Μια Ferrari 308GTBi με 4κύλινδρο μοτέρ… Honda

 

Ferrari 308GTBi με γιαπωνέζικα εντόσθια; Ναι, είναι δυνατόν, χάρη στην εκκεντρική ιδέα ενός αμερικανικού συνεργείου. Το StanceWorks αποφάσισε να αντικαταστήσει το μοτέρ V8 των 2,9 lt με ένα 4κύλινδρο υπερτροφοδοτούμενο Honda με σχεδόν 500 άλογα.

Από: drive.gr

Για μερικούς, η αντικατάσταση του κινητήρα μιας Ferrari ακόμη και με έναν άλλον της ίδιας φίρμας αποτελεί έγκλημα. Αλλά όταν ένα αμερικανικό συνεργείο πιάνει μια Ferrari 308GTBi, πετάει έξω τον ορίτζιναλ V8 2.9 και στη θέση του βάζει ένα μοτέρ καταγωγής Honda, στους φανατικούς της φίρμας έρχεται κόλπος. Και αν τελικά, η παράλογη αυτή ιδέα θα μπορούσε να δουλέψει άψογα στην 308GTB;

Η εγχείρημα ανέλαβε ο Mike Burroughs, ιδιοκτήτης μιας κίτρινης Ferrari 308 GTBi από το 1981. Ερασιτέχνης βελτιωτής ο ίδιος, διαθέτει πολλά κλασικά κομμάτια (περιλαμβανομένης της BMW M3 E36 από το 1997 και ενός Ford Model A από το 1931) και εργάζεται στο συνεργείο StanceWorks που βρίσκεται στην Costa Mesa στη νότια California. Το συνεργείο αυτό, σχεδόν στα μισά του δρόμου μεταξύ Los Angeles και San Diego, ειδικεύεται σε βελτιώσεις τύπου «σαύρας». Δηλαδή, το όσο το δυνατόν μεγαλύτερο χαμήλωμα του αυτοκινήτου, ρυθμίζοντας τις αναρτήσεις και αμάξωμα.


Εδώ όμως, αυτό που υπέστη η κίτρινη Ferrari, πρόκειται για ένα διαφορετικό είδος βελτίωσης. Βέβαια, μιλάμε για την αμερικανική έκδοση της 308GTB με ψεκασμό Bosch, εξ ου και το «GTBi», μια έκδοση που δεν είναι και το αγαπημένο παιδί στους συλλεκτικούς κύκλους. Είναι επίσης και η 308 με τη χαμηλότερη τιμή. Στις ΗΠΑ, σε κατάσταση Concours, κάνει λιγότερο από $60 χιλιάδες, ενώ μια σε καλή κατάσταση κοστίζει 30 χιλιάρικα.

Η ισχύς της ευρωπαϊκής 308GTB μειώθηκε με την προσθήκη ψεκασμού από τα 255 στα 214 άλογα, προκειμένου να περάσει τα αυστηρότερα αντιρρυπαντικά πρότυπα στις Ηνωμένες Πολιτείες κατά τη δεκαετία του ’80. Η ιδέα του Mike Burroughs ήταν επομένως να αντικαταστήσει τον κινητήρα για να έχει κάτι πιο ισχυρό και ελαφρύτερο.
Ferrari 308GTBi with Honda 4-pot engine
Αλλά για να αποφύγει να πληρώσει έναν σκασμό χρήματα για τη βελτίωση, δεν ήταν ο ορίτζιναλ V8 που τροποποιήθηκε, αλλά ένα 4κύλινδρο γιαπωνέζικο μοτέρ. Καταγωγής Honda, το μοτέρ αυτό λέει ο Burroughs επελέγη διότι είναι πιο κόμπακτ και ελαφρύτερο, φθηνότερο και σαφώς πιο αξιόπιστο από τους κινητήρες Ferrari εκείνης της εποχής. Χάρη στη μεταμόσχευση ενός τούρμπο δε, ο Αμερικανός φίλος μας εκτόξευσε την ισχύ.

Ο κινητήρας προήλθε από ένα Acura TSX (το γνωστό μας Honda Accord). Αυτή η μονάδα που ονομάζεται K24A2 είναι ένα 4κύλινδρο μοτέρ των 2,4 lt, που στοκ αποδίδει 201 ίππους. Αλλά χάρη στη μαγεία της υπερτροφοδότησης (και ενός ενδιάμεσου εναλλάκτη αέρα-αέρα), η ισχύς σκαρφάλωσε σε σχεδόν 500 άλογα! Διατηρώντας μάλιστα το αρχικό χαμηλό βάρος, με περίπου 150 κιλά ή το μισό του κινητήρα V8 της Ferrari.


Ο γενειοφόρος Αμερικανός δημοσίευσε πολλά video του πρότζεκτ στο κανάλι του συνεργείου στο Youtube και στον λογαριασμό του στο Instagram. Περιλαμβανομένης της ανασυναρμολόγησης του κινητήρα Honda στο μηχανοστάσιο της 308 που βρίσκεται μέση/πίσω. Ανακοινώνει δε, ότι υπάρχει κάμποση δουλειά ακόμη να γίνει σε αυτή τη «Ferrari», ειδικά με την ακριβή θέση του κινητήρα στο μεγάλο μηχανοστάσιο. Όσοι ενδιαφέρονται μπορούν να παρακολουθούν τις εξελίξεις στα κοινωνικά δίκτυα του StanceWorks.

Print Friendly and PDF
Μοιράσου στο Google Plus
Αν βρήκατε το άρθρο ενδιαφέρον, κάντε κλικ εδώ
Η Freepen.gr ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρει για τα άρθρα / αναρτήσεις που δημοσιεύονται και απηχούν τις απόψεις των συντακτών τους. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών ή ότι υπάρχει κάποιο σφάλμα, επικοινωνήστε μέσω e-mail.

Για γρήγορη και άμεση ενημέρωση ακολουθείστε μας στο Twitter και στο Google+.