Πως η φρεγάτα ΕΛΛΗ χρειάστηκε 18 μήνες για να “αλλάξει ηλεκτρογεννήτριες”!

Η ανακοίνωση του Πολεμικού Ναυτικού, την πρωταπριλιά, για τον δοκιμαστικό πλου της ΦΓ ΕΛΛΗ που πραγματοποιήθηκε την αμέσως προηγούμενη ημέρα,  υπό άλλες συνθήκες και περιστάσεις θα ήταν μια ακόμη είδηση… 

Από: militaire.gr

Αμέσως όμως αυτή η ανακοίνωση ήρθε αφενός για να δοκιμάσει τα αντανακλαστικά μας και  τη μνήμη μας, αφετέρου δυστυχώς   ήρθε να παρουσιάσει την ωμή πραγματικότητα αναφορικά με νοοτροπίες, χαρακτήρες και παράλληλα να αναδείξει  συμπεριφορές και ιδιοτέλειες Αξιωματικών. 

Αρχικά αναρωτηθήκαμε μήπως πρόκειται για πρωταπριλιάτικο ψέμα, αλλά με μια προσεκτικότερη μελέτη και τη σίγουρη βοήθεια του φωτογραφικού υλικού βεβαιωθήκαμε ότι είναι πραγματική η είδηση.

Αφού πεισθήκαμε για το αγαθό των προθέσεων από πλευράς ΠΝ εδώ αρχίζει όλη η ιστορία να περιπλέκεται. Διότι πόσος χρόνος απαιτείται για την αλλαγή ηλεκτρογεννητριών στη ΦΓ ΕΛΛΗ;  Σίγουρα όχι 18 ΜΉΝΕΣ!  Μήπως ήταν κάτι άλλο που είχε αποκρύψει η τότε ηγεσία του ΠΝ;

 Ήταν 4 Οκτωβρίου 2019, όταν ξημερώματα ενημερωθήκαμε για την προσάραξη της φρεγάτας στη Σαμοθράκη, λίγο πριν την τελική φάση της αποβάσεως κατά τη διάρκεια της ασκήσεως ΠΑΡΜΕΝΙΩΝ.  Ως περιστατικό από μόνο του δεν ενδείκνυται για εξαγωγή ασφαλών συμπερασμάτων, αλλά στο σημείο αυτό πρέπει να αναλογιστούμε ότι είναι ένα ακόμα περιστατικό σε μια σειρά προηγουμένων όπως, η προσάραξη της ΦΓ ΚΑΝΑΡΗΣ στη νησίδα Αταλάντη στον Σαρωνικό, ακολούθως το περιστατικό με το βοηθητικό πλοίο αλιείας τορπιλών «ΑΡΑΧΘΟΣ» το οποίο προσάραξε στις νησίδες Τσελεβίνια του Πόρου, τρίτον, λαμβάνει χώρα η επακούμβηση Κανονιοφόρου με Τουρκικό εμπορικό πλοίο και τέταρτον έχουμε τη προσάραξη της Φρεγάτας «ΕΛΛΗ» στη Σαμοθράκη. Μέσα σε δύο χρόνια δύο φρεγάτες του ΠΝ έχουν προσαράξει σε αβαθή.

Οι προσπάθειες όλων εστιάζονται στο να ξεκολλήσει η ΕΛΛΗ από τα αβαθή όχι για να ελεγχθεί εν συνεχεία η κατάσταση της, όπως θα έπρεπε, αλλά για να μην «χαλάσει» κάτι στον προγραμματισμό και το SWOW με την απόβαση των αρματαγωγών. Οι αντιδράσεις Ανωτάτων Αξιωματικών εκείνη την ημέρα στο ξενοδοχείο της Σαμοθράκης ήταν ενδεικτικές της συνέχειας. Ενώ η  άσκηση ολοκληρώνεται και τα πλοία έχουν φθάσει στις βάσεις τους για συντήρηση, η ΦΓ ΕΛΛΗ λαμβάνει εντολή να ξεφορτώσει πυρομαχικά και καύσιμα ώστε στη συνέχεια να ελεγχθεί η κατάσταση της στην πλωτή δεξαμενή του ναυστάθμου. Μάταια όμως περίμεναν όλοι. Διότι παράλληλα  στα γραφεία  του Υπουργείου καταβάλλεται μια μεγάλη προσπάθεια  από την τότε ηγεσία του ΠΝ, να μετριασθεί το μέγεθος της βλάβης και να παρουσιασθεί μια τελείως διαφορετική κατάσταση στον Υπουργό από την πραγματική. Αποκορύφωμα αυτής της προσπάθειας είναι η πρόταση από πλευράς ΠΝ ότι μπορεί αμέσως να αναλάβει αποστολή και συγκεκριμένα την απαιτητική αποστολή της επιφυλακής πλοίου σκοπούντος, για διάστημα δεκαπέντε ημερών !!!!! (Οι φωτογραφίες από το πλοίο είναι ενδεικτικές του μεγέθους της βλάβης). Εδώ να αναφέρουμε ότι η πολιτική ηγεσία ήταν ενήμερη για την σοβαρότητα της κατάστασης της φρεγάτας κι ότι δεν έπρεπε να επιβαρυνθεί περισσότερο το πλοίο με μια έξτρα εκτός προγράμματος αποστολή. Αλλά φευ!!! Το ΓΕΝ επέμενε στην πρόταση του.

