Έτοιμη για εκκίνηση η Γραμμή 4 του Μετρό

Ένα από τα μεγαλύτερα έργα στην Αττική, που θα λύσει το πρόβλημα μετακίνησης χιλιάδων Αθηναίων και θα συμβάλει στην κυκλοφοριακή αποσυμφόρηση πολλών περιοχών του κέντρου, μπαίνει σε φάση εκκίνησης. 

Από: capital.gr - Της Ελένης Μπότα

Πρόκειται για τη νέα Γραμμή 4 του Μετρό, όπου σύντομα αναμένεται να στηθούν τα πρώτα εργοτάξια για να ξεκινήσουν οι πρόδρομες εργασίες, ενώ την ίδια στιγμή αποστέλλεται στο Ελεγκτικό Συνέδριο η κύρια σύμβαση προκειμένου να πάρει το "πράσινο φως" και εν συνεχεία να κατατεθεί στη Βουλή, προκειμένου να ψηφιστεί.

Σύμφωνα με πληροφορίες, στόχος είναι οι πρόδρομες εργασίες, που περιλαμβάνουν αρχαιολογικές εργασίες και μετατοπίσεις δικτύων, να τρέξουν ένα διάστημα πριν από την έναρξη των κύριων εργασιών του έργου.

Προ ημερών υπεγράφη η σύμβαση με τον ανάδοχο του έργου, την ΕΡΕΤΒΟ, η οποία αναμένεται να στήσει μέσα στο επόμενο διάστημα τα πρώτα εργοτάξια.

Το έργο χωρίζεται συνολικά σε 25 θέσεις (σταθμοί, φρέατα, επίσταθμοι Βεΐκου και Κατεχάκη), οι οποίες θα χωριστούν σε τρεις ομάδες, βάσει χρονοδιαγράμματος παράδοσης στον ανάδοχο του βασικού έργου, αλλά και πιθανότητας εντοπισμού αρχαίων και πολυπλοκότητας δικτύων ΟΚΩ.

Η πρώτη ομάδα αφορά εννέα θέσεις όπου οι εργασίες θα ξεκινήσουν άμεσα: Φρεάτια στα δύο "άκρα" του έργου από όπου θα μπει ο "Μετροπόντικας" για να ξεκινήσει την κατασκευή της σήραγγας, δηλαδή σε Βεΐκου και Κατεχάκη. Επίσης περιλαμβάνει τους σταθμούς Ακαδημία, Ευαγγελισμός, Εξάρχεια, Κολωνάκι, καθώς και τα φρέατα σε Βιβλιοθήκη, Διακλάδωση Ευαγγελισμού και ΓΝΑ.

Η δεύτερη ομάδα αφορά επίσης εννέα θέσεις: τους σταθμούς Δικαστήρια, Αλεξάνδρας, Άλσος Βεΐκου, Κυψέλη, Ελικώνος, τη σήραγγα ανοιχτού ορύγματος και τα φρέατα ΕΥΔΑΠ Φορμίωνος και Δικαιοσύνης.

Η τρίτη ομάδα, τέλος, αφορά επτά θέσεις: τους σταθμούς Γαλάτσι, Καισαριανή, Πανεπιστημιούπολη, Ιλίσια, Ζωγράφου, Γουδή και το φρεάτιο Νήαρ Ήστ.

Η κύρια σύμβαση του έργου

Όσον αφορά τις κύριες εργασίες για τη Γραμμή 4 του Μετρό ύψους 1,8 δισ. ευρώ, η οποία έχει ως προσωρινό μειοδότη την κοινοπραξία Άβαξ - Ghella - Alstom, ήδη έχει πάρει τον δρόμο για το Ελεγκτικό Συνέδριο.

Πληροφορίες αναφέρουν ότι εντός του Μαΐου ενδεχομένως να ολοκληρωθεί ο έλεγχος και εν συνεχεία να κατατεθεί η σύμβαση στη Βουλή, προκειμένου να ψηφιστεί.

Όπως δήλωσε προσφάτως ο διευθύνων σύμβουλος του ομίλου Άβαξ, Κ. Μιτζάλης, το έργο θα ξεκινήσει με την τοποθέτηση ενός μετροπόντικα στη Βεΐκου και ενός ακόμα στην Κατεχάκη.

Υπόγειοι σταθμοί

Η νέα γραμμή θα περιλαμβάνει 15 νέους υπόγειους σταθμούς: Άλσος Βεΐκου, Γαλάτσι, Ελικώνος, Κυψέλη, Δικαστήρια, Αλεξάνδρας, Εξάρχεια, Ακαδημία, Κολωνάκι, Ευαγγελισμός, Καισαριανή, Νήαρ Ήστ, Ζωγράφου, Ιλίσια και Γουδή.

Η Γραμμή 4 θα έχει δύο σταθμούς ανταπόκρισης, στην Ακαδημία, με τον σταθμό Πανεπιστήμιο της Γραμμής 2, και στον Ευαγγελισμό, με τη Γραμμή 3.

Σύμφωνα με το υπουργείο Υποδομών, η Γραμμή 4 "Άλσος Βεΐκου - Γουδή" του Μετρό έχει σχεδιαστεί με σκοπό την εξυπηρέτηση πολλών πυκνοκατοικημένων περιοχών του κέντρου της Αθήνας, με την κατασκευή τεσσάρων νέων σταθμών σε κομβικά σημεία του κέντρου (Εξάρχεια, Ακαδημία, Κολωνάκι, Ευαγγελισμός).

