Lockheed: Έτοιμη για συνεργασία με Ελευσίνα – Σκαραμαγκά για τις φρεγάτες του ΠΝ

Πρόθυμη να συνεργαστεί και με τα δύο μεγάλα ναυπηγεία της Αττικής, δηλαδή της Ελευσίνας και του Σκαραμαγκά, εμφανίζεται η Lockheed Martin αν και εφόσον η Ελλάδα επιλέξει την αμερικανική πρόταση για την κατασκευή των τεσσάρων νέων φρεγατών του Πολεμικού Ναυτικού. 

Από: capital.gr - Του Κώστα Κετσιετζή

Όπως σημείωσε ο Jo De Pietro, Αντιπρόεδρος Προγραμμάτων Πλοίων Επιφάνειας της Lockheed Martin Rotary & Mission Systems η αμερικανική εταιρεία αφού επισκέφτηκε και τα δύο ναυπηγεία, έχει καταλήξει πως τόσο ο Σκαραμαγκάς όσο και η Ελευσίνα μπορούν, σε συνδυασμό με τις επενδύσεις που σχεδιάζουν να υλοποιήσουν οι πιθανοί νέοι ιδιοκτήτες, να καλύψουν τις απαιτήσεις για τη ναυπήγηση των φρεγατών στην Ελλάδα.

Μέσω του προγράμματος για τις νέες φρεγάτες "δίνεται μια σημαντική ευκαιρία αναβίωσης της ελληνικής ναυπηγικής βιομηχανίας” σημείωσε ο κ. De Pietro, συμπληρώνοντας ότι η Lockheed Martin θέλει να δουλέψει "και με τα δύο ναυπηγεία και με την ελληνική κυβέρνηση” με στόχο αυτή η συνεργασία να αφορά όχι μόνο τα ναυπηγεία αλλά και όλη τη βιομηχανική βάση που θα τα υποστηρίζει.

"Είδαμε ότι και τα δύο ναυπηγεία μπορούν να διαχειριστούν το έργο. Όταν επισκεφθήκαμε την Ελευσίνα και τον Σκαραμαγκά, αυτό που είδαμε ότι και τα δύο ναυπηγεία με τις επενδύσεις που σχεδιάζουν οι υποψήφιοι νέοι ιδιοκτήτες τους, μπορούν να εξυπηρετήσουν όχι μόνο το πρόγραμμα μας αλλά να καταστούν και κέντρα συντήρησης και αναβάθμισης όλων των πλοίων που χρησιμοποιούν τα συστήματα της Lockheed Martin στην περιοχή”, σημείωσε χαρακτηριστικά το στέλεχος της αμερικανικής εταιρείας κατά τη διάρκεια κλειστής συνάντησης που πραγματοποιήθηκε χθες.

Το παράδειγμα του Fincantieri Marinette Marine

Θέλοντας να αναδείξει τη σημασία του εξοπλιστικού προγράμματος για τη ναυπηγική βιομηχανία, ο . De Pietro έφερε ως παράδειγμα την ιστορία του ναυπηγείου Fincantieri Marinette Marine (FMM).

Σημείωσε ειδικότερα  πως μέσω της συνεργασίας με τη Lockheed Martin για τη ναυπήγηση πλοίων του αμερικανικού πολεμικού ναυτικού το FMM μετατράπηκε από ένα μικρό ναυπηγείο με 300 εργαζομένους σε μια μονάδα που σήμερα έχει τη δυνατότητα να κατασκευάζει ταυτόχρονα οχτώ πολεμικά πλοία.

"Σήμερα κάθε ημέρα 2.500 άτομα περνάνε τις πύλες του Fincantieri Marinette Marine και η μεταμόρφωση αυτή με κάνει αισιόδοξο για την πορεία της αναβίωσης των ναυπηγείων και εδώ στην Ελλάδα.

Μια συνεργασία με τη Lockheed Martin μέσω του εξοπλιστικού προγράμματος μας επιτρέπει να αναβιώσουμε την ναυπηγική βιομηχανία, όπως έγινε με την Ficantieri”, σημείωσε.

"Δεν είναι μόνο οι εγκαταστάσεις, ο εξοπλισμός και οι υποδομές είναι και η εκπαίδευση και το προσωπικό, η κατασκευή της πρώτης από τις φρεγάτες στις ΗΠΑ θα επιτρέψει τη μεταφορά τεχνογνωσίας, καθώς σκοπεύουμε να φέρουμε εργαζόμενους των ελληνικών ναυπηγείων για να μάθουν τις απαραίτητες διεργασίες που απαιτούνται για να καλύπτονται οι προϋποθέσεις που θέτει το αμερικανικό πολεμικό ναυτικό”, σημείωσε ακόμη.

