Dassault Rafale: Τα εντυπωσιακά χαρακτηριστικά των αεροσκαφών που θα «σκεπάσουν» το Αιγαίο

Φωτογραφία : Twitter / Isabelle Dumont
Τα γαλλικά μαχητικά Rafale που θα ενισχύσουν την άμυνα της χώρας μας, διαθέτουν τεχνολογία άκρως απόρρητη που δεν χρησιμοποιείται από άλλα αεροσκάφη.

Από: sputniknews.gr

Η Ελλάδα αναμένεται να υψώσει γαλλική ασπίδα πάνω από το Αιγαίο, βάζοντας στη φαρέτρα της τα γαλλικά μαχητικά αεροσκάφη τύπου Rafale, μετά τη συμφωνία με το Παρίσι.

Μετά μάλιστα και τις υπογραφές χθες (25/01) στην Αθήνα, μεταξύ του υπουργού Άμυνας Νίκου Παναγιωτόπουλου και της Γαλλίδας ομολόγου του Φλοράνς Παρλί, η άφιξη των πρώτων από τα 18 συνολικά μαχητικά, το κόστος των οποίων ανέρχεται σε 2,32 δισ. ευρώ, είναι θέμα χρόνου.

Σύμφωνα λοιπόν με το χρονοδιάγραμμα που προβλέπεται στη σύμβαση, τα πρώτα έξι μεταχειρισμένα Rafale θα φθάσουν στη χώρα μας τον Ιούνιο και τα τελευταία μετά από 26 μήνες.

Ποια είναι τα μαχητικά αεροσκάφη «Dassault Rafale»

Το Dassault Rafale (Ντασό Ραφάλ) είναι γαλλικό δικινητήριο μαχητικό αεροσκάφος 4ης γενιάς, ενώ σχεδιάστηκε και κατασκευάζεται από την Dassault Aviation.

Χρησιμοποιείται από τη Γαλλική Πολεμική Αεροπορία και το Γαλλικό Πολεμικό Ναυτικό, σε ρόλους αεροπορικής υπεροχής και κρούσεως, έχοντας δυνατότητα ταυτόχρονης εκτέλεσης διαφορετικών αποστολών.

Παράλληλα, μπορεί να μεταφέρει ποικιλία όπλων που διαθέτει ήδη η Ελλάδα, ενώ θεωρείται ό,τι πιο σύγχρονο διαθέτει η ευρωπαϊκή αμυντική βιομηχανία.

Φέρει συνδυασμό πτέρυγας τύπου Δέλτα και πτερυγίων ελιγμών (canards), με αποτέλεσμα να είναι εξαιρετικά ευέλικτο, διατηρώντας παράλληλα τη σταθερότητα κατά τη διάρκεια της πτήσης, ενώ έχει τη δυνατότητα απογείωσης από μικρούς αεροδιαδρόμους, ακόμα και 400 μέτρων, όπως επίσης και από αεροπλανοφόρα.



Με σύστημα ελέγχου τεχνολογίας fly-by-wire τριών ψηφιακών διαύλων και ενός αναλογικού, τα Rafale αγγίζουν όρια επιταχύνσεων +9g/-3.2g. Επίσης, λόγω σχεδιασμού και υλικών κατασκευής έχουν όσο το δυνατόν χαμηλότερο ίχνος ραντάρ.

Αξίζει μάλιστα να σημειωθεί ότι η τεχνολογία του συστήματος αυτοπροστασίας και ηλεκτρονικού πολέμου SPECTRA της εταιρείας Thales, που διαθέτει, είναι άκρως απόρρητη και δεν χρησιμοποιείται από άλλα αεροσκάφη. Φήμες, τα θέλουν έτσι να χρησιμοποιούν τεχνολογία ενεργής ακύρωσης προκειμένου να εξουδετερώνουν τα εισερχόμενα σήματα ραντάρ.

Τα αεροσκάφη Rafale φέρουν ακόμα το ραντάρ RBE2 (επίσης της Thales), το οποίο έχει δυνατότητα ιχνηλάτησης πολλαπλών στόχων στον αέρα, ενώ μπορούν να δημιουργήσουν τρισδιάστατους χάρτες εδάφους για πλοήγηση ή στοχοποίηση σε πραγματικό χρόνο.

Μπορούν επίσης να εκτοξεύσουν πύραυλο αέρος – αέρος χωρίς να «αποκαλυφθούν», χάρη στο σύστημα OSF της Thales που λειτουργεί με τεχνολογία υπέρυθρης ακτινοβολίας.

Όσον αφορά τέλος στο πιλοτήριο, αυτό είναι γυάλινο, με τρεις οθόνες πολλαπλών λειτουργιών (MFDs), ολογραφικό HUD καθώς και πλευρικό χειριστήριο HOTAS.

Όπως, δε, και στο Eurofighter, υπάρχει η δυνατότητα φωνητικών εντολών (Direct Voice Input).

Για την πρόωσή του, τέλος, το Rafale χρησιμοποιεί δύο στροβιλοπροωθητήρες SCECMA M88-2 με μετάκαυση, με συνολική ωθητική δύναμη 150 kN.



Οι τρεις βασικές εκδόσεις του μαχητικού Dassault Rafale

  • Rafale C: Μονοθέσια έκδοση για τη Γαλλική Πολεμική Αεροπορία.
  • Rafale B: Διθέσια έκδοση για τη Γαλλική Πολεμική Αεροπορία.
  • Rafale M: Μονοθέσια έκδοση για τη Γαλλική Ναυτική Αεροπορία. Με τη μελλοντική πρόσθεση του συστήματος στόχευσης DAMOCLES και την αναβάθμισή τους σε στάνταρντ F3, τα Rafale θα αποτελέσουν, μέχρι το 2015, το μοναδικό αεροσκάφος σταθερής πτέρυγας που θα χρησιμοποιεί το Γαλλικό Ναυτικό.

Τα τεχνικά χαρακτηριστικά των μαχητικών Dassault Rafale

  • Πλήρωμα: 1 ή 2
  • Κατασκευαστής: Dassault Aviation
  • Διαστάσεις: Μήκος 15,27 μέτρα
  • Εκπέτασμα: 10,8 μέτρα
  • Ύψος: 5,34 μέτρα

Επίσης:

  • Επιφάνεια πτέρυγας: 45,7 m²
  • Βάρος: Άδειο: 9.500 kg / Πλήρες: 19.000 kg / Μέγιστο απογείωσης: 24.500 kg
  • Πηγή ισχύος: Κινητήρες 2 x SNECMA M88
  • Ισχύς: 33.000 lbf 146 kN
  • Επιδόσεις: Μέγιστη ταχύτητα Mach 1.8, 2150 km/h

Τέλος:

  • Αυτονομία: 1100+ mi, 1800+ km
  • Μέγιστο ύψος: 55.000 ft , 16.800 μέτρα
  • Βαθμός ανόδου: 1.000 ft/sec, 305 m/sec

 

Print Friendly and PDF
Μοιράσου στο Google Plus
Αν βρήκατε το άρθρο ενδιαφέρον, κάντε κλικ εδώ
Η Freepen.gr ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρει για τα άρθρα / αναρτήσεις που δημοσιεύονται και απηχούν τις απόψεις των συντακτών τους. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών ή ότι υπάρχει κάποιο σφάλμα, επικοινωνήστε μέσω e-mail.

Για γρήγορη και άμεση ενημέρωση ακολουθείστε μας στο Twitter και στο Google+.