Η δύσκολη εξίσωση των Φρεγατών: Οι επιχειρησιακές ανάγκες και η κεφαλαιοποίηση των συμμαχιών

«Δαντελωτή», όπως και η ακτογραμμή στο διαρκώς ταραγμένο ανατολικό Αιγαίο, θα μπορούσε να χαρακτηριστεί η διαδικασία για την απόκτηση των τεσσάρων νέων φρεγατών πολλαπλού ρόλου, με Επιτελείς του Πολεμικού Ναυτικού να σημειώνουν ότι εκείνο που τους αφορά είναι μόνο η επιλογή των νέων κύριων μονάδων επιφανείας και ο εκσυγχρονισμός μέσης ζωής των τεσσάρων υφιστάμενων φρεγατών τύπου ΜΕΚΟ.

Από: hellasjournal.com

Το περίπλοκο παζλ που όλοι οι εμπλεκόμενοι πρέπει να τοποθετήσουν, ο καθένας, το δικό του κομμάτι στο σωστό σημείο και την κατάλληλη στιγμή δεν είναι εύκολο έλεγε με νόημα πηγή από το Πολεμικό Ναυτικό.

  • Η ενδιάμεση λύση και το θέμα ναυπήγησης φρεγατών και στην Ελλάδα, είναι αμιγώς μια πολιτική διαπραγμάτευση, κάτι που όπως ήδη είχαμε γράψει, το αναλαμβάνει το υπουργείο Εθνικής Άμυνας και ο Νίκος Παναγιωτόπουλος. Για τη διαδικασία αυτή το Πολεμικό Ναυτικό θα ερωτηθεί με βάση τις απαντήσεις που έχει λάβει η Αθήνα για τα πλοία ενδιάμεσης λύσης.

Σε πολιτικό επίπεδο, το υπουργείο Εθνικής Άμυνας εκτός των επιχειρησιακών δεδομένων που είναι κάτι το μη διαπραγματεύσιμο, κοιτάζει τις γεωστρατηγικές συμμαχίες, αναζητώντας προφανώς και την κεφαλαιοποίηση στις σχέσεις με τις χώρες από τις οποίες προέρχονται οι «μνηστήρες» του Πολεμικού Ναυτικού. Μια κεφαλαιοποίηση η οποία πολλές φορές στο παρελθόν, αν και η Ελλάδα έχει δώσει όλα τα δείγματα γραφής σύμμαχης χώρας, δεν έχει λάβει την αντίστοιχη στήριξη, στον βωμό προφανώς των ισορροπιών…

  • Η εβδομάδα τελειώνει και οι «μνηστήρες» ήδη έχουν κάνει το επόμενο βήμα τους, με την κατάθεση των προσφορών στο Πολεμικό Ναυτικό.

Μάλιστα όπως αναφέρουν στρατιωτικές πηγές, κάποιοι εξ’ αυτών έχουν δηλώσει ρητά ότι η προσφορά τους προορίζεται αποκλειστικά για την αξιολόγηση των πλοίων που επιθυμούν να κατασκευάσουν για το Πολεμικό Ναυτικό και δεν είναι προς δημοσιοποίηση τα στοιχεία που έχουν προσκομίσει.

  • Το κατενάτσιο των «μνηστήρων» και ο άσσος που δεν βγαίνει

Και επειδή οι καταθέσεις των φακέλων με τις προσφορές τουλάχιστον σ’ αυτή την φάση τελείωσε, εταιρίες και κράτη, από τα οποία προέρχονται, φαίνονται διατεθειμένοι να παίξουν το δικό τους «κατενάτσιο», περιμένοντας να δουν πως θα εξελιχθεί και η διαδικασία που αφορά την ενδιάμεση λύση.

Πηγές από το Πολεμικό Ναυτικό σημείωναν ότι τα πλοία που προσφέρονται ή καλύτερα εκείνα που φέρονται ν’ αποδεσμεύουν τα κράτη, είτε δεν καλύπτουν τις επιχειρησιακές ανάγκες του Πολεμικού Ναυτικού, είτε μπορεί και να δημιουργούν επιπλέον προβλήματα στον Πολεμικό στόλο.

Όσα πολεμικά πλοία ενδιάμεσης λύσης βλέπουν με θετικό μάτι στο ναυτικό Επιτελείο, οι χώρες με τις οποίες ξεκινά ένας ακόμη κύκλος διαπραγματεύσεων, δεν τα αποδεσμεύουν ή αν το Ελληνικό αίτημα γίνει δεκτό, οι χρήστες μεταθέτουν την αποδέσμευση ύστερα από σχεδόν μια τριετία, την στιγμή που το ΠΝ αιτείται πλοία τώρα ή το πολύ εντός του επόμενου έτους.

Οι Επιτελείς βλέπουν ιδιαίτερα θετικά προτάσεις που έχουν ακουστεί κι έχουν να κάνουν με εντελώς νέα πλοία, αν και ελαφρώς μικρότερα από αυτά που πρόκειται να παραγγελθούν. Γι’ αυτή την πρόταση Αξιωματικοί του ΠΝ σημειώνουν ότι είναι προτιμότερη μια τέτοια λύση η οποία θα δώσει μόνο καινούρια πλοία στον Ελληνικό στόλο.

  • Τα πάντα παραμένουν ανοιχτά και ο «πλούς» προς τις νέες φρεγάτες, ενώ το ΓΕΝ θέλει να γίνει σύντομος και να μπει το νερό στ’ αυλάκι, τελικά αποδεικνύεται μεγάλος και με πολλούς σκοπέλους. Σαφώς οι έμπειροι Αξιωματικοί του Πολεμικού Ναυτικού έχουν τη ναυτοσύνη αυτούς τους σκοπέλους να τους αποφύγουν, ιδιαίτερα αν απαγκιστρωθούν από την ενδιάμεση λύση και το ζήτημα της ναυπήγησης.

Πάντως σύμφωνα με πληροφορίες, στο ναύσταθμο Σαλαμίνας την Πέμπτη βρέθηκε Γαλλικό κλιμάκιο της Naval Group για να δει από κοντά, τις άγνωστες γι’ αυτούς φρεγάτες ΜΕΚΟ του Ελληνικού στόλου. Οι Γάλλοι ζήτησαν από το ΠΝ να έχουν εικόνα, του τι απαιτήσεις έχουν οι φρεγάτες για τον εκσυγχρονισμό μέσης ζωής. Η Γαλλική ναυπηγική εταιρία εκτός των νέων φρεγατών έχει δηλώσει ότι μπορεί ν’ αναλάβει και τον εκσυγχρονισμό των τεσσάρων ΜΕΚΟ του Πολεμικού Ναυτικού, ένα πρόγραμμα που ήδη έχει καθυστερήσει και είναι απαραίτητο ώστε αυτά τα πλοία να συνεχίσουν και τα επόμενα χρόνια να βρίσκονται στις απαιτητικές αποστολές που ανατίθενται στο Πολεμικό Ναυτικό.

Print Friendly and PDF
Μοιράσου στο Google Plus
Αν βρήκατε το άρθρο ενδιαφέρον, κάντε κλικ εδώ
Η Freepen.gr ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρει για τα άρθρα / αναρτήσεις που δημοσιεύονται και απηχούν τις απόψεις των συντακτών τους. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών ή ότι υπάρχει κάποιο σφάλμα, επικοινωνήστε μέσω e-mail.

Για γρήγορη και άμεση ενημέρωση ακολουθείστε μας στο Twitter και στο Google+.