Η Τουρκία βγάζει στο Αιγαίο οπλισμένα με εγχώρια όπλα αεροσκάφη CN-235 τροποποιημένα… από την Ισπανία

 

Η είδηση “αλιεύθηκε” από τον αμερικανικό ιστοχώρο The drive / The war Zone και είναι άλλη μία αποκαλυπτική προειδοποίηση των τουρκικών προθέσεων και σχεδιασμών. Με δεδομένο το εμπάργκο ανταλλακτικών και υπηρεσιών υποστήριξης/αναβάθμισης των τουρκικών F-16 που είναι και ο μοναδικός (επέλεξαν μια και μοναδική πηγή προμήθειας…) τύπος μαχητικού της τουρκικής Αεροπορίας (ΤΗΚ), στη γειτονική χώρα αναζητούνται εναλλακτικές στην ανάπτυξη νέων μη επανδρωμένων αεροσκαφών με μεγάλη μεταφορική ικανότητα οπλικού φορτίου, νέων εγχώριων αερομεταφερόμενων κυρίως, όπλων, αλλά και στην πιστοποίηση αερομεταφερόμενων όπλων ακόμη και σε αεροσκάφη μεταφορών / ναυτικής συνεργασίας και επιτήρησης, όπως είναι το δικινητήριο CN-235!

Από: defence-point.gr - Tου Στέργιου Δ. Θεοφανίδη

Ο λόγος γίνεται για μία σειρά από φωτογραφίες που ανέβηκαν στον συγκεκριμένο ιστοχώρο, συνοδευόμενες από μία λεπτομερή ανάλυση, τις οποίες αναδημοσιεύει και το DP. Εικονίζεται το πρωτότυπο του δικινητήριου μεταφορικού C295, με το προσωρινό στρατιωτικό νηολόγιο EC-296, να πετά φορτωμένο με τέσσερις βόμβες καθοδήγησης μέσω ακτινοβολίας λέιζερ ή συνδυασμού INS/GPS, τύπου Teber της τουρκικής Roketsan.

Η πτήση πραγματοποιήθηκε στο πλαίσιο δοκιμών που διεξάγονται από το κέντρο της Airbus Military στη Σεβίλλη της Ισπανίας. Σύμφωνα πάντα με το αμερικανικό δημοσίευμα, που αποκαλύπτει με τον πλέον αναλυτικό τρόπο, επαναλαμβάνουμε, το εύρος της συνεργασίας της Roketsan με την Airbus Military, το πρωτότυπο του C295 χρησιμοποιείται ως πλατφόρμα πιστοποίησης όχι μόνο των κατευθυνόμενων βομβών Teber (συλλογές προσαρμοζόμενες σε συμβατικές βόμβες Mk.82 και Mk.83).

Χρησιμοποιείται και ως πλατφόρμα πιστοποίησης των ελαφρών πυραύλων καθοδήγησης λέιζερ L-UMTAS, καθώς και καλάθων κατευθυνόμενων (πάλι μέσω ακτινοβολίας λέιζερ) ρουκετών Cirit, των 2,75 ιντσών.

Πέρα από τα “hard points” που θα εγκατασταθούν στην πτέρυγα (για την προσαρμογή των φορέων ανάρτησης των όπλων αυτών), των τουρκικών CN-235M-100, μία μικρότερου μήκους ατράκτου έκδοση του εικονιζόμενου C295, από την οποία και προήλθε, τα τουρκικά αεροπλάνα (δεν γνωρίζουμε πόσα…) αναμένεται να εξοπλιστούν και με πυργίσκο ηλεκτροοπτικών και καταδείκτη λέιζερ στο κάτω μέρος του διηλεκτρικού κώνου του ραντάρ στο ρύγχος. Εδώ διακρίνεται με πορτοκαλί χρώμα.

Η προσθήκη του πυργίσκου είναι αναγκαία για τον εντοπισμό και τον εγκλωβισμό στόχων στο έδαφος και την επιφάνεια της θάλασσας (μέσω κάμερας ημέρας υψηλής ευκρίνειας και κάμερας υπερύθρων) ημέρα και νύχτα, ενώ ο καταδείκτης λέιζερ είναι απαραίτητος για την καθοδήγηση ακριβείας των όπλων.

Σημειώστε επίσης ότι στα CN-235/C295 είναι πιστοποιημένο το σύστημα διαχείρισης αποστολής FITS (Fully Integrated Tactical System) που αναπτύχθηκε από την ισπανική CASA και εγκαταστάθηκε και στα ισπανικά P-3 Orion.

