Το νόστιμο τρόφιμο που φέρνει την ισορροπία στο πεπτικό σύστημα

 

Οι ειδικοί από το Πανεπιστήμιο του Χάρβαρντ προσφέρουν έναν σημαντικό λόγο να γίνεται λάτρεις των τυριών και ιδιαίτερα μιας κατηγορίας που εξασφαλίζει σημαντικά οφέλη για την εξισορρόπηση των βακτηρίων του πεπτικού συστήματος και την εύρυθμη λειτουργία του οργανισμού

Από: ygeiamou.gr

Τα προβιοτικά προστατεύουν τα παιδιά από το έκζεμα

Η υπερτροφή – φύλακας της καρδιάς που δυναμώνει την άμυνα και ρίχνει την πίεση

Τα προβιοτικά αποτελούν μη παθογόνα βακτήρια που συμβάλλουν στην εύρυθμη λειτουργία του εντέρου καθώς και στη συνολική υγεία, δεδομένου ότι το σημαντικό αυτό όργανο μαρτυρά την καλή ή προβληματική γενικότερη κατάσταση του οργανισμού.

Αν και δεν είναι λίγοι όσοι καταφεύγουν σε συμπληρώματα διατροφής για την πρόσληψη προβιοτικών, πλήθος τροφών αποτελούν σημαντικές πηγές τους, από τα ζυμωμένα τρόφιμα όπως το κεφίρ και η σόγια, μέχρι τα λαχανικά τουρσί και τα γαλακτοκομικά προϊόντα όπως το γιαούρτι και το τυρί.

Το τυρί αποτελεί ιδιαίτερη περίπτωση, καθώς η διαδικασία της ζύμωσης που υφίσταται θα καθορίσει τη θέση που θα λάβει στην κατάταξη των πλούσιων σε προβιοτικά διατροφικών επιλογών.

Για να προσφέρουν την ωφέλιμη δράση τους, τα προβιοτικά θα πρέπει να είναι αρκετά ανθεκτικά για να επιβιώσουν από τα οξέα του στομάχου και να φτάσουν στο έντερο. Κριτήριο στην προκειμένη περίπτωση αποτελεί το pH του τυριού, το οποίο είναι ιδανικό στα μαλακά τυριά όπως το ελβετικό, το provolone, το cheddar, το Edam, η ελβετική γραβιέρα »Gruyere», η παρμεζάνα, το τυρί cottage, η δική μας μυζήθρα και τέλος το Gouda που κατακτά την κορυφή σε περιεκτικότητα προβιοτικών.

Όπως εξηγούν ειδικοί από το Πανεπιστήμιο του Χάρβαρντ, τα ισχυρά προβιοτικά στα παραπάνω τυριά εξασφαλίζει η παλαίωση χωρίς περαιτέρω θερμική επεξεργασία.

Προσοχή στην υπερβολή

Η προσθήκη προβιοτικών στη διατροφή θα βελτιώσει την υγεία, βοηθώντας στην ποικιλία των «καλών»βακτηρίων στο έντερο. Το εντερικό μικροβίωμα περιλαμβάνει περίπου 100 τρισεκατομμύρια βακτήρια, ωστόσο η ισορροπία μεταξύ των χρήσιμων και επιβλαβών μπορεί να διαταραχθεί εξαιτίας πλήθους καταστάσεων, από αλλεργίες , διατροφικές επιλογές, ασθένειες έως και ψυχολογικές μεταπτώσεις.

Η κατανάλωση τροφίμων όπως το τυρί συμβάλλει στην αποκατάσταση της φυσικής ισορροπίας, ενώ στο γαλακτοκομικό αυτό προϊόν περιέχονται ακόμα θρεπτικά στοιχεία όπως βιταμίνη Α, βιταμίνη Β2 και ασβέστιο, τα οποία προφυλάσσουν το δέρμα, τα οστά και βοηθούν στον καλό μεταβολισμό.

Εντούτοις πρέπει να καταναλώνεται με μέτρο: το τυρί είναι πλούσιο σε θερμίδες, κορεσμένα λιπαρά και νάτριο.

Κάποιες φορές την εβδομάδα, μια «καλή» μερίδα μαλακού τυριού εξασφαλίζει τα παραπάνω και επιπλέον προσφέρει  πρωτεΐνες και ωφέλιμα βακτήρια γαλακτικού οξέος.

 
Print Friendly and PDF
Μοιράσου στο Google Plus
Αν βρήκατε το άρθρο ενδιαφέρον, κάντε κλικ εδώ
Η Freepen.gr ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρει για τα άρθρα / αναρτήσεις που δημοσιεύονται και απηχούν τις απόψεις των συντακτών τους. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών ή ότι υπάρχει κάποιο σφάλμα, επικοινωνήστε μέσω e-mail.

Για γρήγορη και άμεση ενημέρωση ακολουθείστε μας στο Twitter και στο Google+.