Αυτές οι προτάσεις/εισηγήσεις από την τότε ηγεσία του ΠΝ δεν πρέπει να  μας προξενούν πλέον απορίες, αφού αυτοί που χρήστηκαν αυτόκλητοι σωτήρες, δεν είχαν ποτέ το θάρρος της γνώμης και της ανάληψης της ευθύνης, ούτε ως  νεαροί Αξιωματικοί Κυβερνήτες, όταν προσάραξαν οι ίδιοι σκάφη και προσπαθούσε σύσσωμο το πλήρωμα να δικαιολογήσει ότι οι προπέλες χάλασαν διότι …κούτσουρα της Αδριατικής έπεσαν πάνω τους. Είναι γνωστή άλλωστε η ρήση  ότι το σκοτάδι σε κρύβει ο χρόνος ποτέ.

Και η ειρωνεία είναι ότι στις πλάτες τους έπεσε η ευθύνη να διαχειριστούν τα ναυτικά ατυχήματα και τον τρόπο διόρθωσης όλων των διαδικασιών επιλογής Κυβερνητών. Απ’ ότι είμαστε σε θέση να γνωρίζουμε δεν έχει αλλάξει τίποτα. Δε θα μας προκαλούσε πλέον εντύπωση αν ο κυβερνήτης φρεγάτας δεν έχει καθόλου προϋπηρεσία στον τύπο του πλοίου που επιλέχθηκε, αλλά είχε προϋπηρεσία στο κλάδο των μεταθέσεων με τον ίδιο Αρχηγό…. 

   Η ΦΓ ΕΛΛΗ και το κάθε πλοίο, η κάθε μονάδα το κάθε αεροσκάφος δεν φοβάται τους εγνωσμένους εχθρούς της πατρίδας, ούτε φοβάται τις προκλήσεις και τις δύσκολες καταστάσεις. Μαθημένοι είναι άλλωστε τόσα χρόνια… Οι αυτόκλητοι σωτήρες στη στρατιωτική ηγεσία και οι Μωυσήδες στην πολιτική, αποδεικνύονται πολλοί σοβαρότεροι αντίπαλοι. Άλλωστε όλα αυτά τα χρόνια έχουμε δει βλήματα να εκτοξεύονται μόνα τους (αφού δεν υπήρξαν υπαίτιοι), τώρα στα κούτσουρα που ταξιδεύουν ανεξέλεγκτα θα προβληματιστούμε.

Οι δωρεές και η ανιδιοτελής προσφορά Ελλήνων επιχειρηματιών, δεν πρέπει να αμαυρώνεται από ιδιοτέλειες Αξιωματικών διότι… “ουδέν μορφώνει όσο το παράδειγμα”.

Print Friendly and PDF
Μοιράσου στο Google Plus
Αν βρήκατε το άρθρο ενδιαφέρον, κάντε κλικ εδώ
Η Freepen.gr ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρει για τα άρθρα / αναρτήσεις που δημοσιεύονται και απηχούν τις απόψεις των συντακτών τους. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών ή ότι υπάρχει κάποιο σφάλμα, επικοινωνήστε μέσω e-mail.

Για γρήγορη και άμεση ενημέρωση ακολουθείστε μας στο Twitter και στο Google+.