Πολύ δυνατή η ισπανική πρόταση για τις φρεγάτες - Όπως οι Ολλανδοί δίνουν νέα πλοία και για ενδιάμεση λύση!

Freepen.gr - Έξι καινούρια πλοία περιλαμβάνει συνολικά η ισπανική πρόταση για το ελληνικό πολεμικό ναυτικό, συν την αναβάθμιση των τεσσέρων ΜΕΚΟ. Η πρόταση της ισπανικής Navantia προβλέπει καινούρια πλοία και για την ενδιάμεση λύση, όπως οι Ολλανδοί της Damen, αν και η ολλανδική πρόταση προβλέπει συνολικά τέσσερα σκάφη ως ενδιάμεση λύση, δύο καινούρια και δύο απευθείας από το ολλανδικό ναυτικό.

Η Navantia, που παράλληλα ναυπηγεί και τα τουρκικά ελαφρά αεροπλανοφόρα (για να μην ξεχνιόμαστε) προτείνει τις φρεγάτες F110 και Alfa 3000 ως δύο σύγχρονα σχέδια φρεγάτας με δυνατότητες AAW (αεράμυνα), ASuW (μάχη κατά πλοίων επιφανείας) & ASW (ανθυποβρυχιακό πόλεμο). 

Η Navantia είναι έτοιμη να τα κατασκευάσει όλα στην Ελλάδα.

Η πρόταση της Navantia περιλαμβάνει:

- Τη ναυπήγηση τεσσάρων νέων φρεγατών F110,
- Τη ναυπήγηση δύο φρεγατών Alfa 3000 που θα παραδοθούν σε μόλις 35 μήνες ως ενδιάμεση λύση
- Τον εκσυγχρονισμό των υπαρχουσών φρεγατών ΜΕΚΟ του Πολεμικού Ναυτικού.

Η κατασκευή τεσσάρων F110 και δύο Alfa 3000 και ο εκσυγχρονισμός των φρεγατών κατηγορίας Ύδρας (Meko 200) θα πραγματοποιηθούν στην Ελλάδα στο πλαίσιο του προγράμματος Μεταφοράς Τεχνολογίας της Navantia, δηλώνει ο Abel Mender, διεθνής εμπορικός διευθυντής της Navantia, στο navalnews.com.

Φρεγάτες F110

Οι φρεγάτες F110 πρόκειται να αντικαταστήσουν τις φρεγάτες κατηγορίας Santa Maria του ισπανικού Ναυτικού, οι οποίες βρίσκονται σε υπηρεσία για πάνω από 30 χρόνια. Οι φρεγάτες F110 θα εξοπλιστούν με το σύστημα μάχης Aegis που ενσωματώνει ένα νέο ραντάρ στερεάς κατάστασης S-band από την Indra. Γνωστές ως Bonifaz-class, αυτές οι φρεγάτες θα διαθέτουν:

- Μια σουίτα σόναρ από την Thales (BlueMaster UMS 4110 και CAPTAS 4 Compact sonars, το υποβρύχιο σύστημα επικοινωνίας TUUM-6 και το ψηφιακό ακουστικό σύστημα BlueScan)
- Το σύστημα μάχης SCOMBA από την Navantia
- Την παραλλαγή S-band του ραντάρ SPY-7 της Lockheed Martin
- Leonardo 127mm 127/64 LW ως κύριο όπλο
- Βλήματα Sea Sparrow της Raytheon (ESSM) μπλοκ 2
- Rohde & Schwarz συστήματα εξωτερικών επικοινωνιών
- Σύστημα πλοήγησης GMV ' SENDA
- Συστήματα προπέλας από την Kongsberg Maritime

Η Indra οδηγεί την ανάπτυξη στο πλαίσιο του προγράμματος των F110 για διάφορους προηγμένους αισθητήρες.

Alfa 3000 ελαφρές φρεγάτες



Ως λύση "stop gap" για το Πολεμικό Ναυτικό, η Navantia προτείνει την παράδοση δύο νέων ALFA 3000 ελαφρών φρεγατών σε 35 μήνες που θα ναυπηγηθούν κι αυτές σε Ελληνικά Ναυπηγεία. 

Σε αντίθεση με ορισμένους ανταγωνιστές, η ενδιάμεση λύση (αποκαλούμενη "stop gap") που προτείνει η Navantia δεν συνίσταται σε μεταχειρισμένα σκάφη αλλά σε νέα. Η πρόταση της ισπανικής ναυπηγικής εταιρείας είναι να παράσχει δύο ολοκαίνουργιες φρεγάτες 3.000 τόνων με τις δυνατότητες που αναφέρθηκαν στην αρχή του κειμένου.

"Τέτοιες φρεγάτες μπορούν να κατασκευαστούν στην Ελλάδα με άμεση εκκίνηση, καθώς ο σχεδιασμός είναι άμεσα διαθέσιμος και η αλυσίδα εφοδιασμού καλά καθορισμένη. Η Alfa 3000 της Navantia είναι ένα καλά αποδεδειγμένο σχέδιο βασισμένο στην οικογένεια Avante class, τέσσερις μονάδες από τις οποίες βρίσκονται ήδη σε υπηρεσία με το Ναυτικό της Βενεζουέλας και πέντε μονάδες που βρίσκονται επί του παρόντος υπό ναυπήγηση για τις ναυτικές δυνάμεις της Σαουδικής Αραβίας. Λόγω της ωριμότητας του σχεδιασμού και του γεγονότος ότι κατασκευάζουμε σήμερα 5 μονάδες στις εγκαταστάσεις μας στο San Fernando στην Ισπανία, υπάρχουν διδάγματα και μοναδικές ευκαιρίες κατάρτισης στην εργασία που επιτρέπουν την παράδοση δύο νέων σκαφών σε 35 μήνες" εξήγησε ο Abel Mender.

Σύμφωνα με την Navantia, αυτό το χρονικό πλαίσιο των μόλις 35 μηνών είναι πολύ ανταγωνιστικό ακόμη και σε σύγκριση με τις προσφορές "μεταχειρισμένων" σκαφών, επειδή πρέπει να συνυπολογιστεί ο χρόνος για τον παροπλισμό, το πρόγραμμα αναβάθμισης και αναμόρφωσης και η εφαρμογή των αλλαγών. Η κατασκευή των δύο πλοίων Alfa 3000 στα Ελληνικά Ναυπηγεία θα χρησιμεύσει επίσης ως εκπαίδευση του τοπικού εργατικού δυναμικού και θα οδηγήσει στην κατασκευή των πιο σύνθετων φρεγατών F110.

Να θυμίσουμε (http://www.freepen.gr/2021/03/blog-post_596.html) ότι και η ολλανδική πρόταση περιλαμβάνει ναυπήγηση στην Ελλάδα για:

- Τέσσερις φρεγάτων S 11515

- Δύο S 10514 (νεότευκτες) μαζί με δύο Karel Doorman (από την ολλανδική κυβέρνηση) ως ενδιάμεση λύση

- Αναβάθμιση των τεσσάρων ΜΕΚΟ

Print Friendly and PDF
Μοιράσου στο Google Plus
Αν βρήκατε το άρθρο ενδιαφέρον, κάντε κλικ εδώ
Η Freepen.gr ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρει για τα άρθρα / αναρτήσεις που δημοσιεύονται και απηχούν τις απόψεις των συντακτών τους. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών ή ότι υπάρχει κάποιο σφάλμα, επικοινωνήστε μέσω e-mail.

Για γρήγορη και άμεση ενημέρωση ακολουθείστε μας στο Twitter και στο Google+.