Ξεκαθαρίζει η «κούρσα» για τις φρεγάτες του Στόλου: Οι «κόκκινες γραμμές» και το κρίσιμο χρονοδιάγραμμα – Τα φαβορί και τα αουτσάιντερ

Την ίδια ώρα η αποστολή του LOR(Letter Of Request) στους  Αμερικανούς «ξεκλειδώνει» τη συνολική τους πρόταση προκειμένου η Αθήνα να έχει πλήρη εικόνα για το «πακέτο» το οποίο προσφέρει η Ουάσιγκτον και κυρίως για το ζήτημα που «καίει» το οποίο δεν είναι άλλο από τα μεταχειρισμένα πλοία τα οποία έχει άμεση ανάγκη ο Ελληνικός Στόλος.

Από: newpost.gr - του Κώστα Σαρικά

Την τελευταία λέξη των Γάλλων για τα πλοία ενδιάμεσης λύσης που προσφέρει το Παρίσι  στο Πολεμικό Ναυτικό περιμένει το υπουργείο Εθνικής Άμυνας και το Ελληνικό επιτελείο από την Φλοράνς Παρλί η οποία θα βρεθεί τα επόμενα 24ωρα στην Ελλάδα για τον επετειακό εορτασμό της 25ης Μαρτίου. Την ίδια ώρα η αποστολή του LOR(Letter Of Request) στους  Αμερικανούς «ξεκλειδώνει» τη συνολική τους πρόταση προκειμένου η Αθήνα να έχει πλήρη εικόνα για το «πακέτο» το οποίο προσφέρει η Ουάσιγκτον και κυρίως για το ζήτημα που «καίει» το οποίο δεν είναι άλλο από τα μεταχειρισμένα πλοία τα οποία έχει άμεση ανάγκη ο Ελληνικός Στόλος.

Ταυτόχρονα ξεκινούν επαφές και με τους υπόλοιπους «μνηστήρες». Ειδικά οι προτάσεις τόσο των Ολλανδών όσο και των Γερμανών για τις φρεγάτες SIGMA και MEKO A200/300 κρίνονται από το Πολεμικό Ναυτικό ως ιδιαίτερα δελεαστικές αν και σε αυτή την περίπτωση ειδικά σε ότι αφορά τους Γερμανούς δεν έχει ξεκαθαρίσει η πρόταση του Βερολίνου για τα μεταχειρισμένα πλοία τα οποία σκοπεύει να παραχωρήσει στην Ελλάδα. Στον αγώνα δρόμου ακολουθούν οι Άγγλοι με την Arrowhead, οι Ιταλοί με τη Fremm και οι Ισπανοί με την F110. Ωστόσο ενδιάμεση λύση ως τώρα φαίνεται να προσφέρουν μόνο οι πρώτοι με την Τype 23 ενώ οι άλλοι δύο διεκδικητές κρατούν έως τώρα «κλειστά τα χαρτιά τους».

Άλλωστε η πρόταση για τις καινούργιες φρεγάτες και τα πλοία ενδιάμεσης λύσης αποτελούν  δύο ξεχωριστά ζητήματα, μια σύνθετη ουσιαστικά «εξίσωση» με τα νέα πλοία να αφορούν εταιρείες και τα μεταχειρισμένα κυβερνήσεις.

Η απάντηση των  Αμερικανών στην Ελληνική LOR αναμένεται μέσα στους επόμενους δύο μήνες αφού η διαδικασία η οποία προβλέπεται  είναι η LOR μέσω του State Department να προωθηθεί στο υπουργείο Άμυνας και στη συνέχεια στην αρμόδια για τα εξοπλιστικά προγράμματα επιτροπή όπως και στην κατασκευάστρια εταιρεία. Στο Ελληνικό έγγραφο-το οποίο δεν είναι δεσμευτικό για την Αθήνα ωστόσο αποτελεί στοιχείο σοβαρού ενδιαφέροντος- οι Αμερικανοί καλούνται να απαντήσουν για όλα τα τεχνικά χαρακτηριστικά των πλοίων που ενδιαφέρουν το ΠΝ, τον οπλισμό, την υποστήριξη,το χρόνο παράδοσης και φυσικά το κόστος. Επιπλέον στη LOR η Αθήνα ζητά συγκεκριμένες προτάσεις για τα μεταχειρισμένα πλοία τα οποία έχει τη δυνατότητα το US NAVY να παραχωρήσει στον Ελληνικό Στόλο ξεκαθαρίζοντας ότι το Ελληνικό ενδιαφέρον εστιάζεται στα αντιτορπιλικά Arleigh Burke. Τις τελευταίες ώρες πάντως πληροφορίες αναφέρουν ότι οι Αμερικανοί ενδέχεται να αντιπροτείνουν φρεγάτες LCS οι οποίες ήδη επιχειρούν για το πολεμικό ναυτικό των ΗΠΑ.

