Γιατί το Ιράν αγαπά το νέο του Μίνι Υποβρύχιο

εικόνα Ρόιτερς
Η Τεχεράνη θέλει να έχει μικρότερα υποβρύχια για τις δυνάμεις ειδικών επιχειρήσεων ή αυτά που μπορούν να πλοηγηθούν κοντά στις ακτές της.

Caleb Larson - National Interest / Παρουσίαση Freepen.gr

Βασικό σημείο: το Ιράν δεν είναι σημαντική ναυτική δύναμη. Ωστόσο, ξέρει πώς να κάνει κουμάντο με λιγότερη δύναμη και να δώσει γροθιά με τρόπο πάνω από τις δυνατότητές του.

Το Ιράν μόλις κυκλοφόρησε εικόνες από κάποιο νέο ναυτικό εξοπλισμό-συμπεριλαμβανομένου ενός περίεργου υποβρυχίου που μπορεί να είναι μη επανδρωμένο.


Δοκιμές 1, 2, 3 

Η αγγλόφωνη έκδοση του Πρακτορείου Ειδήσεων της Ισλαμικής Δημοκρατίας μόλις κυκλοφόρησε μια σειρά φωτογραφιών που δείχνουν αυτό που φαίνεται να είναι νέος ιρανικός ναυτικός εξοπλισμός. Οι φωτογραφίες, που κυκλοφόρησαν την Πέμπτη, φαίνεται να δείχνουν διάφορους τύπους γρήγορων σκαφών που ευνοεί το Ιράν στα Στενά του Ορμούζ και του Περσικού Κόλπου, καθώς και μια μάλλον περίεργη ποικιλία υποβρυχίων ή ημι-υποβρυχίων.

Όπως επεσήμανε ο ναυτικός εμπειρογνώμονας H.I. Sutton, το μεγαλύτερο από αυτά μοιάζει είτε με ένα αρκετά μικρό επανδρωμένο υποβρύχιο είτε με ένα μη επανδρωμένο υποβρύχιο αξιοπρεπούς μεγέθους (UUV). Εάν αυτό το υποβρύχιο είναι πράγματι ένα UUV, θα έθετε το Ιράν σε μια αποκλειστική ομάδα χωρών.

Ένας από τους δείκτες που δείχνουν τις μη επανδρωμένες επιχειρήσεις είναι η έλλειψη ορατού ανοίγματος μέσω του οποίου οι άνθρωποι θα μπορούσαν να εισέλθουν στο κύτος. Το μικρό μέγεθος του υποβρυχίου είναι περαιτέρω απόδειξη του ότι δεν πρόκειται για επανδρωμένο. Η καρέκλα που ο μπροστινός ναυτικός κάθεται στη φωτογραφία πιθανότατα δεν θα έμενε στο κατάστρωμα κατά τη διάρκεια των επιχειρήσεων, ούτε ο ελεγκτής του χειριστηρίου που χρησιμοποίησε, προφανώς για να κατευθύνει το υποβρύχιο.


Χαμηλής τεχνολογίας / υψηλής τεχνολογίας

Όσον αφορά την πολυπλοκότητα (και την τιμή, πιθανώς), το Πολεμικό Ναυτικό των Ηνωμένων Πολιτειών και το Βασιλικό Ναυτικό πιθανόν να οδηγήσουν το πακέτο στην ανάπτυξη του UUV. Το εξαιρετικά μεγάλο μη επανδρωμένο υποβρύχιο όχημα του Βασιλικού Ναυτικού, ή το Xluuv 'Manta' όπως είναι επίσης γνωστό, είναι αρκετά εξελιγμένο—μπορεί να καταδυθεί πάνω από 300 μέτρα κάτω από την επιφάνεια του ωκεανού και έχει αντοχή 48 ωρών. Η πρόωση είναι πιθανό να παρέχεται είτε από ένα ντίζελ-ηλεκτρικό ή ανεξάρτητο από τον αέρα σύστημα πρόωσης (ΑΙΡ). Ο περίεργος διπλός σωλήνας στο πίσω μέρος του UUV είναι πιθανώς ένας σωλήνας εξάτμισης, υποδεικνύοντας έντονα ένα σύστημα ντίζελ-ηλεκτρικής πρόωσης.

Το μικρό UUV του Ιράν, αν είναι πράγματι ένα UUV, έχει μια πολύ πιο σπιτική εμφάνιση DIY-πιθανώς επειδή είναι. Το τετράπλευρο τόξο του σκάφους φαίνεται μάλλον παρόμοιο με κάτι που χτίστηκε σε ένα γκαράζ, παρά σε ένα ναυτικό ναυπηγείο. Αυτό είναι πιθανώς ακριβές. Η εγχώρια παραγωγική ικανότητα του Ιράν είναι μάλλον φτωχή, ειδικά για πολύπλοκα οπλικά συστήματα.

Δύο παρόμοιας εμφάνισης ημι-υποβρύχια παρατηρήθηκαν επίσης ότι ομολογουμένως φαινόταν πολύ σαν ένα έργο της πίσω αυλής. Δύο Ιρανοί βατραχάνθρωποι φωτογραφήθηκαν μέσα στα ανοιχτά ημι-υποβρύχια που κυματίζουν σήματα ειρήνης.


Υστερόγραφο

Αν και δεν είναι ακριβώς μια αναβάθμιση όσον αφορά τις ναυτικές δυνατότητες του Ιράν, η πιθανή μη επανδρωμένη φύση των νεότερων υποβρυχίων του, δείχνει ένα από τα σημαντικότερα δυνατά σημεία του Ιράν: στο Στενό του Ορμούζ και του Περσικού Κόλπου το Ιράν δεν χρειάζεται να είναι προετοιμασμένο να κερδίσει μια σύγκρουση, απλά πρέπει να έχει αρκετή μόχλευση για να εμποδίσει την κυκλοφορία και να αναγκάσει τους πιο ισχυρούς και πιο εξελιγμένους αντιπάλους να σταματήσουν.

Το πιθανό-UUV κάνει ακριβώς αυτό που δε θα μπορούσε ποτέ να κάνει πηγαίνοντας τετ α τετ με το Πολεμικό Ναυτικό των Ηνωμένων Πολιτειών, αλλά θα μπορούσε να προκαλέσει μια διακοπή της επιθετικής ομάδας επιφανείας καινα επιβραδύνει τους πιθανούς αντιπάλους. Προσέξτε λοιπόν τα σκάφη ιρανικής κατασκευής.

Νεότερη Παλαιότερη
--------------
Ακούστε το τελευταίο ηχητικό από τη ΜΕΣΗ ΓΡΑΜΜΗ


Η Freepen.gr ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρει για τα άρθρα / αναρτήσεις που δημοσιεύονται και απηχούν τις απόψεις των συντακτών τους και δε σημαίνει πως τα υιοθετεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών ή ότι υπάρχει κάποιο σφάλμα, επικοινωνήστε μέσω e-mail