Φρεγάτες ΠΝ: «Οπλισμένα σαν αστακοί» - Η «ακτινογραφία» των πλοίων ενδιάμεσης λύσης που προσφέρει η Ολλανδία – Τα χαρακτηριστικά τους

Tα ολλανδικά πλοία ενδιάμεσης λύσης είναι προσφάτως εκσυγχρονισμένες φρεγάτες πολλαπλών αποστολών κλάσης Karel Doorman (M), δηλαδή τα νεότερα «αδέλφια» των ελληνικών φρεγατών S.

Από: newpost.gr

Κορυφώνονται οι διεργασίες στο Πεντάγωνο όσον αφορά στο πρόγραμμα απόκτησης νέων φρεγατών για το Πολεμικό Ναυτικό με την εξίσωση να είναι ιδιαίτερα δύσκολη καθώς το εν λόγω πρόγραμμα έχει πολλές παραμέτρους. Πέραν του κόστους και της εμπλοκής της εγχώριας βιομηχανίας κρίσιμος παράγοντας είναι και τα πλοία ενδιάμεσης λύσης.

Στο πλαίσιο αυτό οι Ολλανδοί είναι ένας από τους «μνηστήρες» που έχουν καταθέσει εξαιρετικά ενδιαφέρουσα πρόταση στο κομμάτι της «ενδιάμεσης λύσης».

Ειδικότερα, οι Ολλανδοί προσφέρουν στην Ελλάδα τα πλοία HNLMS Van Speijk (F828) και HNLMS Van Amstel (F831) τα οποία παραδόθηκαν στο ολλανδικό Ναυτικό το Σεπτέμβριο του 1995 και τον Μάιο του 1993 αντίστοιχα, την ώρα που η επίσης καλή γαλλική πρόταση περιλαμβάνει τα παλαιά πλοία Jean Bart και Latouche-Tréville.

Tα ολλανδικά πλοία ενδιάμεσης λύσης είναι προσφάτως εκσυγχρονισμένες φρεγάτες πολλαπλών αποστολών κλάσης Karel Doorman (M), δηλαδή τα νεότερα «αδέλφια» των ελληνικών φρεγατών S.

Ο εξοπλισμός των πλοίων περιλαμβάνει:

  •     Το ραντάρ έρευνας LW-08 Thales Nederland,
  •     Το ραντάρ SMART-S 3D της Thales Nederland τοποθετημένου επί ολοκληρωμένου ιστού,
  •     Το ραντάρ παρακολούθησης εντοπισμού και εγκλωβισμού στόχων επιφανείαςτεχνολογίας AESA SeaWatcher 100,
  •     Το ηλεκτρο-οπτικό σύστημα περιμετρικής επιτήρησης Gatekeeper της Thales,
  •     Το ραντάρ επιφανείας Scout Thales,
  •     Δύο Συστήματα Ελέγχου Πυρός STIR-18 Thales,
  •     Το ραντάρ ναυτιλίας Decca 1609/9,
  •     Το ενεργό σόναρ τρόπιδας PHS-36
  •     Το σύστημα R-ESM Vigile APX της Thales
  •     Εκτοξευτή αντιμέτρων Mark 36 SRBOC
  •     Σύστημα Διαχείρισης Μάχης DAISY VII
  •     Πολυστατικό χαμηλής συχνότητας ενεργό/παθητικό σόναρ της Ultra Electronics Canada

Ο οπλισμός του πλοίου περιλαμβάνει:

  •     Το κύριο πυροβόλο OTO Melara 76 χλστ/62,
  •     16 κυψέλες κάθετης εκτόξευσης τύπου Mark 48 VLS για 16 αντιαεροπορικούς πυραύλους Sea Sparrow,
  •     8 αντιπλοικοί πύραυλοι RGM-84 Harpoon,
  •     Ένα σύστημα εγγύς αντιπυραυλικής άμυνας Goalkeeper CIWS,
  •     4 τορπιλοσωλήνες τύπου Mk 32 των 324 χλστ για 4 τορπίλες Mark 46 και
  •     Ελικοδρόμιο και υπόστεγο φιλοξενίας ελικοπτέρου 10 τόνων.

Τα πλοία είναι άμεσα αξιοποιήσιμα αφού το ΠΝ έχει τεράστια εμπειρία από την 40χρονη αξιοποίηση των Ολλανδικών φρεγατών S.

Την ίδια ώρα οι ολλανδικές Sigma μπορούν να αντιμετωπίσουν αποτελεσματικότερα με τα ραντάρ τούς τους τουρκικούς πυραύλους ATMACA.

Aυτό προκύπτει από την εκτίμηση ραδιοδιατομής (RCS) του τουρκικού πυραύλου επιφανείας-επιφανείας ATMACA, στην μελέτη των Παναγιώτη Τοζόπουλο και Κωνσταντίνου Χ. Ζηκίδη, από το Τμήμα Μηχανολόγων και Αεροναυπηγών Μηχανικών του Πανεπιστημίου Πατρών και το Τμήμα Αεροπορικών Επιστημών της Σχολής Ικάρων, αντίστοιχα.

To ραντάρ LW08 αφορά στις ολλανδικές φρεγάτες, το Sea Fire στις γαλλικές, το DA08 στις γερμανικές MEKO, το TRS-4D στις αμερικανικές και το MW08 επίσης στις ΜΕΚΟ.

Ο ATMACA είναι ένας πύραυλος επιφανείας-επιφανείας, παντός καιρού, εναντίων πλοίων, ο οποίος μπορεί να εκτοξευθεί από φρεγάτες και κορβέτες. Κατασκευάζεται από την τούρκικη εταιρία Roketsan, έχει μήκος 4,8 – 5,2 μέτρων, διάμετρο 0,35 μέτρα, εκπέτασμα 1,4 μέτρα, χρησιμοποιεί έναν συνδυασμό διαφορετικών συστημάτων καθοδήγησης και έχει ταχύτητα 0,85 Mach.
Νεότερη Παλαιότερη
--------------
Ακούστε το τελευταίο ηχητικό από τη ΜΕΣΗ ΓΡΑΜΜΗ


Η Freepen.gr ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρει για τα άρθρα / αναρτήσεις που δημοσιεύονται και απηχούν τις απόψεις των συντακτών τους και δε σημαίνει πως τα υιοθετεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών ή ότι υπάρχει κάποιο σφάλμα, επικοινωνήστε μέσω e-mail