Αναμένεται, επίσης, να αποσυμφορηθούν υφιστάμενοι κεντρικοί σταθμοί του Μετρό (κυρίως ο σταθμός του Συντάγματος) από τη συνεχώς αυξανόμενη ζήτηση του επιβατικού κοινού.

Επίσης διευκολύνεται η πρόσβαση των πολιτών σε πολλά σημαντικά κτίρια και εγκαταστάσεις, όπως τα δικαστήρια, νοσοκομεία, εκπαιδευτικά ιδρύματα κ.λπ.

Συνολικά εκτιμάται ότι με τη Γραμμή 4 του Μετρό θα μετακινούνται περίπου 340.000 επιβάτες ημερησίως, ενώ οι μετακινήσεις με Ι.Χ. αναμένεται να μειωθούν κατά 53.000 ημερησίως.

Σημαντική, πάντως, αναμένεται να είναι η κατασκευή του έργου στην αγορά ακινήτων, καθώς εκτιμάται ότι οι περιοχές που θα αποτελέσουν το "μήλον της Έριδος" κατά την έναρξη των εργασιών της νέας Γραμμής 4 του μετρό θα είναι το Γαλάτσι, η περιοχή πλησίον του σταθμού Ελικώνος, που βρίσκεται στον λόφο της Κυψέλης, καθώς και η περιοχή πλησίον των δικαστηρίων όπου θα κατασκευαστεί η στάση του μετρό Δικαστήρια.

Όπως αναφέρουν στελέχη της αγοράς, στο Γαλάτσι και στον σταθμό Ελικώνος θα καταγραφεί μεγάλη αύξηση της ζήτησης για οικιστικά ακίνητα, διότι οι τιμές σε σχέση με τις υπόλοιπες περιοχές όπου ήδη υπάρχουν στάσεις του μετρό είναι δελεαστικές και ταυτόχρονα είναι πλησίον του κέντρου των Αθηνών. Στη στάση Δικαστήρια και Αλεξάνδρας θα υπάρξει μεγάλη αύξηση της ζήτησης κυρίως για γραφειακούς χώρους, διότι ακόμη υπάρχουν διαθέσιμα αυτοτελή κτίρια και στοκ γραφειακών χώρων.

Επιπτώσεις στις τιμές ακινήτων

Αξίζει να σημειωθεί ότι πλησίον των σταθμών του Μετρό παρουσιάστηκε εν μέσω κρίσης μια σταθεροποίηση στις τιμές μίσθωσης λόγω της μεγάλης ζήτησης και των λιγοστών ακινήτων, ενώ καταγράφηκαν περιπτώσεις μικρής αύξησης το 2017 σε σχέση με το 2014, αν αναλογιστεί κανείς ότι το 2012 η πτώση των τιμών πλησίον των σταθμών του Μετρό δεν ξεπέρασε το 20%.

Δεν είναι, άλλωστε, λίγες οι περιοχές που ευεργετήθηκαν από την άφιξη του μετρό στη περιοχή τους, με το Αιγάλεω και το Ελληνικό να αποτελούν χαρακτηριστικά παραδείγματα, καθώς καταγράφηκε σημαντική αύξηση της ζήτησης για μίσθωση ακινήτων αλλά και έντονο ενδιαφέρον για εμπορικές αναπτύξεις πέριξ των σταθμών.

Προχωρά η ολοκλήρωση της επέκτασης της Γραμμής 3

Με γοργούς ρυθμούς προχωρά και η επέκταση της Γραμμής 3 του Μετρό "Αγία Μαρίνα - Πειραιάς".

Οι κατασκευαστικές εργασίες βρίσκονται σε προχωρημένο στάδιο κατασκευής, ενώ περιλαμβάνεται σήραγγα μήκους 7,6 χλμ. και 6 νέοι σύγχρονοι σταθμοί (Αγία Βαρβάρα, Κορυδαλλός, Νίκαια, Μανιάτικα, Πειραιάς και Δημοτικό Θέατρο).

Ήδη το περασμένο καλοκαίρι παραδόθηκαν προς χρήση στο επιβατικό κοινό οι 3 πρώτοι σταθμοί: Αγία Βαρβάρα, Κορυδαλλός και Νίκαια.

Το σύνολο της επέκτασης της Γραμμής 3 αναμένεται να δοθεί σε εμπορική λειτουργία εντός του καλοκαιριού του 2022.

Εκτός από την επέκταση της Γραμμής 3, το υπουργείο Υποδομών δρομολογεί και την επέκταση της Γραμμής 2 προς τη Δυτική Αττική με δύο νέους σταθμούς στο τμήμα Ανθούπολη - Ίλιον, που θα εξυπηρετούν πάνω από 50.000 επιβάτες την ημέρα. 

Όπως δήλωσε πρόσφατα ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Κ. Καραμανλής, είναι ήδη έτοιμη η προκαταρκτική χάραξη του έργου και εξέφρασε την εκτίμηση ότι στα τέλη του 2021 θα μπορεί να προκηρυχθεί, με προϋπολογισμό 350 εκατ. ευρώ.

Print Friendly and PDF
Μοιράσου στο Google Plus
Αν βρήκατε το άρθρο ενδιαφέρον, κάντε κλικ εδώ
Η Freepen.gr ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρει για τα άρθρα / αναρτήσεις που δημοσιεύονται και απηχούν τις απόψεις των συντακτών τους. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών ή ότι υπάρχει κάποιο σφάλμα, επικοινωνήστε μέσω e-mail.

Για γρήγορη και άμεση ενημέρωση ακολουθείστε μας στο Twitter και στο Google+.