Το ζήτημα των μεταχειρισμένων πλοίων τα οποία επιθυμεί το ΠΝ έθεσε μεταξύ άλλων την  περασμένη εβδομάδα ο Αρχηγός του ΓΕΝ Αντιναύαρχος Στυλιανός Πετράκης στον Γάλλο ομόλογό του Ναύαρχο Pierre Vandier κατά τη διάρκεια της επίσκεψής του στην Αθήνα. Η Αθήνα δεν κρύβει το ενδιαφέρον της είτε για φρεγάτες Fremm είτε για κορβέτες Gowind ενώ συζητά και για αναβαθμισμένες La Fayette. Το Παρίσι πάντως φαίνεται να αντιπροτείνει ως ενδιάμεση λύση σύμφωνα με τη «La Tribune» τις φρεγάτες κλάσης Cassard «Jean Bart» και της κλάσης Georges Leygues, «Latouche-Treville». Το συγκεκριμένα πλοία πάντως θεωρούνται από το Πολεμικό Ναυτικό ότι δεν πληρούν τις προϋποθέσεις ώστε να αποτελέσουν λύση έστω και για περιορισμένο χρονικό διάστημα στις ανάγκες του Στόλου.

«Αναζητούμε ενδιάμεση λύση και όχι ενδιάμεσο πρόβλημα» είναι η φράση η οποία ακούγεται όλο και πιο συχνά στο Ελληνικό επιτελείο και σε αυτή τη λογική το Πολεμικό Ναυτικό θα ανάψει «πράσινο φως» μόνο για απόκτηση μεταχειρισμένων πλοίων τα οποία θα μπορούν να προσφέρουν πραγματικά και όχι θα προκαλέσουν ζητήματα συντήρησης την ώρα που ήδη ο Ελληνικός Στόλος είναι «γερασμένος». Σε αυτή την κατεύθυνση ως θετική κρίνεται η Ολλανδική πρόταση η οποία προβλέπει ως ενδιάμεση λύση τη ναυπήγηση δύο καινούργιων ελαφρών φρεγατών μέσα στον επόμενο χρόνο. Ανάλογο ενδιαφέρον έχει και η Γερμανική πρόταση για παραχώρηση δύο υποβρυχίων «214» σε περίπτωση συμφωνίας για τις φρεγάτες MEKO 200/300.

Παράμετρος σημαντική στο ζήτημα «νέες φρεγάτες» αποτελεί και το γεγονός ότι η Ελλάδα μπορεί να προχωρήσει σε «Government to Government» συμφωνία μόνο με τους Αμερικανούς και τους Άγγλους, ενώ στην περίπτωση των Γάλλων μπορεί να ακολουθήσει την ίδια διαδικασία όπως στην περίπτωση των Rafale. Με αυτά τα δεδομένα πάντως δεν αναμένεται να ληφθεί οριστική απόφαση μέσα στους επόμενους δύο μήνες μέχρι να απαντήσουν οι Αμερικανοί ωστόσο θα φανεί ποιες θα είναι οι χώρες-εταιρίες οι οποίες θα παραμείνουν στην «κούρσα» ή θα πάρουν πλεονέκτημα για την τελική απόφαση της Αθήνας.

Νεότερη Παλαιότερη
--------------
Ακούστε το τελευταίο ηχητικό από τη ΜΕΣΗ ΓΡΑΜΜΗ


Η Freepen.gr ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρει για τα άρθρα / αναρτήσεις που δημοσιεύονται και απηχούν τις απόψεις των συντακτών τους και δε σημαίνει πως τα υιοθετεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών ή ότι υπάρχει κάποιο σφάλμα, επικοινωνήστε μέσω e-mail