Η Ελληνική ανθυποβρυχιακή ασπίδα απέναντι στις προκλήσεις της Τουρκίας και τις σύγχρονες απειλές

Το πρώτο S-70 που μπήκε στο υπόστεγο των Μεγάρων συντηρήθηκε μόλις σε δύο μήνες και αποδόθηκε ξανά στο Πολεμικό Ναυτικό. Πηγή εικόνας: Πολεμικό Ναυτικό
Η σημασία των ανθυποβρυχιακών ελικοπτέρων φάνηκε με τον πιο ξεκάθαρο τρόπο λίγους μήνες πριν, όταν καθήλωσαν στην κυριολεξία όλα τα τουρκικά ελικόπτερα που είχαν πάρει θέσεις στον βυθό του Αιγαίου.

Από: hellasjournal.com

Όσες φορές κι αν οι τούρκοι κυβερνήτες των υποβρυχίων 209 επιχείρησαν να ξεφύγουν από τα «νύχια των γερακιών» του Πολεμικού Ναυτικού, αλλά κι από τις ανθυποβρυχιακές συσκευές των φρεγατών του στόλου, στάθηκε αδύνατο.

Οι Τούρκοι, όπως σημειώνεται με νόημα από στρατιωτικές πηγές, αναγκάστηκαν να κάνουν χρήση μεθόδων κινδύνου για να δείξουν πως χρειάζονται αέρα, ύστερα από πολλές ώρες κυνηγιού…

  • Κι επειδή στο Επιτελείο βλέπουν ήδη τις εξελίξεις να τρέχουν με την Τουρκία να επιχειρήσει- αρχικά σε επίπεδο ρητορικής- να ταράξει εκ νέου τα νερά της Μεσογείου και του Αιγαίου, θέλουν όλα τα αποτρεπτικά τους όπλα να είναι όσο το δυνατό διαθέσιμα.

Η απόδοση του πρώτου ελικοπτέρου S-70 Aegean Hawk Sikorsky του Πολεμικού Ναυτικού σε χρόνο ρεκόρ στον επιχειρησιακό του χρήστη, που είναι η Διοίκηση Αεροπορίας Ναυτικού, δείχνει πολλά επισημαίνουν τόσο οι ιπτάμενοι των οργανικών ελικοπτέρων των φρεγατών, όσο και επιτελείς.

Βεβαίως είναι σημαντική η λεπτομέρεια πως μετά την Πολεμική Αεροπορία που εδώ και λίγα χρόνια έδωσε δουλειές σε ιδιώτες για την πιο γρήγορη συντήρηση σε κινητήρες αεροσκαφών, το ίδιο παράδειγμα ακολούθησε και το Πολεμικό Ναυτικό, αφού για επιχειρησιακούς λόγους θέλει τα S-70, εδώ και τώρα!

Οι εργασίες συντήρησης του πρώτου ελικοπτέρου του ΠΝ έγιναν στις εγκαταστάσεις της Aeroservices, που είναι πιστοποιημένος φορέας συντήρησης από την κατασκευάστρια Αμερικανική εταιρία των ελικοπτέρων.

  • Η συντήρηση και η μετέπειτα τεχνική υποστήριξη των S-70 είναι συνδεδεμένη με τη συμφωνία απόκτησης των επτά νέων εναέριων κυνηγών των τουρκικών υποβρυχίων, των ελικοπτέρων ΜΗ-60 ROMEO, που αποτελούν την άμεση Ελληνική απάντηση τόσο στην εμμονή της Γερμανίας να πουλήσει υποβρύχια στην Τουρκία, όσο και προς την Άγκυρα για τα νέα 214 που πρόκειται να παραλάβει.

Τα 11 υφιστάμενα ελικόπτερα S-70 Aegean Hawk, από τις δεκαετίες του ’90 & 2000 που εντάχθηκαν στη δύναμη του Πολεμικού Ναυτικού, έχουν γράψει κάτι περισσότερο από 45.000 πτητικές ώρες παίρνοντας μέρος σε πολυποίκιλες αποστολές και εκπαιδεύσεις. Μερικές εκατοντάδες από αυτές τις ώρες γράφτηκαν τον περασμένο χρόνο μέσα στην Ελληνοτουρκική κρίση. Εκεί που η δύναμη της Αεροπορίας Ναυτικού, P-3B Orion, Aegean Hawk Sikorsky, Augusta Bell 212, έδωσαν «ρεσιτάλ» αποκαλύψεων των τουρκικών υποβρυχίων στο Αιγαίο και σε τμήματα της Αν. Μεσογείου.

Μηνύματα με νόημα…

Μέσα από τα λόγια των Αρχηγών ΓΕΕΘΑ & ΓΕΝ αντιλαμβάνεται ο καθένας πως βλέπουν οι Επιτελείς την ανάγκη να υπάρχει διαθέσιμος ο εναέριος στόλος των αποτρεπτικών Ελληνικών απαντήσεων έναντι των τουρκικών κυνηγών του βυθού.

