Πώς η Κίνα παρέχει σε μαχητικά τέταρτης γενιάς προηγμένες δυνατότητες στελθ

Freepen.gr - Η Shenyang Aircraft Corporation της Κίνας, θυγατρική της αεροπορικής βιομηχανίας της Κίνας (Aviation Industry Corp of China - AVIC), έχει επενδύσει σε μεγάλο βαθμό στην ανάπτυξη τεχνολογιών μείωσης της διατομής ραντάρ που ισχύουν για μαχητικά τέταρτης γενιάς. Η Shenyang έχει την ευθύνη για την ανάπτυξη ενός αριθμού προτύπων μαχητικών αεροσκαφών, συμπεριλαμβανομένων του αναχαιτιστικού J-8 και των βαρέων μαχητικών J-11, J-15 και J-16 - με ένα μεσαίου βάρους πέμπτης γενιάς επί του παρόντος υπό ανάπτυξη στο πλαίσιο του προγράμματος FC-31. 

Όπως αναφέρει το militarywatchmagazine.com, με την Κίνα να είναι η πρώτη χώρα στον κόσμο εκτός από τις Ηνωμένες Πολιτείες στην ανάπτυξη και τη λειτουργία μαχητικών στελθ επόμενης γενιάς, πολλές από τις τεχνολογίες που αναπτύχθηκαν για αυτά τα αεροσκάφη χρησιμοποιούνται για τον εκσυγχρονισμό των αεροσκαφών τέταρτης γενιάς σε πρότυπα "4++ γενιάς". Αυτά τα αεροσκάφη είναι γενικά τόσο ικανά όσο τα πέμπτης γενιάς εκτός από την έλλειψη διατομής ραντάρ που μειώνει τις δυνατότητες στελθ της ατράκτου του αεροσκάφος, αλλά αυτό το χάσμα ικανότητας μπορεί να γεφυρωθεί εν μέρει από περιορισμένες εφαρμογές τεχνολογιών στελθ σε αρχικά μη στελθ αεροσκάφη τέταρτης γενιάς.

Τα αεροσκάφη τέταρτης γενιάς με χαρακτηριστικά στελθ έχουν αρκετά πλεονεκτήματα σε σχέση με τα σχέδια πέμπτης γενιάς. Αυτά τα αεροσκάφη είναι γενικά ελαφρύτερα, καταναλώνουν λιγότερα καύσιμα, έχουν υψηλότερα ποσοστά διαθεσιμότητας και είναι πολύ ευκολότερα και φθηνότερα για να συντηρηθούν, πράγμα που σημαίνει ότι ακόμη και οι μεγαλύτερες στρατιωτικές δυνάμεις είναι πιθανό να βασίζονται σε μεγάλο βαθμό σε σχέδια αεροσκαφών πριν από την πέμπτη γενιά για τις επόμενες δεκαετίες. Τα μαχητικά τέταρτης γενιάς δεν περιορίζονται επίσης από την ανάγκη να μεταφέρουν όπλα και καύσιμα εσωτερικά, πράγμα που σημαίνει ότι μπορούν να αναπτύξουν εξωτερικές δεξαμενές καυσίμων και αρκετές φορές περισσότερους πυραύλους από τους ομολόγους τους πέμπτης γενιάς. Οι επενδύσεις στην παροχή τέτοιων αεροσκαφών με περιορισμένες δυνατότητες στελθ, επομένως, είναι πιθανό να είναι ιδιαίτερα επωφελείς για τις δυνατότητες της Κίνας. 

Το Ordnance Industry Science Technology, ένα κινεζικό περιοδικό για τις αμυντικές βιομηχανίες και τις τεχνολογίες της χώρας, ανέφερε ότι η Shenyang είχε σημειώσει σημαντική πρόοδο στη δοκιμή προηγμένων χαρακτηριστικών στελθ που σχεδιάστηκαν για τα πολεμικά αεροσκάφη επόμενης γενιάς πολύ μπροστά από αυτά που τοποθετήθηκαν από τα τρέχοντα αεροσκάφη στελθ όπως το J-20 και το αμερικανικό ανάλογο του F-22 Raptor. Αυτή η έκθεση ακολουθήθηκε στενά από την πτήση ενός μαχητικού J-11 που προφανώς χρησιμοποιήθηκε για τη δοκιμή νέων χαρακτηριστικών στελθ, χρησιμοποιώντας μια προηγμένη επίστρωση στελθ για να μειώσει την ορατότητα του στο ραντάρ παρά την έλλειψη ενός ειδικά κατασκευασμένου προφίλ στελθ. Η ανάπτυξη αυτών των τεχνολογιών έχει σημαντικές συνέπειες για τις δυνατότητες του κινεζικού Λαϊκού Απελευθερωτικού Στρατού στο μέλλον - με τεχνολογίες στελθ επίσης σημαντικής χρήσης για βομβαρδιστικά, καταστροφείς, drones και άλλες πλατφόρμες όπλων. 

