Σε άμεσο κίνδυνο η ζωή των 22 Ελλήνων στο ANGELIC POWER που βρίσκεται μπλοκαρισμένο στην Κίνα

Σειρά πρωτοβουλιών και δράσεων του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής συντονίζει ο Υπουργός Γιάννης Πλακιωτάκης, με σκοπό τον απεγκλωβισμό των Ελλήνων ναυτικών του υπό ελληνική σημαία πλοίου Φ/Γ «ΑΓΓΕΛΙΚ ΠΑΟΥΕΡ», στο οποίο έχει επιβληθεί από Ναυτικό Δικαστήριο της Λαϊκής Δημοκρατίας της Κίνας, το μέτρο της απαγόρευσης απόπλου  από το αγκυροβόλιο Γκουισάν.

Επί του πλοίου επιβαίνουν συνολικά 22 άτομα, ανάμεσα στα οποία 8 Έλληνες ναυτικοί και 1 Έλληνας τεχνικός επιθεωρητής. Οι  συμβάσεις εργασίας όλων των μελών του πληρώματος έχουν λήξει με αποτέλεσμα να παραμένουν επ’ αυτού για μεγάλο χρονικό διάστημα ενώ αρκετοί εξ΄ αυτών έχουν αναφέρει ότι αντιμετωπίζουν προβλήματα υγείας που χρήζουν ιατρικής περίθαλψης.

Σημειώνεται, ότι οι αρμόδιες υπηρεσίες του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής έχουν κινήσει διαδικασίες  διοικητικών και ποινικών κυρώσεων κατά της διαχειρίστριας εταιρείας για μη συμμόρφωση, στις συνεχείς έγγραφες οδηγίες και εντολές και μη διενέργεια των οφειλόμενων πράξεων για την αποβίβαση του πληρώματος.

«Το Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής», δήλωσε  ο Γιάννης Πλακιωτάκης, «παρακολουθούμε ανελλιπώς τις εξελίξεις, έχουμε ήδη κινηθεί σε διπλωματικό επίπεδο και θα συνεχίσουμε να πιέζουμε και να παρεμβαίνουμε σε κάθε κατεύθυνση, με στόχο  την ασφαλή επιστροφή των ναυτικών μας».

Ο Υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής πολιτικής, συνομίλησε τηλεφωνικώς για το θέμα με την Πρέσβη της Λαϊκής Δημοκρατίας της Κίνας στην Αθήνα, στην οποία απέστειλε και επιστολή, ζητώντας την προστασία των ναυτικών και των δικαιωμάτων τους, την εξασφάλιση κάθε δυνατής συνδρομής για την παροχή ιατρικής βοήθειας και την αποβίβαση και τον επαναπατρισμού των επιβαινόντων στο πλοίο.

Παραλλήλως, το Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, προχώρησε:

  • Σε άμεση ενημέρωση των προξενικών Αρχών της Χώρας μας στην Κίνα, για την παροχή κάθε δυνατής συνδρομής και διασφάλιση συνεχούς επικοινωνία με τα μέλη του πληρώματος.
  • Σε μετακίνηση του Ναυτιλιακού Ακόλουθου Σαγκάης στην περιοχή αγκυροβολίας του πλοίου από 05.03.2021,  για την παροχή κάθε δυνατής συνδρομής στο έργο της εκεί Ελληνικής Προξενικής Αρχής και την αυτοπρόσωπη παρέμβασή του στις αρμόδιες Κινεζικές Αρχές.
  • Σε αποστολή τεσσάρων διπλωματικών διαβημάτων προς τις αρμόδιες Αρχές της Λαϊκής Δημοκρατίας της Κίνας, με τα οποία ζητείται η άμεση παροχή ιατρικής βοήθειας στους ναυτικούς στη ξηρά, η διερεύνηση κάθε δυνατής εναλλακτικής ενέργειας για την αποβίβασή τους, η επιστροφή σε αυτούς των ταξιδιωτικών εγγράφων που είχαν παρακρατηθεί (τα οποία τελικώς παρελήφθησαν από εκπρόσωπο του Γεν. Προξενείου της Ελλάδας στις19 Μαρτίου), καθώς και η μετακίνηση του πλοίου σε ασφαλή θέση, εντός λιμένα.
  • Σε συνεχή επικοινωνία με την Oμάδα Διαχείρισης Κρίσεων του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού (ΙΜΟ). 

Η ΠΕΝΕΝ σε ανακοίνωσή της μεταξύ άλλων σημειώνει:

Σε επανειλημμένες τηλεφωνικές επικοινωνίες του Προέδρου μας με μέλη του πληρώματος του ανωτέρω πλοίου προκύπτουν τα παρακάτω ανησυχητικά δεδομένα:

- 5 μέλη του πληρώματος έχουν άμεση ανάγκη (μεταξύ των οποίων και ο Πλοίαρχος) ιατροφαρμακευτικής περίθαλψης. Εδώ και μέρες έχουν τελειώσει τα φάρμακά τους τα οποία είχαν στην διάθεσή τους προκειμένου να αντιμετωπίσουν συγκεκριμένα προβλήματα υγείας.

Χαρακτηριστικό παράδειγμα μέλους του πληρώματος που έχει υπέρταση και λόγω έλλειψης φαρμακευτικής αγωγής έχει εκτοξευτεί η πίεση αίματος και σε καθημερινή βάση ξεπερνάει τα 190 mmHg!!!!

Άλλο μέλος του πληρώματος έχει επαναλαμβανόμενα λιποθυμικά επεισόδια ....!!! Δύο ακόμη αντιμετωπίζουν σοβαρό πρόβλημα δερματικών παθήσεων....

- Η ψυχολογική κατάσταση των 22 Ναυτεργατών έχει επιβαρυνθεί δραματικά αφού ορισμένοι από αυτούς βρίσκονται έως και 17 μήνες εγκλωβισμένοι στο πλοίο.... ενώ έχουν ξεπεράσει τους 8 μήνες που παραμένουν στο συγκεκριμένο αγκυροβόλιο....

- Τα κατεψυγμένα πλέον τρόφιμα επαρκούν για όχι περισσότερο από 10 μέρες και αυτά πλέον τα καταναλώνουν με το σταγονόμετρο....

- Τα καύσιμα του πλοίου τελειώνουν σε 4 - 5 μέρες και εάν για λόγους ασφάλειας το πλοίο χρειαστεί να κινηθεί είναι πολύ αμφίβολο εάν με τα διαθέσιμα καύσιμα στο πλοίο θα μπορέσουν να κινηθούν....

Print Friendly and PDF
Μοιράσου στο Google Plus
Αν βρήκατε το άρθρο ενδιαφέρον, κάντε κλικ εδώ
Η Freepen.gr ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρει για τα άρθρα / αναρτήσεις που δημοσιεύονται και απηχούν τις απόψεις των συντακτών τους. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών ή ότι υπάρχει κάποιο σφάλμα, επικοινωνήστε μέσω e-mail.

Για γρήγορη και άμεση ενημέρωση ακολουθείστε μας στο Twitter και στο Google+.