Θρίλερ στον Ειρηνικό ΒΔ της Χαβάης: Πλοίο έχασε 1816 κοντέινερς λόγω μεγάλου κυματισμού! Εικόνες

A photo shows the ONE Apus as it arrived into view in Kobe, Japan, December 8, 2020. Photo: Twitter @mrnkA4srnrA
Freepen.gr - Το containership ONE Apus έφτασε στο λιμάνι του Κόμπε της Ιαπωνίας την Τρίτη μετά το οκταήμερο ταξίδι του από τη μέση του Ειρηνικού Ωκεανού, όπου έχασε σχεδόν 2.000 εμπορευματοκιβώτια κατά τη διάρκεια καταιγίδας.

"Η Chidori Ship Holding LLC ως πλοιοκτήτρια και η NYK Shipmanagement Pte Ltd ως διαχειρίστρια του container Ship ONE Apus (IMO # 9806079) μπορεί να επιβεβαιώσει ότι το πλοίο είναι πλέον ασφαλώς αγκυροβολημένο στο λιμάνι του Κόμπε αφού έχασε 1.816 εμπορευματοκιβώτια στη θάλασσα όταν αντιμετώπισε σοβαρή κακοκαιρία τη Δευτέρα 30 Νοεμβρίου 2020", ανέφερε η τελευταία ενημέρωση, σύμφωνα με το gcaptain.com.

Ωστόσο θα πραγματοποιηθεί πλήρης επιθεώρηση ασφαλείας του σκάφους και του εναπομένοντος φορτίου του για να αποκαλυφθεί η πλήρης έκταση της ζημίας.

"Μόλις το σκάφος και το φορτίο κηρυχθούν ασφαλή, οι επιθεωρητές από τους διάφορους ενδιαφερόμενους θα κάνουν τις αρχικές τους εκτιμήσεις, ενώ οι σχεδιαστές στοιβασίας και οι φορτοεκφορτωτές θα διατυπώσουν και θα εφαρμόσουν ένα σχέδιο για να εξασφαλίσουν την ασφαλή απομάκρυνση των υπόλοιπων μονάδων", ανέφερε η ενημέρωση. "Στη συνέχεια, θα γίνει διεξοδική αξιολόγηση σχετικά με τον ακριβή αριθμό και τον τύπο των εμπορευματοκιβωτίων που έχουν χαθεί ή καταστραφεί και οι ζημιές στο σκάφος".

Σύμφωνα με τα αρχικά στοιχεία που δημοσίευσαν οι πλοιοκτήτες και η διαχειρίστρια, περίπου 1.816 εμπορευματοκιβώτια χάθηκαν στη θάλασσα ως αποτέλεσμα των έντονων καιρικών συνθηκών όταν το πλοίο έπλεε περίπου 1.600 ναυτικά μίλια βορειοδυτικά της Χαβάης. Μεταξύ αυτών που χάθηκαν ήταν 64 εμπορευματοκιβώτια επικίνδυνων εμπορευμάτων, συμπεριλαμβανομένων 54 με πυροτεχνήματα, οκτώ που περιείχαν μπαταρίες και δύο με υγρή αιθανόλη.

Σύμφωνα με τους πλοιοκτήτες και τους διαχειριστές, ο καιρός κατά τη στιγμή της απώλειας φορτίου είχε δύναμη 4 στην αιολική κλίμακα Beaufort, που αντιστοιχεί σε ανέμους 13-18 mph, με βορειοδυτικό swell, δηλαδή κυματισμό 5 έως 6 μέτρων "μεγάλη υψηλή διόγκωση". Ωστόσο, οι χάρτες καιρού δείχνουν σημαντικά ύψη κύματος έως και 16 μέτρα που σχετίζονται με το σύστημα καιρού που συναντά το σκάφος.


Ένας χάρτης δείχνει σημαντικά ύψη κύματος 16 μέτρων που σχετίζονται με το μετεωρολογικό σύστημα 30 Νοεμβρίου 2020.

Το ONE Apus είναι ένα containership 14.000 TEU που χτίστηκε το 2019 με μήκος 364 μέτρων και πλέει κάτω από την ιαπωνική σημαία. Το σκάφος λειτουργεί από το Ocean Network Express στην υπηρεσία Far East Pacific 2 (FP2). Το πλοίο είναι ένα από τα επτά των 14.000 TEU που κατασκευάστηκαν για την ONE Line, η οποία ιδρύθηκε το 2017 μέσω της συγχώνευσης των επιχειρήσεων εμπορευματοκιβωτίων των μεγάλων ιαπωνικών ναυτιλιακών εταιρειών Kawasaki Kisen Kaisha, Ltd (γραμμή"K"), Mitsui O.S. K. Lines (MOL) και Nippon Yusen Kabushiki Kaisha (NYK).