Η Πολεμική Αεροπορία του Λαϊκού Απελευθερωτικού Στρατού της Κίνας έχει ήδη αρχίσει να ενσωματώνει τεχνολογίες στελθ σε παλαιότερα σχέδια μαχητικών και ένα χρόνο μετά την έναρξη λειτουργίας του πρώτου αεροσκάφους στελθ, του Chengdu J-20, το J-10C next generation single engine light fighter δηλώθηκε πλήρως ενεργό. Ενώ το μαχητικό δεν έκανε χρήση ενός προφίλ στελθ τύπου πέμπτης γενιάς, χρησιμοποίησε μια διατομή ραντάρ που μειώνει την άτρακτο και τις προηγμένες επικαλύψεις στελθ οι οποίες, σε συνδυασμό με το μικρό του μέγεθος, καθιστούσαν πολύ πιο δύσκολο να ανιχνευθεί από ένα κανονικό αεριωθούμενο αεροπλάνο μάχης τέταρτης γενιάς. Ενώ η ακριβής διατομή ραντάρ του J-10C παραμένει άγνωστη, εικάζεται ότι είναι μικρότερη από την μετωπική διατομή ραντάρ του σχεδιασμού του Boeing F-15SE Silent Eagle. Οι επικαλύψεις στελθ και παρόμοια μέτρα μείωσης της διατομής ραντάρ αναμένεται να εφαρμοστούν στα μαχητικά βαρέων βαρών J-11D και J-15B και έχουν ήδη χρησιμοποιηθεί για την ενίσχυση των J-15 και J-16 - τα οποία βασίζονται στο ίδιο σχέδιο αεροσκάφους Flanker. 

Με τη Ρωσία να έχει ήδη μειώσει σημαντικά την διατομή ραντάρ των αεροσκαφών Flanker στην τελευταία επανάληψη του σχεδιασμού, το Su-35, είναι πιθανό ότι η Κίνα έχει μελετήσει τα μέσα που χρησιμοποιεί η Ρωσία για να το πράξει μετά την απόκτηση του Su-35. Σε συνδυασμό με τις προηγμένες απορροφητικές επικαλύψεις ραντάρ που δε διαθέτουν τα ρωσικά αεροπλάνα, αυτό θα πρέπει να κάνει τους Κινέζους να είναι πολύ πιο stealthy ακόμα.

Ενώ η Πολεμική Αεροπορία PLA έχει από καιρό επιδιώξει να εφαρμόσει τεχνολογίες μείωσης διατομής ραντάρ σε παλαιότερα σχέδια μαχητικών, συμπεριλαμβανομένων προηγμένων παραλλαγών του προ Πολέμου του Βιετνάμ J-7 fighter και H-6 bomber που παρέμειναν στην παραγωγή στη δεκαετία του 2010, οι πρόσφατες εξελίξεις στις τεχνολογίες μείωσης διατομής ραντάρ πρόκειται να φέρουν επανάσταση στην ικανότητά της να το κάνει με πιο σύγχρονα μαχητικά αεροσκάφη.

Το γεγονός ότι η Κίνα είναι η μόνη χώρα του κόσμου εκτός από τις Ηνωμένες Πολιτείες που έχει βάλει ένα στελθ μαχητικό σχέδιο σε μαζική παραγωγή, κάτι που αποτελεί σημαντικό δείκτη της πολυπλοκότητας της στρατιωτικής αεροπορικής βιομηχανίας, τεχνολογίες που αναπτύσσονται για τα επιστρώματα αυτής της επόμενης γενιάς αεροσκαφών μπορεί επίσης να χρησιμοποιηθούν για να αναβαθμιστούν οι άτρακτοι των μη στελθ σχεδίων αεροσκαφών. Η εφαρμογή αυτών των τεχνολογιών έχει σημαντικές συνέπειες για τη βιωσιμότητα των σχεδίων όπως το J-15B και το J-10C, καθώς μπορούν να διατηρήσουν τις χαμηλές απαιτήσεις συντήρησης και το υψηλό ωφέλιμο φορτίο όπλων ενός μαχητικού προ-πέμπτης γενιάς, βελτιώνοντας παράλληλα την επιβιωσιμότητά τους με συντηρητική εφαρμογή τεχνολογιών μυστικότητας.

Print Friendly and PDF
Μοιράσου στο Google Plus
Αν βρήκατε το άρθρο ενδιαφέρον, κάντε κλικ εδώ
Η Freepen.gr ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρει για τα άρθρα / αναρτήσεις που δημοσιεύονται και απηχούν τις απόψεις των συντακτών τους. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών ή ότι υπάρχει κάποιο σφάλμα, επικοινωνήστε μέσω e-mail.

Για γρήγορη και άμεση ενημέρωση ακολουθείστε μας στο Twitter και στο Google+.