  • Ο Στρατηγός Κωνσταντίνος Φλώρος επισήμανε ότι το Πολεμικό Ναυτικό ανεβάζει διαρκώς τη διαθεσιμότητά του. «Η χρήση των ελικοπτέρων αυτών είναι εξαιρετικά σημαντική στην αποτρεπτική ικανότητα της χώρας. Το Πολεμικό Ναυτικό, σε δύσκολους καιρούς, καταφέρνει να αυξάνει τη διαθεσιμότητα των μέσων των Ενόπλων Δυνάμεων».

Ο Αντιναύαρχος Στυλιανός Πετράκης έδωσε το στίγμα των προθέσεων του Πολεμικού Ναυτικού για το επόμενο διάστημα έως ότου αρχίσουν να προσγειώνονται στο Κοτρόνι και τα ROMEO.

«Το πρόγραμμα αναβάθμισης των ελικοπτέρων Aegean Hawk έχει ως στόχο την ταχεία ανάπτυξης της επιχειρησιακής δυνατότητας του Πολεμικού Ναυτικού, είναι υψηλής προτεραιότητας η συνεργασία αυτή, καθώς θα ενισχύσει το επιχειρησιακό αποτύπωμα του Πολεμικού Ναυτικού στο Αιγαίο και την Ανατολική Μεσόγειο».

Με νέα πτητικά μέσα, νέες φρεγάτες απέναντι στις σύγχρονες προκλήσεις

Την ώρα πάντως που γίνεται σπριντ για τα S-70, φαίνεται ότι και το «κατοστάρι» για τα ΜΗ-60 ROMEO δεν πάει πίσω, μιας και αυτό το διάστημα επιλέγονται χειριστές από την 2η Μοίρα ελικοπτέρων του ΠΝ που θα ετοιμάσουν αποσκευές για να ταξιδέψουν στις Ηνωμένες Πολιτείες και να μάθουν όλα εκείνα που αφορούν το νέο στρατηγικό όπλο του ναυτικού.

  • Ιπτάμενοι με τεράστια πτητική εμπειρία, ημέρα και νύχτα στον κακό καιρό του Αρχιπελάγους που πολλές φορές τους έχει δυσκολέψει. Μαζί στην Αμερική θα μεταβούν και οι «χειρουργοί» των ελικοπτέρων, οι μηχανικοί, που στις Ένοπλες Δυνάμεις έχουν κάνει τα δικά τους μικρά και μεγάλα θαύματα κι έχουν διατηρήσει σε μεγάλο βαθμό τα μέσα σε άριστη και ασφαλή κατάσταση για να πετούν με τα πληρώματά τους.

Γνωστές είναι και οι διαδικασίες που γίνονται για την προσγείωση εντός του 2021 των πρώτων ROMEO στην Ελλάδα.

Το Ελληνικό Πολεμικό Ναυτικό διαδραμάτισε πρωταγωνιστικό ρόλο στην Ελληνοτουρκική κρίση των 5 και πλέον μηνών και είναι έτοιμο να επαναλάβει ακριβώς τα ίδια εφόσον απαιτείται. Παράλληλα πρωταγωνιστεί σε όλες τις επιχειρησιακές ανάγκες της Συμμαχίας και της ΕΕ στη Μεσόγειο.

Άλλωστε και στη σύνοδο που έγινε μέσω τηλεδιάσκεψης με τίτλο «Οι Σύγχρονοι Νόμοι της Θάλασσας: Οι Διαρκώς Μεταβαλλόμενοι Ρόλοι του Ναυτικού -Διαμορφώνοντας το μέλλον – Προκλήσεις στη θαλάσσια ασφάλεια, πόσο έτοιμοι είμαστε;» και μετείχαν οι Αρχηγοί ΠΝ της Ευρώπης, ο Α’ ΓΕΝ Αντιναύαρχος Στυλιανός Πετράκης μίλησε για την αποσαφήνιση του κατά πόσο είμαστε έτοιμοι να αντιμετωπίσουμε τις μελλοντικές προκλήσεις στο θαλάσσιο περιβάλλον και με ποιο τρόπο θα πρέπει να προσαρμόσουμε τις δυνατότητες μας για να αντιμετωπίσουμε τις προκλήσεις αυτές.

Το Πολεμικό Ναυτικό σε πτητικό επίπεδο βάζει τα πιο σύγχρονα μέσα ώστε ν’ αντιμετωπίσει πολυσύνθετες προκλήσεις και αποστολές, ενώ έως τα τέλη του μήνα θα φανεί ποιες είναι οι αποφάσεις του για τις νέες φρεγάτες του Ελληνικού στόλου.
Νεότερη Παλαιότερη
--------------
Ακούστε το τελευταίο ηχητικό από τη ΜΕΣΗ ΓΡΑΜΜΗ


Η Freepen.gr ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρει για τα άρθρα / αναρτήσεις που δημοσιεύονται και απηχούν τις απόψεις των συντακτών τους και δε σημαίνει πως τα υιοθετεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών ή ότι υπάρχει κάποιο σφάλμα, επικοινωνήστε μέσω e-mail