Μπορεί να αξιοποιηθεί και στα προαναφερόμενα μεταφορικά αεροπλάνα, είτε μόνιμα, είτε με τη μορφή προσθαφαιρούμενου συγκροτήματος επάνω σε ειδική παλέτα, μετατρέποντας τα σε πλατφόρμες ναυτικής συνεργασίας και ISR.

Η τουρκική Αεροπορία, το Ναυτικό και η Ακτοφυλακή παρέλαβαν συνολικά 59 CN-235M-100, εκ των οποίων τέσσερα έχουν χαθεί σε δυστυχήματα. Τρία εντός του πρώτου εξαμήνου του 2001 και ένα τον Ιανουάριο του 2018.

Ο Αμερικανός συντάκτης σημειώνει εμφατικά στο κείμενό του, ότι στο εν λόγω πρόγραμμα, όπως και σε άλλα που υλοποιούνται με στόχο την πιστοποίηση ειδικών οπλισμένων εκδόσεων των CN-235 και C295 και για άλλους χρήστες τους, έχει αποφευχθεί εντελώς η αξιοποίηση αμερικανικών συστημάτων και απαρτίων για λόγους αποφυγής περιορισμών (ISTAR) στην εξαγωγή τους προς τρίτους…

Κατόπιν όλων αυτών και με το Τσεσμέ να κόβει βόλτες στο κεντρικό Αιγαίο, θα θέλαμε να αφιερώσουμε αυτό το άρθρο στους υποστηρικτές της άποψης της κυρίας Ντόρας Μπακογιάννη, βάσει της οποίας ένα πολύ μικρό ποσοστό των χρημάτων που δαπανώνται για την άμυνα, θα έπρεπε να δοθεί για την αύξηση του προϋπολογισμού του υπουργείου Εξωτερικών.

Θα θέλαμε επίσης να δικαιολογήσουμε τη σχεδόν μόνιμη εμμονή μας στην προμήθεια νέας φιλοσοφίας και υψηλής φονικότητας καθοδηγούμενων όπλων για την Πολεμική Αεροπορία σε πρώτη φάση και παράλληλα και για τον Ελληνικό Στρατό και το Πολεμικό Ναυτικό.

Με την ελληνοϊσραηλινή στρατηγική συνεργασία σε πλήρη εξέλιξη, η Ελλάδα δείχνει να εξακολουθεί να ΑΡΝΕΙΤΑΙ πεισματικά την απόκτηση συλλογών κατευθυνομένων βομβών SPICE που έχει σε εκκρεμότητα από το 2011.

Καθυστερεί την προμήθεια του SPIKE N-NLOS και αρνήθηκε επίσης την αγορά συλλογών AASM (HAMMER) για τα Rafale, χωρίς καν να είναι βέβαιο ότι στο μέλλον θα υλοποιηθεί, εάν και εφόσον η Πολεμική Αεροπορία αποκτήσει περισσότερα τέτοια μαχητικά. Αρνείται την αποστολή LOR στις ΗΠΑ για την προμήθεια έστω και μικρού αριθμού αντιπλοϊκών πυραύλων AGM-84 Harpoon για τα εκσυγχρονισμένα P-3H και F-16V .

Καθυστερεί αδικαιολόγητα την έναρξη της διαδικασίας εκσυγχρονισμού των 70 F-16C/D Block 30 και Block 50 στο επίπεδο Block 50++ Advanced, που θα τα καταστήσει ικανά να εκμεταλλευτούν στο έπακρο όχι μόνο τις βόμβες SPICE αλλά και άλλα προηγμένα όπλα όπως το Rampage, το Stormbreaker και το κορυφαίο αμερικανικό όπλο αέρος – αέρος μεγάλης ακτίνας (ΑΙΜ120D).

Ελπίζουμε και ευχόμαστε οι εξελίξεις από εδώ και στο εξής να μας διαψεύσουν… Μέχρι τότε επιτρέψτε μας να διατηρούμε τις επιφυλάξεις και τις… εμμονές μας.
Print Friendly and PDF
Μοιράσου στο Google Plus
Αν βρήκατε το άρθρο ενδιαφέρον, κάντε κλικ εδώ
Η Freepen.gr ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρει για τα άρθρα / αναρτήσεις που δημοσιεύονται και απηχούν τις απόψεις των συντακτών τους. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών ή ότι υπάρχει κάποιο σφάλμα, επικοινωνήστε μέσω e-mail.

Για γρήγορη και άμεση ενημέρωση ακολουθείστε μας στο Twitter και στο Google+.