Κατέρρευσε η σύμβαση των 50 δις δολαρίων της Naval Group για τα Υ/Β Barracuda των Αυστραλών

Freepen.gr -  Το φιλόδοξο έργο της Αυστραλίας ύψους 50 δισεκατομμυρίων δολαρίων για την κατασκευή δώδεκα υποβρυχίων κατηγορίας επίθεσης με τη γαλλική εταιρεία Naval Group φέρεται να έχει μπει στο ψυγείο.

Ο Pierre Eric Pommellet, επικεφαλής της Naval Group, βρίσκεται στην Αυστραλία για να συναντήσει ομοσπονδιακούς υπουργούς σε μια προσπάθεια διάσωσης της σύμβασης, ανέφερε το Independent Australia.
Το Υπουργείο Άμυνας της Αυστραλίας συνέστησε τους τρεις υποψηφίους για τη διαδικασία ανταγωνιστικής αξιολόγησης και επέλεξε τους Γάλλους ως τελικό νικητή. Η Naval Group κέρδισε το πρόγραμμα αντικατάστασης των υποβρυχίων Collins-class, γνωστό και ως SEA1000, το 2016 με το σχεδιασμό του Shortfin Barracuda Block 1A. Αυτό το σκάφος βασίζεται σε μια κλιμακωτή έκδοση του πυρηνικού σχεδιασμού Barracuda που εισέρχεται τώρα σε υπηρεσία με το γαλλικό ναυτικό.

Το πάγωμα, σημειώνει το ινδικό defenseworld.net, οφείλεται σε ένα συνδυασμό λόγων, συμπεριλαμβανομένων των εκρήξεων τους κόστους, των χαμένων καθυστερήσεων και των πολιτικών. Από τότε που ξεκίνησαν οι διαπραγματεύσεις με τη Γαλλία, η Αυστραλία είχε τρεις πρωθυπουργούς, τρεις αναπληρωτές, τρεις αποτυχημένους υπουργούς οικονομίας, πέντε υπουργούς άμυνας και τέσσερις υπουργούς αμυντικής βιομηχανίας. Από τα 15 άτομα που κατείχαν αυτά τα χαρτοφυλάκια, επτά έχουν εγκαταλείψει το Κοινοβούλιο.

Ενώ το έργο αρχικά εκτιμήθηκε ότι θα ανέλθει μεταξύ 20-25 δισεκατομμυρίων δολαρίων, μια συμφωνία μεταξύ των μερών που υπογράφηκε στα τέλη του 2016 έδειξε ένα ποσοστό που ήταν διπλάσιο από την πρόβλεψη, περί τα 50 δισεκατομμύρια δολάρια. Μέχρι τον Φεβρουάριο του 2020, η Υπηρεσία Κοινοβουλευτικής Έρευνας ανέφερε ότι το κόστος απόκτησης "... είναι της τάξης των 80 δισεκατομμυρίων δολαρίων και η εκτίμηση για τη διατήρηση μπορεί να φτάσει περίπου 145 δισεκατομμύρια δολάρια...”

Η Γαλλία, εν τω μεταξύ, φέρεται να πληρώνει 10,2 δισεκατομμύρια δολάρια για έξι Barracuda.

Ακόμη και η ιδέα της κατασκευής ενός υποβρυχίου που τροφοδοτείται από ένα ντίζελ-ηλεκτρικό κινητήρα έχει θεωρηθεί αποτυχία. Η προσθήκη αμερικανικών συστημάτων στα αυστραλιανά υποβρύχια ενδεχομένως προσθέτει επίσης κόστος και πολυπλοκότητα.

Μια εναλλακτική λύση αντί να διαλύσει το έργο είναι να διαπραγματευτεί μια υποβρύχια συμφωνία με τη σουηδική εταιρεία Saab, η οποία κατέχει την Kockums που έχτισε τον Collins. Η Australian Financial Review αναφέρει ότι η Reynolds δεν έχει αρνηθεί αυτή τη δυνατότητα. "Ως αρχικός σχεδιαστής του υποβρυχίου κατηγορίας Collins, η Saab Kockums έχει μια συνεχή σχέση με την [Αυστραλιανή Εταιρεία υποβρυχίων] που υποστηρίζει το πρόγραμμα επέκτασης life of type για το υποβρύχιο κατηγορίας Collins", ανέφερε.

Print Friendly and PDF
Μοιράσου στο Google Plus
Αν βρήκατε το άρθρο ενδιαφέρον, κάντε κλικ εδώ
Η Freepen.gr ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρει για τα άρθρα / αναρτήσεις που δημοσιεύονται και απηχούν τις απόψεις των συντακτών τους. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών ή ότι υπάρχει κάποιο σφάλμα, επικοινωνήστε μέσω e-mail.

Για γρήγορη και άμεση ενημέρωση ακολουθείστε μας στο Twitter και στο Google+.