Μεγαλοεργολάβοι εισπράττουν χρόνια τσουχτερά διόδια αλλά θα αποζημιωθούν με 40 εκ. λόγω lockdown

Το ελληνικό Δημόσιο θα κληθεί να καταβάλλει αποζημιώσεις ύψους τουλάχιστον 40 εκατομμυρίων ευρώ στις εταιρείες που εκμεταλλεύονται τους αυτοκινητόδρομους για τα διαφυγόντα έσοδα από τη μη είσπραξη διοδίων, αλλά και τις καθυστερήσεις άλλων προβλεπόμενων εργασιών κατά τη διάρκεια των περιόδων ισχύος του lockdown το πρώτο εξάμηνο του 2020!

Από: iskra.gr

Σύμφωνα με δημοσίευμα του ethnos.gr, το ελληνικό Δημόσιο θα κληθεί να καταβάλλει αποζημιώσεις στις εταιρείες παραχώρησης των αυτοκινητοδρόμων για τα διαφυγόντα έσοδα από τη μη είσπραξη διοδίων, αλλά και τις καθυστερήσεις άλλων προβλεπόμενων εργασιών κατά τη διάρκεια των περιόδων ισχύος του lockdown το πρώτο εξάμηνο του 2020.

Μέχρι τον Ιούνιο, το συνολικό ποσό ανέρχεται σε 40 εκατομμύρια ευρώ, χωρίς να συμπεριλαμβάνονται σε αυτός οι αξιώσεις που θα απαιτήσουν πιθανότατα οι εταιρίες για την τρέχουσα περίοδο περιορισμών της κυκλοφορίας, όπως μεταδίδει το μέσο.

Σύμφωνα με τις πρώτες πέντε αποφάσεις που υπογράφει ο υπουργός Υποδομών, Κώστας Καραμανλής και αναρτήθηκαν στη «Διαύγεια», για την περίοδο του πρώτου lockdown (συνολικά για το πρώτο εξάμηνο του έτους έως το τέλος Ιουνίου 2020) προβλέπεται:

  • Δέσμευση ποσού 13.500.000 για την καταβολή στον Παραχωρησιούχο «ΟΛΥΜΠΙΑ ΟΔΟΣ Α.Ε.».
  • Δέσμευση ποσού 6.370.000 για τον Παραχωρησιούχο «ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΔΡΟΜΟΣ ΑΙΓΑΙΟΥ Α.Ε.».
  • Δέσμευση ποσού 13.360.000 για πληρωμή στον Παραχωρησιούχο «ΝΕΑ ΟΔΟΣ Α.Ε.».
  • Δέσμευση ποσού 1.740.000 για καταβολή αποζημίωσης στον Παραχωρησιούχο «ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΔΡΟΜΟΣ ΚΕΝΤΡΙΚΗΣ ΕΛΛΑΔΑΣ Α.Ε. ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΗΣ».
  • Δέσμευση ποσού 5.300.000 για την καταβολή στον Παραχωρησιούχο «ΓΕΦΥΡΑ Α.Ε.».

Οι παραχωρησιούχοι αξίωσαν αποζημιώσεις με επιχειρήματα κυρίως την κατάρρευση της κυκλοφορίας των αυτοκινητοδρόμων εξαιτίας των περιορισμών που επιβλήθηκαν στην κίνηση και την αντίστοιχη κατάρρευση των εσόδων, ενώ από πολλούς επισημάνθηκε ότι καθυστέρησε και η εκτέλεση άλλων προγραμματισμένων εργασιών, όπως π.χ. Τα έργα συντήρησης.

