι που χρηματοδοτείται από την Κίνα στο νησί Abaco, επίσης μέρος των Μπαχαμών. Το λιμάνι στο Αμπάκο είναι ουσιαστικά άχρηστο από εμπορική άποψη και θα μπορούσε να πέσει στα χέρια του Πεκίνου.

Η Κίνα, επομένως, θα μπορούσε να έχει δύο ναυτικές βάσεις κοντά στη Φλόριντα, εκτός εάν η κυβέρνηση Μπάιντεν προχωρήσει γρήγορα για να εμποδίσει την κινεζική διείσδυση στις Μπαχάμες.

Όπως επισημαίνει ο Χολμς, θα ήταν λάθος να πιστεύουμε ότι χώρες στην Αφρική ή αυτό το ημισφαίριο δεν θα διεκδικήσουν τα δικά τους συμφέροντα. "Αξίζει να υποθέσουμε τι αντίδραση θα προκαλούσε μια κινεζική παρουσία από χώρες του Νοτίου Ατλαντικού και όχι μόνο από εμάς", λέει σε αυτόν τον ιστότοπο. "Όπως και άλλα περιφερειακά ισχυρά κράτη, η Βραζιλία έχει ιδιοκτησιακά συναισθήματα απέναντι στα περιφερειακά ύδατα, λαμβάνοντας ιδιαίτερα υπόψη πόσο μεγάλο μέρος των οικονομικών ελπίδων των Βραζιλιάνων εξαρτώνται από το υπεράκτιο «Μπλε Αμαζόνιο»".

Ο Χολμς, ο πρώτος πρόεδρος του Maritime Strategy at the Naval War College, εκτιμά ότι η Βραζιλία μπορεί να ενεργήσει όπως η Ινδία. Στον Ινδικό Ωκεανό, η Ινδία, με μεγάλες φιλοδοξίες, μπορεί να καθορίσει τα αποτελέσματα κοντά στην ακτή της. «Η Κίνα», λέει ο Χολμς, «δεν μπορεί να εκφοβίσει αυτόματα τη θέση της σε δεσπόζουσα θέση».

Προς το παρόν, το Πεκίνο, αναπτύσσοντας εμπόριο, επενδύσεις και άλλα εργαλεία, εκφοβίζει χώρες στην Αφρική και στη Λατινική Αμερική και την Καραϊβική. Ωστόσο, η Αμερική μπορεί να αντεπεξέλθει, συνεργαζόμενη στενά με πρωτεύουσες και στις δύο πλευρές του Ατλαντικού.

Ωστόσο, η Ουάσιγκτον πρέπει να κοιτάξει πέρα ​​από χώρες με λιμάνια. Η Νότια και η Κεντρική Αμερική και η Καραϊβική είναι από μόνα τους σημαντικά, όπως και η Αφρική.

Προς το παρόν, η Αμερική ενισχύει, με το εμπόριο και τις επενδύσεις, ένα εχθρικό κινεζικό καθεστώς, το οποίο έχει κηρύξει τις ΗΠΑ ως εχθρό της. Πέρυσι, το αμφίδρομο εμπόριο της Αμερικής με την Κίνα ανήλθε σε 560,1 δισεκατομμύρια δολάρια.

Η Ουάσιγκτον, με κίνητρα και αντικίνητρα, θα πρέπει να ανακατευθύνει το εμπόριο προς χώρες της Αφρικής και του δυτικού ημισφαιρίου, έτσι ώστε οι ΗΠΑ να μπορούν να στηρίξουν τη δημοκρατία αντί του ολοκληρωτισμού κινεζικού τύπου - και να επιτρέψουν στις χώρες να εξαρτώνται λιγότερο από τα κινεζικά μετρητά.

Υπάρχει πολύς δρόμος για να οικοδομήσουμε δεσμούς. Το αμφίδρομο εμπόριο αγαθών της Αμερικής με την Αφρική πέρυσι ήταν ένα 45,8 δισεκατομμύρια δολάρια. Ο αριθμός για το αμφίδρομο εμπόριο αγαθών και υπηρεσιών στις ΗΠΑ με τη Βραζιλία πέρυσι ήταν 103,9 δισεκατομμύρια δολάρια.

Αυτό μας φέρνει πίσω στις κινεζικές ναυτικές βάσεις. Το Πεκίνο, όπως φαίνεται από τις δηλώσεις των ηγετών του, θέλει να κυβερνήσει τον κόσμο. Ένα προσωρινό βήμα είναι ο έλεγχος του Ατλαντικού, της Καραϊβικής και των υδάτων από την Ανατολική Ακτή των Ηνωμένων Πολιτειών.

Νεότερη Παλαιότερη
--------------
Ακούστε το τελευταίο ηχητικό από τη ΜΕΣΗ ΓΡΑΜΜΗ


Η Freepen.gr ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρει για τα άρθρα / αναρτήσεις που δημοσιεύονται και απηχούν τις απόψεις των συντακτών τους και δε σημαίνει πως τα υιοθετεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών ή ότι υπάρχει κάποιο σφάλμα, επικοινωνήστε μέσω e-mail