Νομικές διαπραγματεύσεις με τους Γάλλους για τα μαχητικά RAFALE: Το στοίχημα του Επιτελείου για συμφωνία το Δεκέβριο

Πηγή: Πολεμική Αεροπορία

Μπαίνουμε στην τελική ευθεία του Νοεμβρίου, με το νέο μήνα ν’ αποτελεί αυτόν που θα κλειδώσει όλα εκείνα που αφορούν τα νέα μαχητικά 4,5 γενιάς RAFALE F-3R τα οποία -όπως γράψαμε πριν λίγες ημέρες- θα τροχοδρομήσουν βαμμένα στα Ελληνικά χρώματα τον Μάιο, σύμφωνα με τον σχεδιασμό του αεροπορικού Επιτελείου.

Από: hellasjournal.com
 
Ο αγώνας δρόμου που γίνεται μέσα σ’ όλο τον μήνα Νοέμβριο, εκτός από τα διαδικαστικά που έχουν να κάνουν με την εκπαίδευση των πιλότων και μηχανικών, με τις αφίξεις των πρώτων μεταχειρισμένων αεροσκαφών, τον οπλισμό τους και πολλά άλλα τεχνικά ζητήματα, είναι για να ξεκαθαρίσει και το τοπίο γύρω από νομικά ζητήματα, καθώς οι νόμοι Ελλάδας και Γαλλίας σε ορισμένα σημεία δεν συμφωνούν, ενώ αν δεν υπάρξει διαπραγμάτευση το θέμα βαλτώνει.
 
  • Η πρόσφατη αντιμετώπιση του θέματος της υποστήριξης των Mirage 2000-5, όπου μετά από έναν υπερμαραθώνιο ετών το ζήτημα λύθηκε, έχει αφήσει τις απαραίτητες εμπειρίες στο Γενικό Επιτελείο Αεροπορίας, αλλά και το υπουργείο Εθνικής Άμυνας και συγκεκριμένα στην Γενική Διεύθυνση Εξοπλισμών.

Ο Νόμος 3978 περί προμηθειών είναι και πάλι ένα σαφές «αγκάθι» στη νέα εξοπλιστική συμφωνία, με τους Γάλλους να έχουν θέσει λίγο πολύ γνωστά ζήτημα τα οποία χρήζουν Ελληνικούς ελιγμούς σε επτά διαφορετικά σημεία της συμφωνίας για τα RAFALE.

Κατά συνέπεια, όπως εξηγούν στρατιωτικές πηγές, πρέπει να υπάρχει Νομοθετική πρωτοβουλία από την Ελληνική πλευρά.

Τα βήματα που γίνονται με ταχύτατους ομολογουμένως ρυθμούς, είναι από το Γενικό Επιτελείο Αεροπορίας που πρέπει να ολοκληρώσει την τεχνική διαδικασία, κι απ’ εκεί ο φάκελος να παραδοθεί στο υπουργείο Εθνικής Άμυνας, όπου η πολιτική ηγεσία θα φέρει το θέμα στο Ελληνικό κοινοβούλιο προς κύρωση.
 
Το νομικό Bras de fer

Όπως και στο μείζον ζήτημα της FOS των Mirage 2000-5 η Γαλλική πλευρά, σύμφωνα με πληροφορίες δεν αποδέχεται την εγγυητική λειτουργία, κάτι που προβλέπει Νόμος 3978.

Επίσης οι Γάλλοι ζητούν πολύ μικρότερο ποσοστό, κάτω του 10%, σε περίπτωση «κίτρινης κάρτας» που έχει να κάνει με το χρονοδιάγραμμα. Σε περίπτωση καθυστέρησης της παράδοσης των RAFALE το Γαλλικό κλιμάκιο αιτείται επίσης να μην κηρυχθεί έκπτωτη η εταιρία και να υπάρχει ο χρόνος- λιγότερο των 12 μηνών- που απαιτείται ως περίοδος χάριτος. Εδώ να υπενθυμίσουμε ότι η Ελληνική νομοθεσία βγάζει «κόκκινη κάρτα» με την συμπλήρωση του 6μήνου.