Το δημοσίευμα μεταφέρει και αλληλογραφία που είχε ανταλλαγεί μεταξύ παραχωρησιούχων και υπουργείου Υποδομών, στην οποία επισημαίνεται ότι η ελληνική κυβέρνηση από τον Φεβρουάριο του 2020 εξέδωσε πλήθος Πράξεων Νομοθετικού Περιεχομένου (ΠΝΠ) καθώς και Κοινών Υπουργικών Αποφάσεων (ΚΥΑ) με έκτατα μέτρα για την αντιμετώπιση της εξάπλωσης της πανδημίας Covid-19 και την προστασία της δημόσιας υγείας, επιβάλλοντας μεταξύ άλλων με κανονιστικές πράξεις σειρά περιοριστικών και απαγορευτικών μέτρων στη λειτουργία επιχειρήσεων, στην προσέλευση των εργαζομένων στην εργασία τους, στις συναθροίσεις, στην κυκλοφορία των πολιτών, στις διανομαρχιακές μετακινήσεις, στις οδικές συνδέσεις με όμορες χώρες. Ως αποτέλεσμα κατά το διάστημα των περιοριστικών και απαγορευτικών μέτρων στις μετακινήσεις η κυκλοφορία στο Έργο Παραχώρησης σημείωσε μεγάλη πτώση συγκριτικά με το αντίστοιχο διάστημα του προηγούμενου έτους.

Σε γενικές γραμμές βάσει των συμβάσεων ως “Γεγονός Ανωτέρας Βίας” θεωρούνται όλα τα γεγονότα ή περιστατικά ή οι συνέπειες αυτών που ευρίσκονται εκτός της σφαίρας ελέγχου ή επιρροής των Μερών και που δεν θα μπορούσαν να είχαν προβλεφθεί ή προληφθεί ή αποτραπεί ακόμα και με καταβολή ιδιαίτερης επιμέλειας εκ μέρους των Μερών καθώς επίσης και οποιοδήποτε γεγονός ή περιστατικό για την επέλευση του οποίου δεν ευθύνεται κανένα από τα μέρη και το οποίο ο Παραχωρησιούχος δεν έχει την υποχρέωση σύμφωνα με την παρούσα να ασφαλίσει και δεν είναι πράγματι ασφαλισμένος, ή έχει απαλλαγεί από την υποχρέωση ασφάλισης εν όλω ή εν μέρει.

«Ολα τα Γεγονότα Ανωτέρας Βίας, εκτός από εκείνα που βαρύνουν τον Παραχωρησιούχο (και στο μέτρο που τον βαρύνουν) θεωρούνται ως Γεγονότα Ευθύνης του Δημοσίου και αποζημιώνονται από το Δημόσιο», επισημαίνεται.

Ειδικά η Ολυμπία Οδός συνδέει την ανάγκη άμεσης αποζημίωσης και με τον αυτοκινητόδρομο Πάτρα – Πύργος τονίζοντας πως σε αντίθετη περίπτωση θα υφίσταται αδυναμία καταβολής ληξιπρόθεσμων υποχρεώσεών τους προς τους δανειστές με αποτέλεσμα την επέλευση Γεγονότος Ευθύνης του (Event of Default) το οποίο θα έχει ως συνέπεια την αδυναμία επίτευξης συμφωνίας για τη χρηματοδότηση του Τμήματος Πάτρας-Πύργου.

Στην περίπτωση της Νέας Οδού έχει συνυπολογιστεί και η αποζημίωση για απώλεια εσόδων λόγω Γεγονότων Ευθύνης Δημοσίου (από την αδυναμία λειτουργίας των Σταθμών Διοδίων Βαρυμπόμπης (πλευρικός), Αγίου Στεφάνου (πλευρικός) και Χαλκίδας (μετωπικός) – Υπολειπόμενες Εργασίες) για την χρονική περίοδο 01.01.2020 έως 30.06.2020 (1ο εξάμηνο 2020).

Print Friendly and PDF
Μοιράσου στο Google Plus
Αν βρήκατε το άρθρο ενδιαφέρον, κάντε κλικ εδώ
Η Freepen.gr ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρει για τα άρθρα / αναρτήσεις που δημοσιεύονται και απηχούν τις απόψεις των συντακτών τους. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών ή ότι υπάρχει κάποιο σφάλμα, επικοινωνήστε μέσω e-mail.

Για γρήγορη και άμεση ενημέρωση ακολουθείστε μας στο Twitter και στο Google+.