Τρόμος των Τούρκων για την Ελληνική Πολεμική Αεροπορία: 122 εκσυγχρονισμένα F-16, 18 Rafale και 24 Mirage - Στο βάθος και τα F-35

Ενισχύει την εναέρια κυριαρχία της η Πολεμική Αεροπορία στο Αιγαίο. Ο σχεδιασμός για αναβάθμιση μαχητικών και την απόκτηση νέων όπλων.

Από: newpost.gr - του Κώστα Σαρικά

Σε πλήρη εξέλιξη βρίσκεται ο σχεδιασμός της Πολεμικής Αεροπορίας για τα επόμενα χρόνια, ώστε όχι απλά να διατηρήσει το πλεονέκτημα απέναντι στους γείτονες, αλλά και για δημιουργήσει τις προϋποθέσεις για απόλυτη εναέρια κυριαρχία στο Αιγαίο και σε κάθε γωνιά Ελληνικών κυριαρχικών δικαιωμάτων.

Στην κατεύθυνση αυτή εντάσσεται και η πρόσφατη απόφαση του Ανώτατου Αεροπορικού Συμβουλίου να προχωρήσει στην αναβάθμιση των 38 μαχητικών F-16 block 50 σε διαμόρφωση block 52+. Πρόκειται για αεροσκάφη από την 341 Μοίρα "ΑΣΣΟΙ" και 347 Μοίρα "ΠΕΡΣΕΑΣ" που εδρεύουν στην 111 Πτέρυγα Μάχης στην Νέα Αγχίαλο Βόλου.

Το Α.Α.Σ μάλιστα ζήτησε να δεσμευτούν περίπου 700 εκατ. ευρώ, τα οποία όμως δεν αφορούν, όπως κατηγορηματικά ξεκαθαρίζεται, μόνο την αναβάθμιση των μαχητικών αλλά την απόκτηση νέων όπλων για το σύνολο του στόλου των F-16 όπως και την τεχνική υποστήριξη αλλά και άλλες ανάγκες της Πολεμικής Αεροπορίας. Μεγάλος αριθμός άλλωστε από τα ανταλλακτικά τα οποία θα απαιτηθουν για την αναβάθμιση των F-16 block 50 πρόκειται να εξασφαλιστεί από τον εκσυγχρονισμό των 84 F-16 block52+ adv σε VIPER.

Ήδη τα στελέχη της Πολεμικής Αεροπορίας έχουν προχωρήσει σε αναλυτική καταγραφή των αναγκών για τον εκσυγχρονισμό των 38 block 50 ενώ το ΓΕΑ έχει καταλήξει τι επιπλέον θα ζητήσει με LOR (Letter OfRequest) από τους Αμερικανούς πέρα από ανταλλακτικά για την αναβάθμιση.

Στον προγραμματισμό είναι σε όλα τα F-16 block 50 να τοποθετηθεί link16, ώστε τα μαχητικά να διαθέτουν πλήρη εικόνα για την τακτική κατάσταση στην περιοχή. Να διαθέτουν δηλαδή στις οθόνες τους όλα τα δεδομένα τα οποία θα φτάνουν από τα υπόλοιπα μαχητικά, το ιπτάμενο ραντάρ, τα ραντάρ εδάφους αλλά και τα πλοία που θα διαθέτουν ανάλογο σύστημα, για τη θέση και την πορεία φίλιων και εχθρικών δυνάμεων σε αέρα, στεριά και θάλασσα. Σύστημα που λύνει τα χέρια στον ιπτάμενο σε κάθε αποστολή είτε αναχαίτισης είτε κρούσης.

Επιπλέον, στα block 50 σχεδιάζεται να τοποθετηθούν TARGET POT και νέο λογισμικό τα οποία θα εκτινάσσουν τις δυνατότητες στοχοποίησης διερύνοντας τις επιχειρησιακές τους δυνατότητες. Άλλωστε τα 38 F-16 ήδη διαθέτουν το σύστημα LANTIRN και τους πανίσχυρους αντιραντάρ πυραύλους AGM-88BHARM.

Η αναβάθμιση, όμως, των block 50 προβλέπει, σύμφωνα με πληροφορίες, να αποκτηθούν νέες κάσκες για τους ιπτάμενους. Πρόκειται για τις κάσκες JHMCS (Joint Helmet-Mounted CueingSystem) οι οποίες επιτρέπουν στον πιλότο να εγκλωβίσει και να προσβάλει εναέρους στόχους σε γωνία ακόμα και άνω των 90 μοιρών και να καθοδηγήσει το βλήμα στρέφοντας απλά το βλέμμα του προς τον στόχο. Επιπλέον στον προγραμματισμό είναι να αποκτηθούν και κάσκες με διόπτρες νυχτερινής όρασης NVG.

Η αναβάθμιση των 38 F-16 block 50, όπως έχουμε ήδη αναφέρει, θα πραγματοποιηθεί στις εγκαταστάσεις τις 111 Πτέρυγας Μάχης από Έλληνες τεχνικούς οι οποίοι ήδη έχουν αποκτήσει υψηλή εξειδίκευση. Και θα ‘’τρέξει’’ ταυτόχρονα με την αναβάθμιση στην ΕΑΒ των 84 F-16 block 52+ adv σε VIPER.

Το ΓΕΑ όμως εκτός από ανταλλακτικά θα ζητήσει από τους Αμερικανούς και σύγχρονα όπλα για να τα χρησιμοποιήσει τόσο από τα VIPER όσο και από τα 38 αναβαθμισμένα F-16.Ήδη έχει λάβει αναλυτική ενημέρωση για τους αντιπλοϊκούς πυραύλους AGM-84 HARPOON ενώ ενδιαφέρεται για την απόκτηση των αντιραντάρ πυραύλων AGM-88E AARGM αλλά και των AGM-158 JASMM αντίσοτοιχων των Γαλλικών SCALP.

Με δεδομένη την απόκτηση των 18 Rafale το επόμενο βήμα για διατήρηση της απόλυτης αεροπορικής κυριαρχίας θα είναι, όπως σχεδιάζει η Πολεμική Αεροπορία, η εποχή των Stealth F-35 για τα οποία ήδη έχει εκδηλωθεί ενδιαφέρον.

Print Friendly and PDF
Μοιράσου στο Google Plus
Αν βρήκατε το άρθρο ενδιαφέρον, κάντε κλικ εδώ
Η Freepen.gr ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρει για τα άρθρα / αναρτήσεις που δημοσιεύονται και απηχούν τις απόψεις των συντακτών τους. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών ή ότι υπάρχει κάποιο σφάλμα, επικοινωνήστε μέσω e-mail.

Για γρήγορη και άμεση ενημέρωση ακολουθείστε μας στο Twitter και στο Google+.