Έλληνες ιπτάμενοι «καταπίνουν» τα πρώτα μίλια στο Γαλλικό ουρανό - Εντυπωσιασμένοι οι εκπαιδευτές

Το Rafale περιγράφεται ως το απόλυτα φιλικό προς τον χειριστή μαχητικό και φυσικά οι «μπαρουτοκαπνισμένοι» Έλληνες ιπτάμενοι δεν έχουν έως τώρα αντιμετωπίσει το παραμικρό πρόβλημα στην εκπαίδευση μέσα στο αεροσκάφος.

Από: newpost.gr - Του Κώστα Σαρικά

«Καταπίνουν» ήδη τα πρώτα μίλια στον Γαλλικό ουρανό οι τέσσερις Έλληνες ιπτάμενοι μέσα στα κόκπιτ των Rafale. Η εκπαίδευση των πιλότων της Πολεμικής Αεροπορίας στη «φωλιά» των Γαλλικών «Δελταπτέρυγων» έχει τόσο μεταφορικά όσο και κυριολεκτικά «απογειωθεί» με τους αεροπόρους μας να έχουν ήδη περάσει στο επόμενο στάδιο το οποίο προβλέπει την εξοικείωση στον αέρα με το μαχητικό. Αρχικά μαζί με τους Γάλλους εκπαιδευτές και σταδιακά «solo» με τα Ελληνικά «γεράκια» μόνα τους μέσα στα μαχητικά. Και μπορεί να φαίνεται λογικό οι τρεις Έλληνες αεροπόροι οι οποίοι προέρχονται από τα Mirage να «μυούνται» πιο γρήγορα στα μυστικά των Rafale ωστόσο ανάλογα εντυπωσιακή είναι σύμφωνα με πληροφορίες  η πρόοδος και  του τέταρτου ιπτάμενου ο οποίος μέχρι πρότινος πετούσε με F-16. Το «καρέ» των Ελλήνων αεροπόρων έχει κλέψει έως τώρα τις εντυπώσεις με τον ζήλο με τον οποίο έχει αφοσιωθεί στην εκπαίδευση. Τα πρώτα θεωρητικά μαθήματα στις αίθουσες ολοκληρώθηκαν με εξαιρετικά αποτελέσματα και όχι απλά εντός χρονοδιαγράμματος αλλά απόλυτα σύμφωνα με τον σχεδιασμό της εκπαίδευσης  και οι ιπτάμενοι της HAF πέρασαν σταδιακά στον εξομοιωτή αλλά και στα μαχητικά.

Το Rafale περιγράφεται ως το απόλυτα φιλικό προς τον χειριστή μαχητικό και φυσικά οι «μπαρουτοκαπνισμένοι» Έλληνες ιπτάμενοι δεν έχουν έως τώρα αντιμετωπίσει το παραμικρό πρόβλημα στην εκπαίδευση μέσα στο αεροσκάφος. Η εμπειρία άλλωστε στο ιδιαίτερα απαιτητικό Αιγαίο και η καθημερινή σχεδόν κατάσταση απόλυτης επαγρύπνησης πάνω στην οποία «γαλουχούνται» δεκαετίες τώρα τα «γεράκια» της HAF αποτελούν «διαβατήριο» για να περάσουν με επιτυχία κάθε δοκιμασία. Με χαμηλά το κεφάλι συνεχίζουν αφού γνωρίζουν ότι τα δύσκολα και οι μεγάλες προκλήσεις βρίσκονται μπροστά. Έπειτα από την εξοικείωση στον αέρα θα ακολουθήσει η «πόλεμική» προετοιμασία όπου οι ιπτάμενοι θα μπουν σε διαδικασίες εναέριας μάχης κάθε μορφής. Αρχικά σε μικρούς σχηματισμούς και στη συνέχεια σε σύνθετες συνθήκες υψηλής δυσκολίας. Εκεί θα μάθουν ουσιαστικά τα «μυστικά» των Rafale, τις υψηλές δυνατότητες του μαχητικού, τον οπλισμό και τα σύγχρονα ηλεκτρονικά του συστήματα όπως το radar Aesa και το σύστημα αυτοπροστασίας Spectra. Σύμφωνα πάντως με τις  πρώτες εντυπώσεις η αίσθηση που έχουν οι Έλληνες ιπτάμενοι είναι ότι στο δύσκολο και απαιτητικό περιβάλλον του Αιγαίου το Rafale είναι το ιδανικό μαχητικό για να δώσει πλήρη αεροπορική υπεροχή στην Πολεμική Αεροπορία.

Σύμφωνα με τον σχεδιασμό οι πρώτοι τέσσερις ιπτάμενοι θα είναι και οι εκπαιδευτές για τους επόμενους οκτώ αεροπόρους της HAF οι οποίοι το επόμενο διάστημα θα αποτελέσουν τους νέους εκπαιδευόμενους πιλότους στα Rafale. Και αυτοί σύμφωνα με πληροφορίες θα μεταβούν το επόμενο διάστημα στη Γαλλία για να ξεκινήσουν τα ‘’ταχύρυθμα’’ μαθήματα. Στόχος είναι μέσα στο 2022 η πρώτη Πολεμική Μοίρα των Rafale στην Ελλάδα, η 332 Mοίρα «Γεράκι» να διαθέτει δώδεκα ιπτάμενους πανέτοιμους να πετούν τα  πρώτα από τα  συνολικά 18 Γαλλικά μαχητικά τα οποία ήδη θα παραλάβει η Πολεμική Αεροπορία.

Όμως πέρα από τους ιπτάμενους η «καρδιά» της νέας Μοίρας θα είναι το τεχνικό προσωπικό το οποίο θα έχει και την ευθύνη για να πετούν οπλισμένα και με ασφάλεια τα Rafale με το Ελληνικό Εθνόσημο στα φτερά τους. Ανάλογα εντυπωσιακά είναι τα αποτελέσματα της έως τώρα εκπαίδευσης των τεχνικών όπως αναφέρουν οι πληροφορίες από τη Γαλλία. Μέσα στις αίθουσες αλλά και στα υπόστεγα της Αεροπορικής Βάσης στο Mont De Marsan “ακτινογραφούν”και μελετούν κάθε τμήμα του μαχητικού έως και την τελευταία βίδα.

Νεότερη Παλαιότερη
--------------
Ακούστε το τελευταίο ηχητικό από τη ΜΕΣΗ ΓΡΑΜΜΗ


Η Freepen.gr ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρει για τα άρθρα / αναρτήσεις που δημοσιεύονται και απηχούν τις απόψεις των συντακτών τους και δε σημαίνει πως τα υιοθετεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών ή ότι υπάρχει κάποιο σφάλμα, επικοινωνήστε μέσω e-mail