Τα βρίσκουν σκούρα οι Τούρκοι στην Αφρική

Το μεγάλο ενεργειακό deal της Karpowerhip και οι αντιδράσεις

H Karpowerhip, μια θυγατρική του τουρκικού ομίλου Karadeniz Energy Group, έχει βάλει στο στόχαστρό της τη μεγαλύτερη σύμβαση μέχρι σήμερα που αφορά την προμήθεια ηλεκτρικής ενέργειας από πλοία στη Νότια Αφρική. Και είναι πολύ κοντά στο να το πετύχει, αλλά στο δρόμο της πλέον αναφύονται μεγάλα εμπόδια.

Από: newmoney.gr

Η συμφωνία, αν κλείσει, θα είναι ύψους έως και 218 δισεκατομμυρίων rand (15 δισεκατομμύρια δολάρια). Η Karpowerhip που διαφημίζει μια «γρήγορη, ευέλικτη και αξιόπιστη» λύση πλωτής παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας αναδείχθηκε μετά από σχετικό διαγωνισμό, ως προτιμώμενος πλειοδότης για τρία έργα που τροφοδοτούνται από υγροποιημένο φυσικό αέριο για την παροχή 1.220 MW ηλεκτρικής ενέργειας. Το πρόγραμμα στοχεύει στο να καλύψει το κενό εφοδιασμού στη Νότια Αφρική που οδηγεί σε περιοδικές διακοπές ρεύματος.

Η 20ετής συμφωνία θα κοστίσει έως και 10,9 δισεκατομμύρια rand ετησίως, σύμφωνα με τα στοιχεία του Συμβουλίου Επιστημονικής και Βιομηχανικής Έρευνας της χώρας.

Τώρα, όμως, φαίνεται ότι αρχίζουν τα δύσκολα. Έτσι, η Eskom Holdings SOC Ltd., η κρατική εταιρεία ηλεκτρισμού της Νότιας Αφρικής, σύμφωνα με ενημερωμένους παράγοντες, δεν θέλει να αγοράσει ηλεκτρική ενέργεια από την τουρκική εταιρεία.

Κι αυτό γιατί, όπως αναφέρει το Bloomberg, η  εκπλήρωση των όρων της 20ετούς συμφωνίας της Karpowership θα οδηγούσε στα «σχοινιά» τα οικονομικά της Eskom, ενώ  θα αύξανε και την έκθεσή της σε ορυκτά καύσιμα. Η εταιρεία κουβαλάει ήδη χρέος ύψους βάρος 464 δισεκατομμυρίων ράντ (32 δισεκατομμύρια δολάρια) και αγωνίζεται να καλύψει τις πληρωμές ακόμη και με τη βοήθεια κρατικών ενισχύσεων.

Το συμβόλαιο της Karpowerhip προβλέπει την προμήθεια της Ν. Αφρικής με 1.220 MW από σταθμούς ηλεκτροπαραγωγής καύσης φυσικού αερίου που τοποθετούνται σε σκάφη αγκυροβολημένα στην ανοικτή θάλασσα. Η κίνηση αποσκοπεί στο να παρέχει ένα δίχτυ ασφαλείας κατά τη διάρκεια των συχνών διακοπών του εργοστασίου της Eskom, οι οποίες προκαλούν μπλακ άουτ σε ολόκληρη τη χώρα.

Τώρα λοιπόν το αν θα προχωρήσει το project θα εξαρτηθεί από τη συμφωνία από την Eskom, καθώς και από τις περιβαλλοντικές και λιμενικές εγκρίσεις. Η Eskom θα εξετάσει διάφορες επιλογές, συμπεριλαμβανομένης της δυνατότητας ανάκτησης του κόστους των χρεώσεων της Karpowership κατά τη διάρκεια της σύμβασης μέσω αύξησης των τιμολογίων ρεύματος πριν τις τελικές υπογραφές. Κάτι όμως που θα χρειαστεί άδεια από τον Εθνικό Ρυθμιστή Ενέργειας της Νότιας Αφρικής.

Οι περιβαλλοντικοί ακτιβιστές, που ανησυχούν για τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα, αλλά και το μεγαλύτερο κόμμα της αντιπολίτευσης της χώρας, ζήτησαν ανεπιτυχώς την κοινοβουλευτική έρευνα για τη συμφωνία. Η DNG Energy, μια εταιρεία φυσικού αερίου της Νοτίου Αφρικής που υπέβαλε επίσης προσφορά, κατέθεσε μήνυση για το αποτέλεσμα του διαγωνισμού, ισχυριζόμενη ότι υπήρξε  διαφθορά. Η Karpowership αρνήθηκε φυσικά κάθε παράβαση…

Ο τουρκικός όμιλος προετοιμάζει την «απόβασή» του εδώ και μια εξαετία, ενώ έχει βάλει στο στόχαστρό του την περαιτέρω επέκταση στη «Μαύρη ήπειρο», με προτεραιότητα δύο χώρες της Δυτικής Αφρικής.

Print Friendly and PDF
Μοιράσου στο Google Plus
Αν βρήκατε το άρθρο ενδιαφέρον, κάντε κλικ εδώ
Η Freepen.gr ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρει για τα άρθρα / αναρτήσεις που δημοσιεύονται και απηχούν τις απόψεις των συντακτών τους. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών ή ότι υπάρχει κάποιο σφάλμα, επικοινωνήστε μέσω e-mail.

Για γρήγορη και άμεση ενημέρωση ακολουθείστε μας στο Twitter και στο Google+.