Οι Γάλλοι θέλουν επίσης αν για οποιονδήποτε λόγο δεν δύναται ν’ ανταπεξέλθουν εντός του χρονοδιαγράμματος να μην υπάρχουν δυσβάστακτες ρήτρες για την εταιρία τους.

Ανώτατες πηγές πάντως εξηγούσαν πως σ’ ότι έχει να κάνει με την τήρηση του χρονοδιαγράμματος, η Ελληνική πλευρά έχει καταστήσει σαφές όχι μόνο ότι θέλει τα RAFALE άμεσα, αλλά ζητά και το ταχύτερο δυνατό να εκπαιδευτούν οι πρώτοι ιπτάμενοι και μηχανικοί που θα επανδρώσουν την 332 Μοίρα.

Πρακτικά πάντως η Πολεμική Αεροπορία έχει κληθεί και πάλι ν’ αντιμετωπίσει και να λύσει σε ελάχιστο χρόνο, όλα εκείνα που φρέναραν για μεγάλο χρονικό διάστημα την έλευση της τεχνικής υποστήριξης των πολύτιμων για τον Ελληνικό ουρανό Γαλλικών αεροσκαφών Mirage 2000-5. 
 
Ποιοι λύνουν τον γόρδιο δεσμό

Για όλη αυτή τη σειρά διαδικασιών αλλά κι άλλα ζητήματα ο Νίκος Παναγιωτόπουλος είναι αυτός που διαπραγματεύεται σε πολιτικό επίπεδο με την Φλορανς Παρλί, την υπουργό Άμυνας της Γαλλίας με την οποία έχει φανεί μεγάλο χρονικό διάστημα το ποιες είναι οι σχέσεις τους καθώς η Γαλλία ήταν η πρώτη χώρα που ανταποκρίθηκε εμπράκτως να βρεθεί στο Ελληνικό πλευρό κατά την Ελληνοτουρκική κρίση του Αυγούστου.

Να υπενθυμίσουμε ότι την περασμένη εβδομάδα ο κος Παναγιωτόπουλος συνομίλησε και με τον πρεσβευτή της Γαλλίας στην Αθήνα, κο. Πατρίκ Μεζονέβ με θέματα το χρονοδιάγραμμα, τις διαδικασίες και τεχνικά ζητήματα που αφορούν στην πρόσκτηση των Γαλλικών μαχητικών αεροσκαφών RAFALE από την Πολεμική Αεροπορία.
 
  • Στον επόμενο πυλώνα του εξοπλιστικού προγράμματος των RAFALE, θα είναι ο Αρχηγός των Ενόπλων Δυνάμεων που συνεργάζεται καθημερινά με τον Α’ ΓΕΑ, Αντιπτέραρχο Γεώργιο Μπλιούμη για την ολοκλήρωση των διαδικασιών.

Πάντως και ο Α’ ΓΕΑ με τη σειρά του, μαζί με τον Αρχηγό Τακτικής Αεροπορίας, Αντιπτέραρχο Θεμιστοκλή Μπουρολιά, σχεδιάζουν επιχειρησιακά την ένταξη των νέων αεροσκαφών στον αεροπορικό στόλο, με γνώμονα την ταχύρρυθμη εκπαίδευση των πρώτων αεροπόρων, η οποία όμως δεν μπορεί να μην φτάσει περίπου τους τέσσερις- πέντε μήνες. Θα πρέπει, για να ονομαστούν από τους Γάλλους διαθέσιμοι στον τύπο RAFALE F-3R, να πετάξουν με αυτά περίπου 30 ώρες.
Print Friendly and PDF
Μοιράσου στο Google Plus
Αν βρήκατε το άρθρο ενδιαφέρον, κάντε κλικ εδώ
Η Freepen.gr ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρει για τα άρθρα / αναρτήσεις που δημοσιεύονται και απηχούν τις απόψεις των συντακτών τους. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών ή ότι υπάρχει κάποιο σφάλμα, επικοινωνήστε μέσω e-mail.

Για γρήγορη και άμεση ενημέρωση ακολουθείστε μας στο Twitter και στο Google+.