Η «ναυμαχία» για τις νέες ελληνικές φρεγάτες – Τι προβλέπει το γαλλικό Plan B με Fremm και Mistral

Η Αθήνα θέλει δύο μεταχειρισμένες φρεγάτες εν αναμονή των τεσσάρων νέων Belharra. Τι προβλέπει το plan b των Γάλλων.

Από: newpost.gr

Η Πολεμική Αεροπορία ενισχύεται καθώς ήδη η αναβάθμιση των F-16 σε επίπεδο Viper προχωρά όπως και η απόκτηση μίας μοίρας γαλλικών Rafale. Επόμενος στόχος της Αθήνας είναι αναβάθμιση του στόλου με τις σχετικές αποφάσεις να αναμένονται εντός του πρώτου εξαμήνου του 2021. Στόχος, να καταλήξει η Ελλάδα σε πλοία που θα ικανοποιούν το Πολεμικό Ναυτικό και να τρέξουν με διαδικασίες fast track όλες οι ενέργειες. Και στο πεδίο των φρεγατών η Γαλλία δείχνει… ζωηρό ενδιαφέρον να είναι αυτή που θα εξοπλίσει το Πολεμικό Ναυτικό και θα αναβαθμίσει το τις τέσσερις φρεγάτες ΜΕΚΟ παρατείνοντας τον επιχειρησιακό τους βίο.

Μάλιστα, η Γαλλία φέρεται να είναι διατεθειμένη αν απαιτηθεί θα ρίξει στο τραπέζι την επιλογή του γαλλικού στολίσκου με Μistral, FREMM και La Fayette, ο οποίος θα ελλιμενίζεται ή στην Κρήτη ή στην Κύπρο και θα επιχειρεί μαζί με το ελληνικό Πολεμικό Ναυτικό, έως ότου κατασκευαστούν οι Belharra. Την ίδια ώρα, σύμφωνα με την lepetitjournal.com η Γαλλία «σκέφτεται να πουλήσει στην Ελλάδας τις φρεγάτες La Fayette» καθώς και τέσσερις IDF.

Οι Γάλλοι υποστηρίζουν πως η Ελλάδα «επιθυμεί ακόμα ένα συμβόλαιο με την Γαλλία για δύο μεταχειρισμένες φρεγάτες» έως ότου παραδοθούν οι νέες φρεγάτες σε επτά ή οκτώ χρόνια.

Το μόνο… πρόβλημα της γαλλικής πρότασης ήταν πως δεν περιλάμβανε αρχικά πλοία ενδιάμεσης λύσης, αφού οι Γάλλοι δεν είχαν FREMM να δώσουν στην Ελλάδα ενώ οι La Fayette που διαθέτουν δεν πληρούσαν τις προδιαγραφές που είχε θέσει η Αθήνα.

Τώρα, φαίνεται πως αλλάζει και αυτό, αφού σύμφωνα με πληφοροφορίες, δύο La Fayette αναβαθμίζονται ήδη σε γαλλικά ναυπηγεία.

Οι πληροφορίες αυτές θέλουν τις δύο αυτές φρεγάτες να προορίζονται για την Ελλάδα. Η προσθήκη ενός Mistral θα λύσει τα χέρια της Ελλάδας στην Ανατολική Μεσόγειο και θα αυξήσει την ισχύ του πολεμικού ναυτικού. Το Mistral μεταφέρει 450 ώς 1.000 Πεζοναύτες μαζί με 40 άρματα Leopard-2A4 ή 70 ΤΟΜΑ ενώ μπορεί να φιλοξενήσει εννιά Chinook ή 16 NH-90 ή 19 AH-64D ή 43 UH-1H.

Η κλάση Mistral

Για την μεταφορά των μονάδων πεζοναυτών του Στρατού, το Γαλλικό Ναυτικό διαθέτει τρία ελικοπτεροφόρα πλοία τύπου δεξαμενής LHD (Landing Helicopter Dock) της κλάσης Mistral  («Mistral», «Tonnerre» και «Dixmude»). Το τελευταίο βρέθηκε τον Ιανουάριο του 2020 στον Πειραιά. Τα πλοία είναι γνωστά ως BPC (Bâtiments de Projection et de Commandement, Πλοία Προβολής Ισχύος και Διοίκησης).

Εκτοπίσουν 21.300 τόνους πλήρη φορτίου, διαθέτουν χώρο στάθμευσης οχημάτων 2.650 m2  και δεξαμενή αποβατικών σκαφών διαστάσεων 57,50×15,40m, ενώ διακρίνονται για την υποδομή άνεσης  για τους μεταφερόμενους πεζοναύτες. Η κλάση Mistral, αν και συχνά αναφέρεται σαν πλοία αποβατικού πολέμου, είναι στην πραγματικότητα πλατφόρμες πολλαπλών χρήσεων με ιδιαίτερη έμφαση στην δυνατότητα υποστήριξης επιχειρήσεων με ελικόπτερα από το κατάστρωμα των 5.200 m2, όπου το πρόσθιο σημείο προσνήωσης μπορεί να δεχθεί αεροσκάφη μεγέθους CH-53E Super Sea Stallion ή MV-22 Osprey.
H πρόσβαση στο κατάστρωμα  πτήσεων γίνεται μέσω μιας ευρείας ράμπας, επιτρέποντας στις ομάδες αεραποβατικής κρούσης,  ταχεία επιβίβαση, ενώ δυο ανελκυστήρες προσφέρουν άμεση πρόσβαση στα υποκαταστρώματα για εύκολη μετακίνηση των εναέριων μέσων.

Η κλάση Mistral έχει επανειλημμένα αποδείξει την αξία της σε ένα ευρύ φάσμα σεναρίων, συμπεριλαμβανομένων πολεμικών επιχειρήσεων όπως η «Unified Protector» στη Λιβύη το 2011 όσο και  αποστολές παροχής ανθρωπιστικής βοήθειας και αντιμετώπισης φυσικών καταστροφών, εδραιώνοντας τη θέση της σαν ένα  εξαιρετικά ευέλικτο πλοίο.

Print Friendly and PDF
Μοιράσου στο Google Plus
Αν βρήκατε το άρθρο ενδιαφέρον, κάντε κλικ εδώ
Η Freepen.gr ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρει για τα άρθρα / αναρτήσεις που δημοσιεύονται και απηχούν τις απόψεις των συντακτών τους. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών ή ότι υπάρχει κάποιο σφάλμα, επικοινωνήστε μέσω e-mail.

Για γρήγορη και άμεση ενημέρωση ακολουθείστε μας στο Twitter και στο Google+.