Έτοιμη να υποδεχθεί τους ιπτάμενους «κατάσκοπους» η Σκύρος – Πότε έρχονται τα Ισραηλινά «Heron» που «κλειδώνουν» το Αιγαίο

Με τα ισραηλινά HERON η Πολεμική Αεροπορία αλλάζει επίπεδο καθώς βάζει στο χέρι τα εντυπωσιακών επιδόσεων UAV που θα γίνουν τα μάτια της στο Αιγαίο.

Από: newpost.gr

Σελίδα γυρίζει η Ελλάδα μπαίνοντας στη νέα εποχή των UAV’s που θα της επιτρέψουν να ελέγχει πλήρως όλες τις κινήσεις στο Αιγαίο. Ήδη, ο χρόνος μετράει αντίστροφα για να μπουν οι ελληνικές Ένοπλες Δυνάμεις στην εποχή των «ιπτάμενων κατασκόπων», των UAV’s. Τον επόμενο μήνα είναι προγραμματισμένο από το ΓΕΑ και το ΓΕΕΘΑ να φτάσουν στην Ελλάδα τα δύο UAV’s Heron που η χώρα μας απέκτησε με leasing για τρία χρόνια από το Ισραήλ.

Με την προσθήκη αυτών των δύο UAV’s η Πολεμική Αεροπορία και συνολικά οι Ενοπλες Δυνάμεις θα ανέβουν άμεσα όχι επίπεδο, αλλά πολλά επίπεδα στον τομέα των μη επανδρωμένων αεροσκαφών. Πρόκειται για πεδίο που ήταν… προνομιακό για την Άγκυρα αφού η Τουρκία τα τελευταία χρόνια έχει επενδύσει πάρα πολλά και παράγει τα δικά της UAV’s με στόχο να παρατηρεί και να κατασκοπεύει τις ελληνικές κινήσεις στο Αιγαίο.

Πληροφορίες της εφημερίδας «ΤΑ ΝΕΑ» αναφέρουν πως η εκπαίδευση του προσωπικού της Πολεμικής Αεροπορίας που είχε μεταβεί στο Ισραήλ ολοκληρώθηκε. Και αυτές τις μέρες επιτροπή από το ΓΕΑ θα κάνει, ξανά στο Ισραήλ, τον τελικό έλεγχο στα UAV’s ( τη λεγόμενη διαδικασία αποδοχής του υλικού).

Αμέσως μετά, αυτό που απομένει είναι τα 2 Heron να ταξιδέψουν από το Ισραήλ με τελικό προορισμό τη Σκύρο. Κι αυτό διότι στο νησί των Σποράδων και συγκεκριμένα στη 135 Σμηναρχία Μάχης δημιουργείται ουσιαστικά μία προκεχωρημένη βάση UAV’s. Από εκεί τα ελληνικά πλέον UAV’s θα έχουν τη δυνατότητα να επιτηρούν και να «σκανάρουν» κινήσεις σε όλο το Αιγαίο.

Στόχος είναι δε να μη χαθεί ούτε λεπτό και τα UAV’s Heron να είναι άμεσα επιχειρησιακά. Αυτός είναι και ο λόγος, τις τελευταίες ημέρες στο αεροδρόμιο της 135ΣΜ γίνονται όλες οι απαραίτητες εργασίες για τη λειτουργία της βάσης. Για την εγκατάσταση των ειδικών κλωβών του σταθμού εδάφους αλλά και για τους χώρους στέγασης των UAV’s για όσο διάστημα παραμένουν στο έδαφος.

Από τον σχεδιασμό και από την απόφαση να δημιουργηθεί η βάση στη Σκύρο είναι εξάλλου ξεκάθαρο ότι οι επιτελείς του ΓΕΑ και του ΓΕΕΘΑ θέλουν τα UAV’s να επιχειρούν στην «πρώτη γραμμή» ενδιαφέροντος των Ενόπλων Δυνάμεων. Μοίρα μη επανδρωμένων αεροσκαφών (των ΠΗΓΑΣΟΣ ΙΙ Block I) έχει ήδη η ΠΑ στην Αεροπορική Βάση Λάρισας (110 ΠΜ). Ωστόσο κρίθηκε σκόπιμο τα ικανότερα και πολύ πιο σύγχρονα Heron να επιχειρούν ανατολικότερα, στην καρδιά του Αιγαίου και εγγύτερα στην Τουρκία. Και οι αποστολές τους δεν θα είναι άλλες από την επιτήρηση των θαλασσίων συνόρων, των μεταναστευτικών ροών αλλά και των προκλητικών κινήσεων από πλευράς Τουρκίας.

Η Toυρκία διαθέτει πάντως πάνω από 100 UAV’s διαφόρων τύπων. Και μόλις προ ημερών δύο εξ αυτών προχώρησαν και σε παραβάσεις των Κανόνων Εναέριας Κυκλοφορίας στο FIR Aθηνών.

Τι μπορούν να κάνουν τα Heron

Οι Έλληνες επιτελείς είχαν επισημάνει και στο παρελθόν όταν είχε προαναγγελθεί η ενοικίαση των ισραηλινών UAV’s ότι η ένταξή τους στο ελληνικό οπλοστάσιο θα μας βοηθούσε να καλύψουμε άμεσα το χαμένο έδαφος. Με αυτό ήθελαν να πουν ότι η Πολεμική Αεροπορία – που έτσι κι αλλιώς είχε και εμπειρία και τεχνογνωσία από τα UAV’s καθώς διαθέτει 6 μη επανδρωμένα UAV’s Πήγασος ΙΙ Block – αλλάζει… «πίστα». Τα «Πήγασος» όπως και τα 8 Sperwere που διαθέτει ο Στρατός Ξηράς είναι λειτουργικά και επιχειρησιακά αλλά παλιάς τεχνολογίας. Αντίθετα οι δυνατότητες των Ηeron είναι εντυπωσιακές: Μπορούν να πετούν συνεχώς για 45 ώρες σε ύψος ακόμη και μεγαλύτερο από 35.000 πόδια. Και η εμβέλεια δράσης τους ξεπερνάει τα 350 χιλιόμετρα. Η διαφορά με τα «Πήγασος» τα οποία έχουν αυτονομία για 10-15 ώρες και οροφή πτήσης τα 18.000 πόδια είναι εμφανής.

Επιπλέον οι δυνατότητες των Ηeron είναι δοκιμασμένες, αφού το 2018 ένα τέτοιο, με βάση το Τυμπάκι, πετούσε πάνω από το Αιγαίο επιτηρώντας τα σύνορά μας για λογαριασμό της Frontex.

Νεότερη Παλαιότερη
--------------
Ακούστε το τελευταίο ηχητικό από τη ΜΕΣΗ ΓΡΑΜΜΗ


Η Freepen.gr ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρει για τα άρθρα / αναρτήσεις που δημοσιεύονται και απηχούν τις απόψεις των συντακτών τους και δε σημαίνει πως τα υιοθετεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών ή ότι υπάρχει κάποιο σφάλμα, επικοινωνήστε μέσω e-mail