Η απώλεια φορτίου πιστεύεται ότι είναι η μεγαλύτερη απώλεια φορτίου που σχετίζεται με τις καιρικές συνθήκες στην ιστορία. Πολλοί ρώτησαν πώς μπορεί να συμβεί κάτι τέτοιο. Ενώ η απώλεια φορτίου αυτού του μεγέθους είναι άνευ προηγουμένου, ιδιαίτερα όταν δεν περιλαμβάνει πυρκαγιά ή σενάριο τύπου ναυαγίου, τα παρελθόντα περιστατικά μπορεί να έχουν κάποιες ενδείξεις. Για παράδειγμα, τα περιστατικά του Svendborg Maersk (έχασε 517 κοντέινερς στον Βισκαϊκό Κόλπο το 2014) και του MSC ZOE (έχασαν 342 μονάδες στη Βόρεια Θάλασσα το 2019), είναι προηγουμένως δύο από τις χειρότερες απώλειες φορτίου που έχουν καταγραφεί.

Όσον αφορά το τελευταίο, μια ολλανδική έρευνα για την ασφάλεια του σκάφους αποκάλυψε κινδύνους ειδικά για τη διαδρομή και ακραίες υδροδυναμικές δυνάμεις που δρουν στο πλοίο, τα εμπορευματοκιβώτια και τα συστήματα πρόσδεσης, ως κύρια αιτία. Στο περιστατικό του Svendborg Maersk, το δανικό Συμβούλιο διερεύνησης θαλάσσιων ατυχημάτων εντόπισε βαριά κύλιση όταν οι συνθήκες έγιναν πιο σοβαρές από ό, τι προβλεπόταν ως πιθανή αιτία. Και στις δύο περιπτώσεις, οι ανθρώπινοι παράγοντες σε συνδυασμό με τις δυσμενείς καιρικές συνθήκες είχαν ως αποτέλεσμα ακραίες κινήσεις πλοίων και τελικά απώλεια φορτίου.

Καθώς όλο και μεγαλύτερα εμπορευματοκιβώτια συνεχίζουν να τίθενται σε λειτουργία (τα μεγαλύτερα σήμερα είναι περίπου 23.000 χωρητικότητα TEU), το ίδιο αυξάνονται κι οι ερωτήσεις σχετικά με την ασφάλειά τους, ειδικά με περιστατικά που σχετίζονται με ακραία απώλεια φορτίου ή πυρκαγιά, όπως συνέβη στο περιστατικό του Maersk Honam.

Μιλώντας στο One Apus loss, οι ιδιοκτήτες και οι διαχειριστές δήλωσαν:

"Ο επιχειρησιακός εξοπλισμός του σκάφους, τα εργαλεία φορτίου και τα μηχανήματα πρόωσης είναι σε καλή κατάσταση και οι αξιωματικοί είναι έμπειροι, πιστοί, καλά εκπαιδευμένοι ναυτικοί κι έχουν υψηλά κίνητρα. Η ανάλυση των βασικών αιτιών και η πλήρης διερεύνηση θα εξετάσουν όλες τις πτυχές της κατάστασης, συμπεριλαμβανομένης της δρομολόγησης, φόρτωσης, εξοπλισμού και καταλληλότητας του σκάφους για σκοπούς σε πολύ ακραίες καιρικές συνθήκες. Πρέπει να διασφαλίσουμε ότι δεν θα υπάρξει ξανά τέτοια απώλεια". 

Ακολουθούν φωτογραφίες από το Twitter (@maritime_cyprus - @meimaiko και από μέλος του πληρώματος εν πλω προς Ιαπωνία)








Νεότερη Παλαιότερη
--------------
Ακούστε το τελευταίο ηχητικό από τη ΜΕΣΗ ΓΡΑΜΜΗ


Η Freepen.gr ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρει για τα άρθρα / αναρτήσεις που δημοσιεύονται και απηχούν τις απόψεις των συντακτών τους και δε σημαίνει πως τα υιοθετεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών ή ότι υπάρχει κάποιο σφάλμα, επικοινωνήστε μέσω e-mail