Σημειώνεται ότι η πρόταση της Lockheed Martin ικανοποιεί τις ελληνικές απαιτήσεις για εγχώρια κατασκευή, μεταφορά τεχνολογίας-τεχνογνωσίας και δημιουργία θέσεων εργασίας  με την κατασκευή τουλάχιστον τριών εκ των τεσσάρων φρεγατών στην Ελλάδα.

Δίνεται η επιλογή της ναυπήγησης του πρώτου πλοίου στο εξωτερικό, ώστε να υπάρξει η ταχεία ένταξή του  στις τάξεις του Πολεμικού Ναυτικού, κάτι που αποτελεί επίσης μέρος της ελληνικής απαίτησης, ενώ παράλληλα θα προετοιμάζεται και το πλαίσιο ομαλής υλοποίησης του περαιτέρω ναυπηγικού προγράμματος στην Ελλάδα.

Από την άλλη το σύνολο των εργασιών που αφορά τον εκσυγχρονισμό των τεσσάρων φρεγατών MEKO 200HN, που περιλαμβάνεται στο εξοπλιστικό πρόγραμμα, θα γίνει αποκλειστικά στην Ελλάδα, με την άμεση εμπλοκή του Πολεμικού Ναυτικού. Αξίζει να σημειωθεί πως αντίστοιχες προτάσεις έχουν παρουσιάσει και οι υπόλοιποι διεκδικητές του προγράμματος.

Οι φρεγάτες MMS-HN

H αμερικανική πρόταση αφορά τη φρεγάτα MMSC-HN (Multi-Mission Surface Combatant-Hellenic Navy), μια ειδικά προσαρμοσμένη στις ελληνικές απαιτήσεις έκδοση των πλοίων μάχης LCS (Littoral Combat Ship), τα οποία ήδη χρησιμοποιεί το Ναυτικό των Ηνωμένων Πολιτειών.

Πρόκειται για πλοίο  με χαρακτηριστικά stealth, δηλαδή με σχεδιαστικές προβλέψεις απόκρυψης από τα εχθρικά ραντάρ και άλλους αισθητήρες, μήκους 115 μέτρων και μέγιστου πλάτους 17,5 μέτρων και εκτόπισμα, που για την ελληνική υλοποίηση, θα φτάσει τους 4.500 τόνους.

Απαντώντας σε ερώτηση για τις αναφορές περί προβλημάτων στα LCS που έχουν δει το φως της δημοσιότητας, ο κ. De Pietro σημείωσε πως τα προβλήματα παρουσιαστήκαν στα δύο πρώτα πλοία LCS που λειτούργησαν ως πρωτότυπα και αρχικά ήταν πλοία μοναδικού σκοπού, σχεδιασμένα για να καλύπτουν διάφορες ελλείψεις του αμερικανικού πολεμικού ναυτικού.

"Το τρίτο LCS στο οποίο έγιναν και οι τελευταίες βελτιώσεις δοκιμάστηκε στις πιο δύσκολες συνθήκες, βρισκόταν σε αποστολή 23 μηνών με πάνω από 90% διαθεσιμότητα. Αξιοποιήσαμε τις πληροφορίες που συλλέξαμε από δοκιμές άνω των 6.000 ναυτικών μιλίων  και μέσω του MMSC προσφέρουμε ένα αξιόμαχο πλοίο που θα καλύπτει τις ανάγκες του Πολεμικού Ναυτικό. Δεν λέω ότι το πρόγραμμα δεν είχε τις προκλήσεις του ειδικά στην αρχή, όμως μετά από μεγάλες δοκιμές και είναι πλέον κάτι διαφορετικό”, τόνισε.

Νεότερη Παλαιότερη
--------------
Ακούστε το τελευταίο ηχητικό από τη ΜΕΣΗ ΓΡΑΜΜΗ


Η Freepen.gr ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρει για τα άρθρα / αναρτήσεις που δημοσιεύονται και απηχούν τις απόψεις των συντακτών τους και δε σημαίνει πως τα υιοθετεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών ή ότι υπάρχει κάποιο σφάλμα, επικοινωνήστε μέσω e-mail